Регулировчика го бях назубрила за изпита и тогава знаех знаците от-до. В сегашния момент имам само откъслечни спомени обаче....Че ако е с гръб към мен - нищо не мога да правя, не мога да минавам зад гърба му, ако е застанал "в профил". А като човек, който цял живот си гледа коя ръка му е лява, коя дясна, при неочаквана реплика "завий на дясно"
- хич нямам спомен за детайлите, за "раменете на регулировчика". Понеже, ако е е с еди кое си рамо към мен имах право да се придвижа почти без ограничение, пък с другото - нямах, ама кое и накъде - бяло петно. Друг въпрос е, че откакто изобщо съм шофьор - на истински регулировчик никога не съм попадала (такъв като на картинките, с такива жестове). Когато е имало някой да регулира трафик на кръстовище с повредени светофари - прави баш каквото споделяте и вие. На едните вдига ръка с характерен жест "да чакат", на другите със също толкова характерен жест е "давай, давай" - неразбрали няма. Предполагам, че длъжностните лица така регулират трафика при нужда, не защото и те не знаят и са забравили как е по правилник, а понеже им е ясно, че 98% от тези в колите - отдавна са забравили сигналите и ще стане мармалад, ако я подкарат "по устав". А и това нещо като всяко нещо - без практика се позабравя. Ако попадах чат-пат на регулировчик, който прави каквото съм учила в листовките...и да се объркам един-два пъти "на мястото на събитието" ще запомня поне за цял живот кое какво е означавало и най-малкото като се прибера у нас - ще седна да си припомня тези правила. Ама те си ръкомахат съвсем "народно" нашите и аз си карам с "белите петна" по въпроса и това е то.
м-и, както казах - това с кое къде е по колата и к'во праИм ако се скапе - за мен е отживелица, която отдавна трябваше да е разкарана и от теорията и от листовките. И к'во като знам кое е двигателя? Ми те сега са капсуловани двигателите най-малкото. И монтьор да съм - не мога да го разглобя на пътя, нито да му бучна две телчета и един пирон, вместо повредената част и да подкарам пак колата. Или като ми даде борд компютъра грешка и всичко спре - си нося в жабката уред, който ги чисти въпросните софтуерно. Такъв имат някои сервизи, при това е скъп и не всеки може да борави с него...Или пък ще седна да меря нивото на маслото аз лично. Има си индикатори за тая раУта, датчици, направо ти изписва на дисплея като за дебил: "другарко маслото ви е опасно малко", или "преден ляв фар не свети". Е, не го изписва точно така, на немски го пише, веднъж съм отбивала и съм ровичкала в нет-а за превод на това , което тоооолкова настоятелно ми изскачаше с "внимание!!!". Естествено - оказа се прецакан датчик, заради който системата твърдеше, че ми е изскочил еърбега и да спра веднага
Та познанията ми как се мери нивото на масл - иЧ не ми бяха от полза.
Боби, няма сложно какво да носиш в колата. Искат да имаш аптечка, а такива готови и заредени се продават на 100 места, вкл. в бензиностанциите, пожарогасител - също има там, сигнална жилетка и триъгълник.