Ами оказа се и за тази и за други услуги, че ние като потребители - имаме интерес да не преподписваме договори за това и онова, ако въпреки този факт - продължаваме да си получаваме услугата. Кабелна, нет, мобилен телефон... Да, вярно че като ти звъннат да напомнят, че е време да преподписвате - излизат винаги с "оферта" от вида - за същото сега ще плащате 3-4 лв. по-малко, ама заради тези 3-4 лв. - се обуваш за още 18 - 24 месеца и когато ти излезе нещо къде по-изгодно, качествено, или и двете - сумата "да се откупиш" предсрочно, надвишава в пъти "отстъпката", която са ти дали, за да подпишеш пак с тях. Пък когато не си преподписал - получаваш си услугата, на стойността на която е договорена при първия договор и можеш във всеки един момент да им кажеш "чао".
Аз с Близу - за два телевизора, от които само единият с цифров сигнал, а на другия вървеше аналогов (те искат допълнителна такса за повече от един приемник за цифрова програма) и уж най-мощният им интеренет - плащах по 32 лв. на месец 3 години. Интернетът ми беше толкова, ама толкова зле, че дори скайп с видео ми увисваше редовно...смятайте. Естествено при всяко мое оплакване, ми се обясняваше как "грешката си е при мен", рутера ми не бил ок, н'ам коя настройка, порт и пр. А не, че те нещо ме цакат с умрял нет.
Първо им вързвах на тези неща, понеже не разбирам, после няколко пъти виках Иван да види дали техниката си е ОК, настройки и пр. - всичко при мен перфектно. Та дори самите джаджи за интеренета - ги купувахме навремето, някакви маркови, не техните служебни китайски и...при мен та при мен бил проблема. Друг път! Представям си пък, ако тръгна да прекратявам предсрочно договор, опитвайки да докажа лошо качество на услугата (т.е. да е по тяхна вина), кога и как ще успея да го докажа... Точно никога. При всичките ми оплаквания за интернета - следваше 2-3 дни подобрение и после - пак същото. Което доказва, че проблемът никога не е бил при мен де. Страшни шмекери!
Сега на Ввиваком, пак е оптика, два телевизора с цифров сигнал са ми в пакетната цена, интернета е нечовешки - гледам си филми онлайн направо, че ме мързи да свалям - хвърчи. Относно прословутата техника, която според хората на Близу ми била скапана и проблемна, та затова бера ядове с нет-а - тези от Виваком, като идвали да монтират - са оставили нея, защото е къде по-добра, устройствата които ми се полагат по договор от тях - ми ги бяха оставили неразпечатани в кутийките им.
И както казах - интернет "песен".
Като цена, за изброеното, което получавам от Виваком сега, с това качество - редовната цена на пакета е 24лв. (срещу предишните 32лв.). Пък понеже хванах и промоцията на Коледа - за първите 6 месеца, вместо 24лв. на месец - плащам някъде към 5 лв. на месец.
И факт, че успях да се възползвам от офертата, без да се набутам с другия оператор, само защото не бях преподписала. Може и да не е най-коректното клиентско отношение това, ама те пък продавачите на такива услуги щото се счупват от коректност към нас. Та хич нямам гузна съвест по въпроса. А и преподписала, не преподписала - аз за услугата, която ползвам си плащам чинно и докрай. Но да ме глобяват с някакви безумни неустойки, ако реша да ги сменям предсрочно - гледам да не им давам шанс.