0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.



Desunt inopiae multa, avaritiae omnia
*

Стана ми много интересна темата. Всичко, което описвате с изблиците на гняв го има и при Калина. Когато тези състояния преминат ги обсъждаме с нея и винаги установявам, че тя знае какво прави и осъзнава какво е направила. Понякога ме подлага на такива изпитания, че се чудя как запазвам самообладание и изчаквам да си замине "лошата Калина" както й казва тя. После си е моето обичливо ангелче.

[/url]
*

    jam

  • Piu nessuno mi portera nel Sud.
  • *
  • 14924
и при нас много често се явява "лошото Марти", което сякаш проверява докъде може да опъне ластика на родителските нерви. прави си нарочно експерименти със сръдни и обиди, изпада в "лошо настроение", както сам се определя, без причина.

тъпото е, че не се учи от опита си - ясно му е показано докъде може да опъне ластика и какво точно се случва, когато ластикът се скъса. но въпреки това, пак продължава.
"Форумите са място за свободна дискусия между потребителите на сайта при спазване на правилата. Сдружение "Зачатие" не носи отговорност за изразените мнения от потребителите. Тези мнения не изразяват официалното становище на сдружение "Зачатие", освен в случаите, когато са публикувани изрично от името на сдружението."

Клостилбегит не се пие без да имате направено изследване за проходимост на тръбите, на репродуктивните хормони и спермограма на мъжа!

*
В момента чета "Индиговите деца" на Лий Карйл и Джен Тоубър. Книгата ми даде отговори на доста въпроси.

[/url]
*
Re: Детска психология (беше: Добър детски псих
« Отговор #65 -: Декември 29, 2011, 09:16:42 am »
Когато съм говорила за моето дете когато беше бебе и по мъничък за странното му поведение, от незнание или кой знае какво, го определиха като индигово дете.
Четох разни неща из нета и да ви призная, това е поредната щуротия. Всеки родител ще открие признаци на такова дете и кой би могъл да каже на 100% това дали е така.
Все пак си мисля, че когато майка ми е била дете и аз когато съм била е имало огромна разлика, това се нарича еволюция, не индигови, пенбени и незнам какви още деца. Това е моето мнение. Факт е обаче, че днешното поколение расте хипер агресивно и това трябва да ни тревожи. Защото колкото и да се опитвам да обяснявам и показвам житието на нашият живот, щом обществото е обсебено от параноична агресия, няма да ми се получи нали. Децата се учат да живеят не само чрез възпитанието на родителите си, а от съвкупност от много показатели, за съжаление родителският само отдавна изобщо не стига.
« Последна редакция: Декември 29, 2011, 09:18:20 am от Perdeto »
Който не разбира мълчанието ви, няма да разбере и думите ви.
Ако съдбата е спряла да ви се усмихва, опитайте се да я разсмеете!

*

    jam

  • Piu nessuno mi portera nel Sud.
  • *
  • 14924
В момента чета "Индиговите деца" на Лий Карйл и Джен Тоубър. Книгата ми даде отговори на доста въпроси.

EVIQ, тази теория е пълно шарлатанство.
"Форумите са място за свободна дискусия между потребителите на сайта при спазване на правилата. Сдружение "Зачатие" не носи отговорност за изразените мнения от потребителите. Тези мнения не изразяват официалното становище на сдружение "Зачатие", освен в случаите, когато са публикувани изрично от името на сдружението."

Клостилбегит не се пие без да имате направено изследване за проходимост на тръбите, на репродуктивните хормони и спермограма на мъжа!

*

    jam

  • Piu nessuno mi portera nel Sud.
  • *
  • 14924
http://www.purvite7.bg/articles/view/1028/spodeli_s_priyatel.html?page=2&rc=59

Мариета, ето я книгата на Гинът:

http://www.book.store.bg/p20430/deteto-i-nie-d-r-haim-ginyt-d-r-alis-ginyt-d-r-h-uolas-godard.html

който иска, може да си я купи и да чете наред. по-добре така, отколкото откъслечни цитати, подбрани от някоя бегемама в поредното списанийце.

аз си я купих, прочетох я и не я намирам за полезна изобщо. както и огромното болшинство книги от типа "Как да...".
от прочетените няколко книги за родителство, дотук единствено книгата на Додсън ми се видя по-полезна и разумна, но пак бих искала да се запозная с някой родител, който е приложил успешно тактиката на отразяването и отделянето.
"Форумите са място за свободна дискусия между потребителите на сайта при спазване на правилата. Сдружение "Зачатие" не носи отговорност за изразените мнения от потребителите. Тези мнения не изразяват официалното становище на сдружение "Зачатие", освен в случаите, когато са публикувани изрично от името на сдружението."

Клостилбегит не се пие без да имате направено изследване за проходимост на тръбите, на репродуктивните хормони и спермограма на мъжа!

Това е твоето мнение,все пак.Аз не мисля,че децата трябва да се дресират.Имам примера на сестра си и някои по-близки приятелки,КОИТО ВЪЗНАГРАЖДАВАТ ЗА ДОБРО ПОВЕДЕНИЕ.На племенницата ми ми е забранено да казвам колко е зле и как не знае нещо.Тя всичко знае и е най-добрата.Ами-не е!
Всеки да си възпитава сам както знае и може.Лек ден!


Desunt inopiae multa, avaritiae omnia
*
Не приемам всичко от книгата на 100%. Но няма нищо лошо в една теория, която учи да сме по добри и да уважаваме както децата си, така и себе си.  :lol:

[/url]
*

    jam

  • Piu nessuno mi portera nel Sud.
  • *
  • 14924
Това е твоето мнение,все пак.Аз не мисля,че децата трябва да се дресират.

а аз къде съм казала, че децата трябва да се дресират???  8O

"Форумите са място за свободна дискусия между потребителите на сайта при спазване на правилата. Сдружение "Зачатие" не носи отговорност за изразените мнения от потребителите. Тези мнения не изразяват официалното становище на сдружение "Зачатие", освен в случаите, когато са публикувани изрично от името на сдружението."

Клостилбегит не се пие без да имате направено изследване за проходимост на тръбите, на репродуктивните хормони и спермограма на мъжа!

*
аз не можех да пиша известно време, но сега съм на линия и ми се ще да вметна само нещо по повод "лошите" части на децата. Джам, Евикю - на тази възраст е напълно нормално да има такова разделение между добро и лошо дете, но както и вие отбелязвате то има функцията да освободи детето от отговорността и вината и опасенията от последствията от лошото им поведение. колкото и да е нормално това за детето си мисля, че е важно родителите да не го подкрепят. с това имам предвид родителя да е наясно и да е ясен по отношение на това, че  лошото и доброто дете са едно и също. по същия начин, по който се отнасяме към въображаемите приятели, знаем и показваме, че знаем че са въображаеми.

джам, може би един начин детето да се учи от опита си е в началото на тантрума или поведението, което ще доведе до негативни последици да го питаш какво ще стане според него когато направи това или другото. важно е да е в началото когато все още може да се говори с детето, щото като се развихри тантрума вече говоренето не помага. та да е ясно и детето да може да направи връзката (още повече, че ти казваш, че то я знае) между поведението си и последствията си. ще се радвам да кажете как ви звучат тези неща.

весели празници на всички
*

    jam

  • Piu nessuno mi portera nel Sud.
  • *
  • 14924
Елена В, моето дете отдавна не прави tantrums (истерични кризи). Лошото поведение е доста спокойно и напълно осъзнато.
"Форумите са място за свободна дискусия между потребителите на сайта при спазване на правилата. Сдружение "Зачатие" не носи отговорност за изразените мнения от потребителите. Тези мнения не изразяват официалното становище на сдружение "Зачатие", освен в случаите, когато са публикувани изрично от името на сдружението."

Клостилбегит не се пие без да имате направено изследване за проходимост на тръбите, на репродуктивните хормони и спермограма на мъжа!

*

    Birdie

  • *****
  • 11040
  • Sviatoslav Richter (1915-1997) - Just listen!
В момента чета "Индиговите деца" на Лий Карйл и Джен Тоубър. Книгата ми даде отговори на доста въпроси.

EVIQ, тази теория е пълно шарлатанство.
Абсолютно съгласен.
Продукт на, и смес от, типични Америкосни подправки- религиозен мистицизъм, съчетан с класов расизъм, плюс склонност към безгранична демагогия и двуличие. Всичко това "захаросано" в обвивката на "притчата" с добри и благи намерения. Само дето дяволът се крие в подробностите.  :wink:
« Последна редакция: Декември 30, 2011, 11:47:57 am от Birdie »
"Failure has a thousand explanations. Success doesn't need one."
"I live in my own little world. But everyone there knows me"
Sir Alec Guinness
***
Mistakes are the secret of my success.
*

    Birdie

  • *****
  • 11040
  • Sviatoslav Richter (1915-1997) - Just listen!
аз не можех да пиша известно време, но сега съм на линия и ми се ще да вметна само нещо по повод "лошите" части на децата. Джам, Евикю - на тази възраст е напълно нормално да има такова разделение между добро и лошо дете, но както и вие отбелязвате то има функцията да освободи детето от отговорността и вината и опасенията от последствията от лошото им поведение. колкото и да е нормално това за детето си мисля, че е важно родителите да не го подкрепят. с това имам предвид родителя да е наясно и да е ясен по отношение на това, че  лошото и доброто дете са едно и също. по същия начин, по който се отнасяме към въображаемите приятели, знаем и показваме, че знаем че са въображаеми.

джам, може би един начин детето да се учи от опита си е в началото на тантрума или поведението, което ще доведе до негативни последици да го питаш какво ще стане според него когато направи това или другото. важно е да е в началото когато все още може да се говори с детето, щото като се развихри тантрума вече говоренето не помага. та да е ясно и детето да може да направи връзката (още повече, че ти казваш, че то я знае) между поведението си и последствията си. ще се радвам да кажете как ви звучат тези неща.

весели празници на всички
Тук ще си позволя тотално да се разгранича.

Изблиците на гняв и непокорство ( не ми харесва това "тантрум", и ми напомня за истеричните шарлатании на Шарко, с мятащите се в прегръдките му жени, припадащи по повод и без) у децата са:

* Ако говорим за определена възраст, или диапазон, характерна и неразделна част. Тежестта на изява и начина на изява може да зависят от определени семейни фактори, но присъствието им в дадената възрастова група ( 2-4-5) е почти общо валидно. По мои скромни и необвързващи никого наблюдения, тези промени в настроението са продукт на сблъсъка между желанията на детето да има собствен характер, собствен личностен отпечатък в ежедневието, и родителската намеса да моделират това поведение съобразно "общата логика". Проблемът е че за децата в тази възраст, няма понятие "обща логичност" на поведението, или "правила на поведение". Децата в тази възрастова група нито могат да разберат, нито могат да осъзнаят съществуването на такива правила. Затова и налагането на последните върху децата в исторически аспект е ставало или с насилие, или с религия. Тоест, използването на тези двете като "оправдание" за съществуването на "правила" изобщо. Няма начин да обясните на едно дете на 2 годинки кое е "правилното", защото такова за детето няма- за детето всичко е еднакво. От друга страна, "правилата" са относителни- може да научите детето да си поставя обувчиците пред вратата, да ама в Гърция ги поставят в банята, или пред входната врата. По какъв критерии Вашето "обучение" е "по-правилното, и коректното" от това в Гърция? В Бг бялата покривка е признак на цивилизованост. В Гърция бели покривки има изключително рядко. Кое е "правилното"? В САЩ, да си качиш обувките на ъгъла на бюрото е признак на "маниери". В Европа-признак на простащина. Кое е "правилното"? И ето точно тук идва Монтесори... . От която Америкоси и Англо-Саксонци буквално "настръхват". Защото Монтесори за тези общества е път към "равноправието" и хуманизма. А те са построени, и съществуват, благодарение на неравноправието и расизма ( класов, расов, икономически, религиозен ).

По отношение изблиците на гняв и недоволство при децата, има два начина те да се "овладяават", важещи и до сега за повечето Англо-Саксонски общества:

* Насилието- стандартен метод на принуда, и корен на дълбоките негативни промени в "ядрото" на един индивид. Всички Англо-Саксонски общества имат дълга и срамна история на прилагане на насилие над децата във възраст 2-5 като "начин на възпитание". За Източните общества, това е много по-малко важно, поради различните битови традиции и обществен "строеж". Много може да се напише тук... .

*Религията- оправдаването на поведението с религиозни постулати и налагането на линия на поведение с религиозни аргументи, е може би също толкова катастрофично, както и първото. С разликата че тук промените са повече дълбоко личностни и невероятно катастрофични като последици. И докато при насилието като метод, индивида става открито "бунтарски", антисоциален и агресивен, то при религиозният метод, индивида става двуличен, потаен, тънко манипулативен и нечестен, както в личния си живот, така и в обществените му прояви. Защото моралните понятия за един индивид се възпитават първо с пример, второ с подражание, от което, и след това, и в зряла възраст, следва осъзнаваното следване. Едно дете никога не видяло бяла покривка на маса и родители държащи правилно прибори за хранене, едва ли някога ТРАЙНО ще се научи да се храни прилично.

Как тези два модела на "Възпитание" при децата можете да различите, когато видите Англо-Саксонци?

* насилие- това е преимуществено белег на по "низшите ( по техните категории) класи"- например 60-70% лумпенско УК население. Това са дълбоко антисоциални индивиди, агресивни и бунтарски, поради начина, по който са били възпитавани като деца- възпитавани с насилие, принуда, жестокост ( физическа, душевна). Никога не видяли нормално човешко общуване и поведение, и от малки тръгнали по социални "заведения", тези деца са дълбоко "увредени" като ядро. Дълбоката мизерия на техния всекидневен живот, и липсата на перспектива в дългосрочен аспект, в едно общество като Английското, прави всеки момент от техния живот "борба за отвоюване". И понеже не могат с качества ( а ги нямат, защото в УК и САЩ такова нещо като "равен старт" никога не е имало, и няма да има), започват с насилие. Чаплин много добре го е казал в своята биография "... със своят класов произход, ако останех в Англия можех да стана само прислужник... затова избрах да се върна в Америка."

*религия- основен и излюблен метод на "висшите" Англо-Саксонски слоеве, макар и често и насилието да се съчетава с религиозна аргументация. Това са личности без особени материални грижи, но възпитавани чрез религията си в потайност, двуличие, надменност, скритност... от малки. Което в голямата възраст води до жестокост. Но жестокост рафинирана, "кадифе", обвита в "аргументация" за социалната и необходимост или религиозно аргументирана. В личностен план- изневяра, полигамия, алкохолизъм, жестокост към собствените си деца, която в тази група е повече изразена като неглижиране и/или психологическа жестокост. Например, Чърчил сам признава че до 18 г възраст е виждал баща си един, или два пъти. Е, представяте си, що за "баща" е бил този тип.
« Последна редакция: Декември 30, 2011, 11:45:51 am от Birdie »
"Failure has a thousand explanations. Success doesn't need one."
"I live in my own little world. But everyone there knows me"
Sir Alec Guinness
***
Mistakes are the secret of my success.
*

    Birdie

  • *****
  • 11040
  • Sviatoslav Richter (1915-1997) - Just listen!
Цитат
"...на тази възраст е напълно нормално да има такова разделение между добро и лошо дете, но както и вие отбелязвате то има функцията да освободи детето от отговорността и вината и опасенията от последствията от лошото им поведение."

Много би ми била интересна Вашата дефиниция на това, що е то "лошо дете"?
Има "лоши деца"? Има, зависи от критериите на този, определящ кое е "лошо", и кое- не е. За Вас, едно нещо може да е "лошо", но то обективно- да не е.
Важи и що се отнася до обществената оценка- в Ирландия например, може всеки ден да карат децата да се молят, и ди ги учат на морални" ценности", и да бъдат "добри" чрез молитвите на Католическата Църква, а в същият този ден, след църква, и вечерта, да ги насилват свещениците по спалните, или да ги бият с бичове, или оставят голи през зимата, или експлоатират от малки с тежък труд ( както четохме наскоро в скандалните разследвания на Ирландската Комисия към Парламента).

Дете, отглеждано в нормална семейна среда, няма "страх от наказания", защото такива се прилагат извънредно рядко, а и във възрастта до 2-3-4 всякакви "наказания" само озлобяват децата, и ги правят крайно агресивни.

Мисля, не виждате истинската причина- За Англо-Саксонските, а и нашите общества, истинската причина е че, по икономически причини нямаме нито търпението, нито времето, нито силите, да отглеждаме ДОРИ и едно дете. Нямаме сили и търпение да бъдем търпеливи щом ни плащат малко, живеем "на границата", нямаме спокоен и сигурен утрешен ден. И липсата на всичкото това заместваме с теории за "лошите деца", "непослушните деца" и целият друг "букет дефиниции", с които Американската и Английската детска психологии са пълни. Именно по тази причина, ако Ви прави впечатление, общества като Норвежкото, Датското, Финландското, отделят толкова внимание на икономическата възможност родителите ( или поне единия) да прекарват повече време с децата си чрез намален ( 4 часов) работен ден. Именно, и поради това, ДГ са с по 5-6 деца и са 50-50 финансирани от общината и родителите ( дори и частните!). По-добре да инвестираш в семейство/образование, отколкото в затвори и съдебна система.
Е, има и богати, не можещи да отгледат нито едно дете, но то е по други причини... .

Цитат
може би един начин детето да се учи от опита си е в началото на тантрума или поведението, което ще доведе до негативни последици да го питаш какво ще стане според него когато направи това или другото. важно е да е в началото когато все още може да се говори с детето, щото като се развихри тантрума вече говоренето не помага.

"Опит"?? какъв точно е той? Ако питате детето, защо прави тези неща, какво ще Ви отговори?
Какъв "опит" придобива, щом за ден прави 3-4 пъти тези неща? От "опита" който придобива, би следвало да не повтаря. Да, ама то пустото пак си повтаря и повтаря, за срам на Американската детска Психология и наука.

Поведението на едно дете във възрастта на 2-5 не бива да се доминира от "страха от последиците".
Поведението на едно дете в тази възарст трябва да се доминира само от аргументи да е сигурно от физическа и психологическа гледна точка, и да не се самонарани от незнание. Нашият принос в тази възраст  е да учим децата на сигурност в поведението, доколкото това е възможно, да ги обграждаме с нежност и да не им показваме нашите безгранични личностни негативни черти.
« Последна редакция: Декември 30, 2011, 12:22:07 pm от Birdie »
"Failure has a thousand explanations. Success doesn't need one."
"I live in my own little world. But everyone there knows me"
Sir Alec Guinness
***
Mistakes are the secret of my success.
Прав сте д-р Бърди, но все пак децата трябва да се възпитават по такъв начин, че да се впишат в средата, в която живеят. До голяма степен трябва да могат да усвоят и да прилагат общоприетите норми за поведение в страната, в която израстват. точно тук обаче за мен се явява голямата пропаст. В България има абсолютна неприемственост и непоследователност във възпитанието на децата. Имам предвид от родителите вкъщи през учителите в детската градина и училището. Някой беше обяснил как в Канада това е точно обратното. Онова, на което детето се учи вкъщи после се продължава в детската градина и в училището. Тук учителите вдигат ръце и казват, че не е тяхна работа да възпитават децата. Ще ви дам прост пример с дъщеря ми. Ние вкъщи се стараем да я научим да говори правилен български език,да не употребява лоши думи и т.н. но тя ходи в средностатистическата общинска  детска градина. През последните 2 месеца е усвоила ужасни изрази. Най-малкото е да се каже, че повечето от тях са диалектни, но тя започна да употребява псувни и то с всички украси към тях. Ние вкъщи не си позволяваме да говорим такива неща и със сигурност е нещо, усвоено в градината. Когато го споделих с учителката, тя се изненада и ми каза: Ами сигурно ги е чула от някое от момчетата...Добре, чула го е, но едва ли е било само веднъж и къде са били учителките в този момент, за да обяснят, че не може да се говори така?! Ето това е проблемът в България. Колкото и да се стараят родителите, после детето попада в просташка действителност и трябва да оцелее и да се впише там сред връстниците си.
<br />[link=http:
*

    Birdie

  • *****
  • 11040
  • Sviatoslav Richter (1915-1997) - Just listen!
Това е друга тема.
Нещата, които пишете, са възможни само чрез пример.
От друга страна, "общество" в Бг вече не съществува, и за това, основна цел се очертава да се борим И срещу негативите на "общественото възпитание".
« Последна редакция: Декември 30, 2011, 15:21:20 pm от Birdie »
"Failure has a thousand explanations. Success doesn't need one."
"I live in my own little world. But everyone there knows me"
Sir Alec Guinness
***
Mistakes are the secret of my success.
*

    jam

  • Piu nessuno mi portera nel Sud.
  • *
  • 14924
По-добре да инвестираш в семейство/образование, отколкото в затвори и съдебна система.

 :good_post:

"Форумите са място за свободна дискусия между потребителите на сайта при спазване на правилата. Сдружение "Зачатие" не носи отговорност за изразените мнения от потребителите. Тези мнения не изразяват официалното становище на сдружение "Зачатие", освен в случаите, когато са публикувани изрично от името на сдружението."

Клостилбегит не се пие без да имате направено изследване за проходимост на тръбите, на репродуктивните хормони и спермограма на мъжа!

*

    mishanta

  • *
  • 7232
  • Не пропускайте профилактика при мамолог! Важно е!
Благодаря Ви,  :flower: Д-р Бърди!
Отново ми дадохте много отговори!
Здрав да сте, така ценно е да сте сред нас!
Весели Празници!
Благодарение на Вас съм Майка :flower: :flower:
Димитър 07.11.07 и Калина 21.10.09
:heartbeat: :heartbeat:

* Чувствителните хора живеят върху върха на пръстите си, за да не притесняват никого.
Прекосяват живота без да вдигат шум, защото целият шум е вътре в самите тях *


:eat: Рецептурник на майсторките в Зачатие :)