Ми, аз пък не споделям особено това мнение... Може би, защото съм завършила техническа специалност, а език съм учила още от преди училище... Общо взето, чуждият език винаги е в полза по всяко време, за разлика от математическите специалности, които все пак са с по-малко приложение. Освен това, от нивото на езика зависи и точността, стила и отношението в комуникацията - ако имаш килийно ниво просто отношението към теб ще е пренебрежително. А, нивото се качва трудно - с години упражнения и практика - затова обучението започва още от детската градина. Така, с годините, се усвоява конкретното произношение и леката лееща се реч. И колкото повече чужди езици усвои човек, толкова повече ще са му от полза и ще му разширят кръгозора, като изучава самите страни и техните обичаи, забележителности, и контактува и упражнява езиците с чужденците. Чуждите езици имат приложение във всички свери и през целия живот са от полза.
Относно техническите специалности, които са супер, мога да кажа също, че имат голямо приложение, но от всяка пръчка свирка не става! Ако, детето не усвоява добре математиката защо трябва да се мъчи? Ако не му е интересна биологията, защо трябва да се занимава с нея? С този избор на родителите съм била свидетел на твърде големи грешки... Една от тях беше и още е един познат, който по настояване на родителите си стана лекар, при който просто не ви трябва да ходите, защото може би щеше да е по-добре да беше станал стругар или нещо което му се отдава и влече. Аз съм на мнение, че езиците са задължителни, а вече според интересите на детето се и си избира насоката на професията евентуално... Но, най-важното е, че срамна работа няма, когато тя се върши с желание, амбиция за развитие и професионализъм. Относно специалността математика, как да има желаещи, като реализацията е главно учител по математика, а всички се стремят към специалностите после с високите заплати?!