В Гърция не е задължително да си вземеш изпитите за година за да минеш в следващ курс.
Затова 90% от студентите тук са в 5-6 курс БЕЗ взети изпити по Анатомия, или Биохимия или други от 3,4 курс... .
Това добро образование ли Ви се струва?
Българското училище е добро общо взето.
Защото не сте виждали "лошо" училище.
Аз съм виждал- работил съм в такива.
* тоалетни без сапун, без тоалетна хартия
* учители в голямото междучасие сърбащи кафенце, седнали на маса тип "ресторанска" в центъра на главния вътрешен коридор. Издърпват си я за удобство там от една стая всяко голямо междучасие.
* въшки, 2/3 деца без нужните ваксини
* в училищата- гол мрамор и мозайка без нито едно перде. Децата стоят с дрехите. Един учител в 1-3 клас за всички предмети. Повечето деца в 3 клас ИЗОБЩО не могат да четат ( в трети, НЕ в първи!), и се спират на всяка по-трудна дума. Защо? Защото умните са решили че децата се учат да четат папагалствайки цели думи, без да знаят да четат букви. Да, било съвремен "метод"- не ги учат да четат буквите една по една, а да изговарят цели думи. Затова 80-90% от Гръцката популация на практика е неграмотна- не знаят да четат с лекота, да пишат без грешки, и по-важното ->> да разбират прочетеното. 90-95% от хората над 50-55 години НЕ знаят да пишат изобщо и четат с огромна трудност.
* в обикновеното училище децата са тъжна гледка- анцузи, маратонки. Бедно, мизерно. Но пък задължително има поп в училищата и молитва всяка сутрин.
* В 90% от училищата няма нито закрити салони, нито съблекални. Децата играят физкултура навън, с дрехите. И после стоят 4 часа с мокрите дрехи. Да имаш шанс физкултурните часове да са последни, а не първи.
* термин "карантина" в гръцка ДГ няма- обикновено нещо е скарлатина от Септември до Май.
Да поговорим за Гръцкият "учител" ?
* Няма по психично неуравновесени типове в Гръцкото общество от учителите. 80-90% от тях във всяка друга страна биха били характеризирани като психично ненормални. Агресивни, псуващи (често), лошо облечени, немити. Изключително ниска квалификация, съчетана с мързел. Лоши хора като хора- завистливи, гадни, отмъстителни към децата. Лошота в основата на техните характери. Нещо като гнили ябълки... . Не може да се опише просто... .
* Рефлекси на наказание към децата. За всичко.
* Всеки от нас си спомня своята начална учителка. Или поне куп добри учители. Тук такова нещо няма.
Какви мои учители аз си спомням от преди 30-35 години... . И само една лоша. Само една.
Не минава и ден да не си спомня с благодарност за тези хора с дълбока вътрешна почтенност, чудесна квалификация. Свестни и добри, с една вътрешна доброта, каквато "насила" не съществува. За климата в училищата, за дисциплината и свободата.
Децата се възпитават (от гледна точка на учителя, в аспекта за който говорим сега) с доброта,любов. И твърдост, когато е нужно. Без насилие.
Доброта и любов от характер- не "замесени" с двуличие и омраза от комплексари с лош семеен живот, тежки психични проблеми и/или нещастни мизерници.
Не сте видяли лошо училище или Университет... . Не сте... .