0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

*

    jam

  • Piu nessuno mi portera nel Sud.
  • *
  • 14924
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #860 -: Май 14, 2012, 17:14:55 pm »
Когато стана на 1,8 г. и вече разбираше и говорих около 2 дена, че само бебетата си смучат пръстите и тя спря да го прави.

и аз всеки ден говоря на моя да пуска водата в тоалетната, ама не я пуска. на почти 6 години е. :D
и много други работи говоря, но не става. описаният от теб пример съм склонна да туря в графата "изключения". и пак да напомня за себе си - смукане на палец до училищна възраст. сигурно са ми говорили, но рефлексът вече беше налице.

"Форумите са място за свободна дискусия между потребителите на сайта при спазване на правилата. Сдружение "Зачатие" не носи отговорност за изразените мнения от потребителите. Тези мнения не изразяват официалното становище на сдружение "Зачатие", освен в случаите, когато са публикувани изрично от името на сдружението."

Клостилбегит не се пие без да имате направено изследване за проходимост на тръбите, на репродуктивните хормони и спермограма на мъжа!

*
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #861 -: Май 14, 2012, 17:23:36 pm »
и аз всеки ден говоря на моя да пуска водата в тоалетната, ама не я пуска. на почти 6 години е. :D


и аз всеки ден говоря на моя големия да затваря плътно външната врата, ама не я затваря. на почти 40 години е.  :wink:

За почти 6 годишния все още имам надежди, но повтаряне до безсъзнание - това му е цаката
В очакване ....
*
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #862 -: Май 14, 2012, 17:25:59 pm »
jam, деформиран ли ти е палеца или захапката? Аз съм си смукала палеца до същата възраст, но не е драстично деформиран, зъбите ми изобщо.
*

    nimika

  • *
  • 3357
  • Да сме усмихнати , добри и слънчеви!
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #863 -: Май 14, 2012, 17:36:08 pm »
може ли мнения по въпроса за зъбната хигиена -  мисля , че е време да правя опити да му мия зъбите  . Мия - силно казано , защото знам , че ще опита да изгризе четката и изяде пастата  :wink:
Та за това -  с какъв накрайник за пръст и паста да действам.Линкове с препоръки  за марки/ модели са добре дошли.
Благодаря.

оф. май в седмичната тема трябваше да питам .Моля модератор да го премести , ако трябва.
« Последна редакция: Май 14, 2012, 17:46:29 pm от nimika »


*
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #864 -: Май 14, 2012, 17:46:57 pm »
може ли мнения по въпроса за зъбната хигиена -  мисля , че е време да правя опити да му мия зъбите . Мия - силно казано , защото знам , че ще опита да изгризе четката и изяде пастата :wink:
Та за това -  с какъв накрайник за пръст и паста да действам.Линкове с препоръки за марки/ модели са добре дошли.
Благодаря.
От началото миех с накрайник за пръст, без паста, като изби зъб номер 8, купихме четка  на Gum и паста ненедент, до сега сме със същите марки. Като пастата е от тези, които не са опасни за поглъщане. Туй по препоръка на семейния стоматолог, аз съм с "изключително здрави" зъби, надявам се малката да е с татините. А пастата първоначално слагах мноого мъничко, сега приблизително колкото грахово зърно. Към днешна дата вече прави опити да ги мие сама и си търси четката сутрин и вечер.
Само да вметна, че сестра ми е на 23, смучеше десен показалец до 7 г, по зъбите няма поражение, но пръста още му личи и то доста. Опити за отказване непрестанни от 2 годишната и възраст. Абсолютно споделям мнението на Джам.

*
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #865 -: Май 14, 2012, 18:39:07 pm »
Nimika, продават комплекти на Ненадент паста и накрайник.
http://apteka.framar.bg/30007501/%D0%BF%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%B7%D1%8A%D0%B1%D0%B8-%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%82-%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82-%D0%B4%D0%B5%D1%82%D1%81%D0%BA%D0%B8
Аз бях много доволна от тях. После купувах само паста на Ненадент без флуор http://apteka.framar.bg/30007502/%D0%BF%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%B7%D1%8A%D0%B1%D0%B8-%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%82-%D0%B1%D0%B5%D0%B7-%D1%84%D0%BB%D1%83%D0%BE%D1%80-%D0%B4%D0%B5%D1%82%D1%81%D0%BA%D0%B0. Слага се количество, колкото грахово зърно.
*
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #866 -: Май 14, 2012, 18:44:21 pm »
писах, но нещо не се публикува. точно на ненедент й взех паста и накрайник за пръст, голям кеф й е, много обича, държи ми пръста и сама си мие зъбите :wink:
*

    nimika

  • *
  • 3357
  • Да сме усмихнати , добри и слънчеви!
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #867 -: Май 14, 2012, 22:27:33 pm »
Много благодаря момичета :)
Да видим ще даде ли да му бъркам в устата и няма ли да  опита да изяде накрайника :)


*

    jam

  • Piu nessuno mi portera nel Sud.
  • *
  • 14924
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #868 -: Май 14, 2012, 23:20:11 pm »
jam, деформиран ли ти е палеца или захапката? Аз съм си смукала палеца до същата възраст, но не е драстично деформиран, зъбите ми изобщо.

ами палецът ми беше дълго време по-различен от другия. за захапката не мога да кажа категорично. зъболекар нищо не ми е казвал, но аз като съм се гледала, от тая страна има една кривина.
"Форумите са място за свободна дискусия между потребителите на сайта при спазване на правилата. Сдружение "Зачатие" не носи отговорност за изразените мнения от потребителите. Тези мнения не изразяват официалното становище на сдружение "Зачатие", освен в случаите, когато са публикувани изрично от името на сдружението."

Клостилбегит не се пие без да имате направено изследване за проходимост на тръбите, на репродуктивните хормони и спермограма на мъжа!

*

    Chandra

  • *
  • 1567
  • Безспирно е движението на живота..
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #869 -: Май 15, 2012, 09:06:44 am »
Здравейте! Искам да ви споделя нашия проблем, може някой да се е сблъсквал, чувал или чел за нещо подобно.

Нашата госпожица (1г.8м.) казва малко думички и първата (преди около 6 месеца), естествено, беше "дай".   :) Но тя винаги казваше "дай-дай" (ехолалия?)... Преди време започна вместо "дай" да казва "до"... Бяхме на "до-до" или "ду-ду", но се оправи за около седмица...

Сега пък, от известно време отказа да произнася звука "м" и вместо "мама" казва "уауа", вместо "мяу-мяу" нещо като "лулу"... Преди наричаше някак "Мини маус", а сега като я посоча, казва че е "Баю баю" (т.е., зайо байо)- може би, за да не произнася "м"... Сутрин като се събуди и е забравила, че не произнася "м" и казва по някое "мама", но като се разсъни, пак започва... Какво да правя? И защо се получава така? Знае ли някой нещо?...
"Don't tell God how big your problems are...tell your problems how big your God is."

*
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #870 -: Май 15, 2012, 12:01:11 pm »
чандра, това което описваш (дай, дай) не е ехолалия. ехолалия се нарича механичното повтаряне на думи, чути от другия вместо отговор, тоест липса на отговор на твоята реч и липса на спонтанна реч. това си е просто повторение  :).

колкото до отказа да казва определени звуци, аз не бих се притеснявала, защото очевидно е отказ, а не невъзможност, така че бих опитала да не му обръщам внимание и да видиш дали спонтанно няма да премине. ако се задълбочи и мине и на други звуци или започнат да се появяват и други неща, които те тревожат, тогава да го мисилиш и може би да поговориш с логопед. но засега ми изглежда, че детето експериментира с езика. аз бих й говорила нормално, в смисъл ти да не си променяш езика, така че да се нагаждаш към нейния, за да чува тя "правилната" версия.
*

    Chandra

  • *
  • 1567
  • Безспирно е движението на живота..
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #871 -: Май 15, 2012, 12:28:25 pm »
Elena B, много ти благодаря за отговора! Звучи успокояващо... :) Забравих да спомена, че госпожицата живее в двуезична среда и от два месеца ходи на градинка по два часа дневно. Доста е приказлива, мноооого и се разказва, опитва да повтаря думички, но не може да ги произнася правилно (което не ме е притеснявало)... И така, сега всичко, което завършва на "-че" е "та-ти" или "ти-ти" (слонче, копче, краче и подобни). Водичката е "пля-пля" (от "пляс пляс"), но си прави изречение от рода на "дай дай пля пля"...

Благодаря ти и за достъпното обяснение, какво е "ехолалия"... :)
"Don't tell God how big your problems are...tell your problems how big your God is."

*

    Ganka

  • *****
  • 5926
  • мама и леля на ангелчета
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #872 -: Май 15, 2012, 13:38:35 pm »
Чандра, от опит - моите и двамата растат в такава среда, в началото мълчаха. Както говореха различни неща, даже не и изречения, просто спряха. Алекс не искаше да говори с никой извън къщи, даже и на нас ни правеше бойкот от време на време. Мила не искаше да говори до 2 годишна. Проговори в България, сега обаче меси езиците здраво. Батко й ги разделя от много малък. Вероятно при вас се дължи на стреса от градината - нова обстановка, нов език, нови хора. Не е толкова страшно, а и тя е все още малка. Нещата при двуезичните деца се поизчистват към 2-2.5 години.
Обещах на Лили:)
 
"... Защото, ако има някаква утеха в трагедията да изгубиш любим човек, тя е в необходимата вяра, че може би така е по-добре.
""Вещицата от Портобело", Паулу Коелю
*
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #873 -: Май 15, 2012, 14:08:44 pm »
Чандра, забелязала съм (при моите) че когато нучеха нов звук - буква, го слагаха навсякъде. Въпреки, че казваха хубаво "мама" всичко друго с "м" беше "п" - Печо Пух примерно, после стана Мечо Мух  :lol: След време като научиха "р", то заместваше във всички думи "л" - самоРет, коРело, Римон. Просто ги поправях винаги, все още имаме бебешки думи. Не мисля, че трябва да се притесняваш за момента, ще свикне детето, малко е още, но независимо от това, че си я разбрала какво иска и казвай правилната думичка като и подаваш предмета.
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #874 -: Май 15, 2012, 15:38:57 pm »
И аз да си кажа, Чандра, според мен това е игра, която я забавлява. Това може детето, това прави, сега открива тези си умения.
Моите даже имаха броени думи, които си бяха техен език.
Подобно на твоята дъщеря, у нас водата както беше буда, изведнъж стана бюля-бюля, бюличка. Девойката пък съвсем съкретено го караше - от бюля, бюля, казваше само ля-ля. Икам ля-ля.
Имаше и момент, в който всичко беше с Х, такива комбинации правиха :D :хльок, хлюпа, хльон, хляпа /сок, супа, слон, шапка/.
Сега вече имам амбицията постепенно да изчистваме бебешките думи, които все още са останали. Допреди това само си говорих както трябва, не слизах на техния език, не съм повтаряла отчетливо да чуят думата и да натъртвам.
Вече са съвсем малко думичките, които казват неправилно, като при девойката имам едно разместване на сричките /валяк -лявак, магазин - гамазин/. Казвам им, че вече са големи и е важно като общуват да могат хората да ги разбират, трябва да казват думите по определен начин за да е ясно за всички.
Но не задълбавам в тази посока, че предпочитам да са спонтанни в изказа и да вземат думата без притеснения, че ще сбъркат, оформянето ще дойде в по-късен етап.
« Последна редакция: Май 15, 2012, 15:42:35 pm от *vera »
*
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #875 -: Май 15, 2012, 19:21:56 pm »
Ние бяхме на детски невролог. Каза, че няма никаква патология, повече упражнения, но и ни прати на кинезитерапия.И другия месец пак на преглед. Ето това пише на амб. лист, който ми даде:
Липсват общомозъчна с-ка, нормален психоемоционален тонус, следи и захваща движещ се предмет, мускулен тонус и рефлекси;
неврокинезиологичен статус-липсва симетрична лакътна опора, при седеж тенденция да шпицира ляв крак
да се насочи за специализирана кинезитерапия с оглед хармонизиране на двигателното развитие.

Това е, ще ставаме гимнастици


*
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #876 -: Май 15, 2012, 23:31:34 pm »
това са добри новини  :D
*
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #877 -: Май 16, 2012, 14:21:23 pm »
Радвам се за вас!  :D






При жълтеница у новороденото не се дава да се пие глюкоза, защото излишният  билирубин не се отделя с урината, а с изпражненията.
*
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #878 -: Май 16, 2012, 23:02:01 pm »
И аз се поуспокоих :-)


*

    Birdie

  • *****
  • 11040
  • Sviatoslav Richter (1915-1997) - Just listen!
Re: Оценка на моториката № 2
« Отговор #879 -: Май 18, 2012, 01:05:58 am »
Ние бяхме на детски невролог. Каза, че няма никаква патология, повече упражнения, но и ни прати на кинезитерапия.И другия месец пак на преглед. Ето това пише на амб. лист, който ми даде:
Липсват общомозъчна с-ка, нормален психоемоционален тонус, следи и захваща движещ се предмет, мускулен тонус и рефлекси;
неврокинезиологичен статус-липсва симетрична лакътна опора, при седеж тенденция да шпицира ляв крак
да се насочи за специализирана кинезитерапия с оглед хармонизиране на двигателното развитие.

Това е, ще ставаме гимнастици
Това отива в колекцията с "бисери", отразяващи трагичното състояние на нещата, манталитета на хората, упражняващи тази професия, безкрайното дъно, което вече няма как да се стигне просто, защото в Бг не остана "дъно" за стигане... то е безкрайно падане надолу.
За дете на 8 месеца... .

Какво ще му "хармонизирате" простете... . Вие ме хвърляте в оркестъра. Направо.
Няма такива "симетрични" лакътни опори бе хора. НЯМА. Няма и "асиметрични". Или детето може по коремче да се държи на дланите си, и да поддържа добър контрол на главата, или не може.
Сега, дали пълзяло, поставено по коремче, са тясно Бг схващания, с ограничено световно значение.
Какви "шпицирания" ... що за глупости пък са тези... .

Прочетете внимателно червените флагчета за възрастта. Сравнете с Вашето развитие.
ОТЧЕТЕТЕ възрастта на детето!


Моля, прочетете тук.
http://library.med.utah.edu/pedineurologicexam/html/06month.html#d_help


"следи изахваща движещ се предмет"
Тοва са поредните Руски глупости, цитирани безкрай.
Всъщност, що се отнася до тази част, детето на 6м трябва да прави:

*стига и донася ( обикновено до средната линия, най-често-устата) предмет.
*постига това еднакво добре и с двете ръце. Всякакво предпочитание САМО на едната ръка е белег на моторен дефицит що се отнася до "слабата" ръка.
*може да премества обект от ръка в ръка. Хващането в тази възраст е все още с длан ( пръсти към длан, а не т.нар. " хващане тип клещи" [ A thumb-finger pincer grasp ] с палец и показалец).

Що се отнся до седежа на детето в тази възраст, е от значение не дали "шпицира" ( това е някакъв нонсенс, характерен само за "школата" на Г-на Чавдаров-а), а дали може да "балансира" седежа си напред-назад ( 1 стадий) и после ляво-дясно ( има се пред вид, да запазва неутралното си седящо положение при опит за разбалансиране в описаните посоки). Тези две неща са от ключово значение за да може детето да седи независимо.

Всичко това, което пишете, е отчайващо, абсурдно, не е за вярване в 2012.
« Последна редакция: Май 18, 2012, 01:34:08 am от Birdie »
"Failure has a thousand explanations. Success doesn't need one."
"I live in my own little world. But everyone there knows me"
Sir Alec Guinness
***
Mistakes are the secret of my success.