www.zachatie.org
Репродуктивно здраве => Нашите дългоочаквани деца => Обучение, игри и развитие => Темата е започната от: Сдружение Зачатие в Февруари 08, 2012, 23:35:42 pm
-
Здравейте приятели,
Искаме да поканим настоящите и бъдещи родители, които посещават нашия форум в този раздел на подфорума "Дългоочакваната бременност и майчинство след стерилитет", чиято основна идея е да събере теория, практика и споделен опит в детското развитие, където могат да се включат и "професионални тактики" за ролята на игрите в развитието на когнитивните процеси, вниманието, развитието на речта, паметта, мисленето, въображението, подготовката за училище. Можем да споделим проблемите, които срещат децата в детската градина и училище.
Идеята за този подфорум е на Снежи от Плевен, която е детски и социален психолог с много опит по проблемите на детското развитие (на деца с увреждания, с различна степен на умствена изостаналост). Корекционната й работа е свързана с поведенчески прояви, работа с деца от аутистичния спектър, работа с деца с ХАДВ.
Снежи може да помогне професионално в организирането на информацията в подфорума и да се включи активно в дискусиите.
В този подфорум можем да обособим отделни теми в зависимост от възрастта на децата и конкретните похвати и теми. Да съберем много игри, римушки, залъгалки, приказки, песнички, стихотворения, игри с пръсти и музикално-подвижни игри. Да научим как да развиваме познавателните процеси: внимание, мислене, памет, въображение, формиране на базови понятия. Да споделим какви филмчета гледат децата, на кои приказни и анимационни герои са фенове, какви приказки им четем, с какви играчки играят, на какви игри.Да обсъдим идеи за занимания - моделиране, рисуване, отборни игри, полезни дестинации, които биха били интересни на децата- съответно с условия и цени. Можем да споделим опит как отговаряме на въпросите, които задават децата ни, как обясняваме явленията в природата и света в който живеем и как правим с тях първите стъпки в науката. Насреща сме за всички идеи и теми, които можете да предложите и вие.
-
Снежи, на добър час и благодаря за готовноста винаги да помагаш на Зачатие.
Идеята ти е страхотна и ще ми е голямо улеснение да ползвам "наготово" събраната и предоставена от теб информация.
И като чета сега темите, осъзнавам от бързане да облека, нахраня, изчистя децата, колко много неща пропускам. Уж пея понякога, но не се сещам кога последно беше:(
Благодаря ти още веднъж:)
-
благодаря на Снежка за труда и за чудесната идея! отдавна си мечтаех за нещо такова и съм сигурна, че ще има огромна полза от този подфорум.
-
Това е страхотна идея!!! Мисля, че ще бъде от огромна полза за всички майки и дечица!!! :youwoman:
-
Прекрасна идея, ще чета с интерес :D
Благодаря, Снежи и успех!
-
Много ми харесва идеята, Снежи! Благодаря и успех!
-
Благодаря! Чудесна идея!
-
Благодаря за чудесната идея :balk_47:
Много полезни и нужни теми !
-
Страхотна идея!
-
Страхотен подфорум :balk_46:Снежи за идеята
сигурна съм,че ще е от голяма полза информацията тук за всички
-
Поздравления за чудесната идея!
-
Страхотна идея, вече ще има къде да сравнявам инфото от педиатърката, че се бях попритеснила с едни изречения на година и половина. Винаги и всичко първо сверявам с момичетата от Зачатие, та този подфорум много ще ме улесни.
Благодаря на Снежи за идеята.
-
Поздравления за прекрасната идея :D
-
Снежи, а тема със стихчета за по-големите ще има ли? Ние имаме две любими, които хич не са подходящи за по-малки дечица, но заради забавния си характер бяха стимул за Симеон да ги научи. Така след 4 години опити да го накарам да запамети обикновени стихчета, намерихме вярната посока :D
-
И аз подкрепям-наистина страхотна идея!Ще чета с интерес...
-
Благодаря за радушния прием. Пък и то не е кой знае каква сложна мисъл, за мен е удоволствие да съм в детската градина и попивам всякакви сладурски детски неща. Отдавна ми се въртеше тази мисъл, но мислех, че Сдружението предпочита форума да си остане с чисто пациентска насоченост.
Успех на всички и дано има все повече бебета и все повече мами, които да надникват тук!
-
Благодарности и от мен за новият подфорум! Ще го следя редовно.
-
Още едно невероятно улеснение за нас, предоставено на страниците на любимия форум. :)
Досега губех сума ти време в търсене на песни, залъгалки и други занимания из Интернет и много се радвам, че ще намирам тук събрана и споделена информацията.
Благодаря Ви! :flower:
-
Много съм щастлива....фантастична идея,
много и навременна помощ! Благодаря!
:flower:Снежи, приветствам те!
Успех!
- cofee lungo е любимия ми аромат! :P
-
Снежи, страхотна идея, благодаря ти! Ще ни бъде от огромна полза! Отдавна ми се искаше да има място, където са събрани най-различни песнички, стихчета, приказки и изобщо всякакви идеи за забавление и "обучение" на децата. Много мило, че си си направила труда, благодаря отново! Определено ще се възползвам :lol:
-
Снежи, благодаря ти от сърце :D
-
E, добро утро, дет се вика. :wink: Аз едва сега видях, че има такъв подфорум. :lol:
Браво! :D Поздравления! :D Дано да сме си полезни.
-
E, добро утро, дет се вика. :wink: Аз едва сега видях, че има такъв подфорум. :lol:
Има и по-закъснели от теб :wink:
Поздравления за хубавата идея, за отделеното време и труд!
-
Не знaм тук ли дa поискaм съвет зa стимулиране нa речта. Нa годинa и половинa е моят син,и не дaвa признаци,че искa дa говори. Кaк дa го мотивирaм?
-
Казва ли някакви думички, какво имаш предвид под говорене на тази възраст?
-
Кaк дa го мотивирaм?
1) Говори му във всякакви ситуации, особено при хранене, къпане, преобличане/преобуване и заспиване. Тогава възможността за общуване и близост е най-благоприятна. Детето разбира всичко или почти всичко, макар и да не говори.
За жалост много родители не говорят на бебетата си, мислейки, че не разбират. Това е грешка. От деня на раждането съзнателното говорене с децата ги учи на много неща: фонетика, тон, интонация, емоция, речников запас...
2) Говори на детето като на възрастен, без много умалителни, променен тон и имитация на бебешко говорене. Описвай непосредствени предмети, дейности и случки според ситуацията.
3) Задавай въпроси и му давай възможности да избира между две неща: дрехи, лигавник, прибори, купички, храна. Прави паузи, за да му дадеш възможност да реагира, както иска и може.
4) Наблюдавай и слушай детето постоянно и внимателно и реагирай на действията му - коментирай, шегувай се, поставяй ги контекст. Така му позволяваш то да инициира и направлява общуването.
5) Разглеждай редовно с детето книжки с картинки - малко на брой, добре подбрани книжки с малко, прости и добри илюстрации. (Много български книжки са претрупани с дребни картинки от компютърни програми - тези са трудни за малко дете.) Посочвай картинките и назовавай предметите и съществата, разказвай прости истории. Всеки следващ път вкарвай въпроси от време на време - къде е облакът, какво е това (овца)...
6) Пей редовно песни или му пускай песни - малко на брой, прости и мелодични песнички за деца. Повтаряй му думите бавно и без музика, обясни му историята и поуката. (Зайченцето бяло, Шаро и първият сняг, Рачо Капитанът и Сънчо са добър репертоар.)
7) Когато играеш с детето, бъди с него без да вършиш успоредно други работи. Ако готвиш, чистиш, работиш, това е друго. Но ако му отделяш време, не се разсейвай, не говори по телефона, не гледай телевизия - просто бъди с него и му дай цялото си внимание. Два пъти на ден по половин час такова внимание е по-добро от часове "тъкане" на пет стана.
Децата проговарят по различен начин и по различно време. И твоето момченце ще проговори, когато е готово.
-
Прощавай за закъснелия отговор, имах проблем с клавиатурата.
Съвсем честно, без преувеличения ,ще споделя какво точно говори моето момче.
Осъзнато казва : мама, тати, баба, браво звучи като буабо , кола звучи като боуа, самолета е айета .
Други думи , които е казвал осъзнато са бамам (банан), бода, дъда (вода), бапчи (влакче), бука (обувка), татан (хипопотам) и може би има още , за които не се сещам. Проблемът е, че вторите описани ги казва еднократно и не повтаря. Беше колко по-малък, когато си казваше ,че се казва КОКО, а сега на този въпрос или мълчи или казва ДЕДЕ. Казваше ,че иска вода като ДАЙ ДА, БОДА , ДЪДА, а сега идва и ме дърпа и преглъща звучно.
Бръщолеви някакви си негови измислени изречения ,единствено когато е сам с нас или ако сме седяли дълго някъде и вече се е отпуснал. В повечето случаи дойде ли друг човек вкъщи или отидем ли някъде сред други хора той "гълта бастуна" и не казва и една дума само мрънка и ако иска нещо сочи с Ъ-Ъ.
Категорично отказва да повтаря думи.
Иначе познава всички части на тялото си и като го питам къде ти крачето, носа, очите , и т.н ги сочи с пръст, никога не греши , но не казва кое какво е .
Познава всички животни от една книжка, но не казва кое какво е , за сега само казва кое какво прави кравата -Боооо (според него), кучето БАУ- ба, котето -Ааау или баааау, овцата -бееее, патето и пилето са ПА-ПА, за кокошката и прасето рядко казва , но се случва.
На въпросът на колко години е показва с пръст :balk_77:, а само 1-2 пъти е казвал НА-НА или само НА.
До скоро си мислех ,че всичко е наред , че това е достатъчно за възрастта му , но на последната консултация педиатърката каза, че вече е крайно време да започне да повтаря като папагал, да съм му говорела повече (а аз по цял ден не млъквам, вярно ,че се случва да правя и друго , но със сигурност има време ,което е посветено и само на него) и да не му давам нищо ,което иска без да го е назовал по някакъв начин. Тя твърди ,че щом той получава ,всичко което иска , когато само го сочи и мрънка , изобщо няма да си дава зор да се мъчи да го назове (вероятно е права). Реших да послушам съвета и , но малкия не само ,че не иска да назове нещото, но и се изнервя, почва да реве ,настава една суматоха,ужас. Не мога да го накарам да започне да се мъчи да говори ,ако иска да каже нещо ще го каже , но не и ако аз го карам на сила.
Ето веднъж идва и мрънка, мрънка МА-мма, мамма , аз казвам "кажи какво искаш мамо" , той отговаря "буката" и си сочи единия пантоф , който му е паднал от крака. Аз възхитена "браво мамо, точно така , това е обувката, я пак ми кажи какво е това- е няма да го каже втори път. Понякога така ми подмята някоя дума само ,колкото да ми покаже ,че може да я каже , ама не иска и няма да я повтори пак.
По принцип има една ципа под езика, която мъжът ми категорично отказа да отидем да срежат, и се питам дали не му пречи да си обърне езика. Педиатърката твърди ,че не му пречи ,единствените последици от немахането и можели да бъдат да не може да произнася чисто звуците С и З, но и това не е задължително.
Детето ми разбира всичко, струва ми се ,че няма някакъв проблем . Развива се прекрасно и физически и психически ,само дето не желае да стане папагал и педиатърката сега ми вкара мухата , че едва ли не закъсняваме с говора. И друго искам да питам -евентуално на каква най-ранна възраст мога да го заведа на логопед,за да ми кажат има ли проблем с говоренето или не. Лошото е ,че ,вероятно той ще се притесни пред непознат доктор и няма и звук да издаде дори и може да излезе ,че и една дума не казва ,а то не е така. И ако някой се включи да ми каже тая юзда под езика му пречи ли, ако и вие имате деца с такава кога проговориха.
Цигу много благодаря за съветите , полезни са ми много и дават резултат.
-
От така описаното мога само да заключа, че пидиатърката ти е за смяна. :D Детето ти се развива повече от прекрасно. Просто започва да на влиза в период на "срамуване".
Познавам прекрасни бърборанковци (форумски деца) на 6 г., които на 3 не казваха и думичка. :wink:
-
White е права, детето си е добре. Моят племенник на две години говори колкото твоето дете и според мен се развива нормално. Обичайно е децата на тази възраст да се стесняват пред хора извън семейството и да не говорят.
-
На две години синът ми започна да говори и то със срички. Сега е много будно и любознателно дете. И е много приказлив.
Дъщеря ми е друга работа. Тя бърбори повече, но момичетата и вторите деца се водят, че са по-бързи.
И на мен ми се струва, че детето ти се развива нормално. Колко трябва да говори на година и половина?!
-
ivelinca, щях да ти пиша, но съм забравила.
По повод проговарянето развих една собствена теория, още племенникът ми като проговаряше, че него го наблюдавах отблизо. До към 2 годишна възраст, децата слушат активно и трупат речников запас. Понякога пробват как звучи някоя дума от устата им, ако не им се получава добре, някои „горделивци“ отказват да я повторят, докато не я докарат добре. И някъде около 2 г. изведнъж сякаш им се „отпушва“ кранчето и .... няма спирка.
-
Здравейте момичета,
Не знам дали е удачно тук да пиша, но не намерих по-подходящо място.
Имам сериозен проблем с Дара и нейното поведение в детската градина, което на моменти е агресивно.
Всъщност не знам точно колко е сериозен проблемът, защото нямам поглед там, а и много родители преувеличават. Дара се е прибирала със скъсани дрехи, одраскана, ухапана.. но не съм го коментирала, защото все пак са деца и стават инциденти.
Проблемите се случват само при едната Г-жа, която е нова и доста млада. До колкото разбрах Дара удря, хапе и хвърля играчки.
Лошото е, че аз нямам много приятели с деца и реално рядко съм свидетел на общуването на дъщеря ми с други деца.
Когато сме вкъщи тя е много спокойна и послушна, имаме режим, ритуали, игри и изобщо всичко е наред. Проблемите започват когато излезем навън..
От това което аз съм наблюдавала, Дара никога не агресира случайно. Винаги по някакъв начин е предизвикана ( дори да е само в нейната глава ). Има едно приятелче момиченце на нейните години, изключително кротко и добро създание. Дара никога не е агресирала към нея, даже я пази.
Но когато дойдат и други деца, все има някой ударен и ревящ.
Извинявам се че пиша така хаотично, опитвам се да обясня по-добре ситуацията.
Дара агресира не само към други хора, но и към себе си и към предмети.
Почивните дни я качих за първи път на ски, доста добре се справи, но все пак падна няколко пъти. При всяко падане някой друг беше виновен и имаше кратки истерични пристъпи с крещене и удряне ( я по ските я по главата си ).
Да, това също много ме притеснява...когато и кажа че нещо не е правилно или не е хубаво - се удря по главата. Това направо ме плаши.
Когато сме навън и изпадне в някаква криза имам тактика да я гушна ( в началото буйства ) докато се успокои - работи. Но ако са намесени други хора - ми се сърди че не заставам на нейната страна.
Миналата година имахме същите проблеми в градината. Една седмица и бях сърдита и не спрях да говоря . Това помогна тогава.
Но сега си мисля, дали не агресира повече тъй като заради Калоянчо (примерно) е наказана..
И изобщо явно някъде много сериозно бъркам .
Иначе Дара е будна, умна, много дейна и енергична, любвеобилна и общителна. Но освен това е ината,силна, иска да ръководи и да владее ситуацията, тя да казва какво ще се случва и то да се случва.
Обича да реди пъзели, играе си с колички основно, любими са и ездачите от Бърк и Макуйн.
Ще се радвам на всякаква помощ.
Също ако някой има координати на добър специалист в София.
Благодаря !
Обича да "рисува" и пише бувки добре. Има изключителна памет.