Здравейте, докторе, гледам че никой не пише, значи всички деца са здрави
и аз ще си задам въпрос, който не е спешен, но ще съм Ви благодарна, ако можете да ми отговорите:
Нашето не е проблем и аз не съм притеснена, само ми се ще да си сверя часовника - Исак /4 години и 2 месеца, осиновен на 3 г./ брои до 10 - брои блестящо, когато предметите са еднакви. Когато обаче някой от предметите е различен настава паника - например 4 топки, 3 от тях са сини, една жълта - сложени в този ред - синя, синя, жълта, синя. Брои си ги детето до 4, обаче като им обърнеш реда - синя, жълта, синя, синя, брои така - 1, 3 и млъква, т.е. след като веднъж жълтата е била трета, тя не може вече да бъде друга.
По-фрапиращ е този пример - нарисувала съм 6 човечета - първите 4 са само глава, очи и уста, петото обаче има и коса, шестото пак е глава, очи и уста - до 4 брои перфектно, на петата /жената/ почва да бърка, чуди се какво става и или забравя, че има пет или казва 5 и за шестата онемява. Същото е с колички, когато са различни по вид и т.н.
Преди време една детска учителка, преподаваща в частна детска градина по някаква немска система, ми обясни че при децата са еднакво развити лявата и дясната половина на мозъка, като едната отговаря за логиката, а другата за творческото мислене, затова за децата нещата изглеждат доста по-различно, отколкото ни изглеждат на нас. След това цялата ни образователна система била настроена така, че да развива логическото мислене и да подписка творческото. Като сложа в кюпа и това, че Исак е левичар, силно се замислям, дали карайки го да брои, не убивам творческото начало в него.
Моля за Вашето мнение по въпроса, стига да имате време.