Боби, аз леките коли имах предвид за автоматиците, че при нас изобщо не са мнозинство. Пикапи не се карат толкова, колкото при вас то това е ясно, ама нали всички българи се учат да карат ръчка и пикап не моЕ им се опре
Иначе относно "системата" за сдобиване с шофьорска книжка, мисля че нашата е една от най-тъпите, тромавите и неефективните като обучение. Първо да вземем обучението по теория. Толкова излишни глупости изчетох и научих по време на курса, че още се опитвам да ги забравя, а в същото време се претупваха именно важните неща. Половината въпроси на изпита ми бяха от сорта на: дали автомобилът гори повече, или по-малко, ако возиш багаж вързан за покрива му, ако возиш такъв багаж дали ти се изтривал грайфера на гумите от външна, или от вътрешна страна, пък каква категория трябва да имаш, че да караш МПС еди колко си киловата, до колко тона ремарке можеш да дърпаш с мека връзка, пък с твърда връзка...ей такива колкото искаш. Все едно се явявам на изпит за пътен полицай и от утре се залоствам по пътищата на родината да дебна нарушителите. На изпита по кормуване, все още изпитващия често започва с вдигане на предния капак на колата и върл разпит кое под него какво е, за какво служи и ако аварира как ще го разбереш ти и как ще го поправиш, което е чиста нелепица при съвременните автомобили. Еми какво да го направя? Да не съм механик?!! Ще звънна на "пътна помощ" и в съответния сервиз проблемът ще го отстраняват компетентните лица. Мога да си проверя маслото, горивото, да си долея течност за чистачки, при краен зор да си сменя гума и толкова. Всичко друго не е моя работа, но на изпита за книжка - тия не минават. Има скъсани кандидат-шофьори още на този етап и в момента. И всъщност, докато опреш до същинския изпит - нашата система вече те кара да се чувстваш супер неграмотен идиот и да възприемаш управлението на автомобил, като управление на голям пътнически самолет. Поне.
На изпита - задължително те набиват в най-върлия трафик, правиш ляв завой на най-пренаселеното кръстовище, карат те да минеш през най-невралгичните зони на твоя град. Задължително те качват на най-стръмния баир където има знак "стоп", не си с предимство и 5 мин. кесиш на полусъединител, молейки се да не изгасиш колата и да успееш да издрапаш, когато има пролука и ако успееш - изпитващият мрачно отбелязва, че "не си потеглил плавно". Аз съм спокоен човек, но си признавам, че от всички изпити на които съм се явявала някога - този за книжка ми беше най-големият стрес и дето вика
Мишанта, като го взех - наистина все едно с докторска степен се бях сдобила.
И като се сдобих със заветния документ и след два дни със собствена кола какво мислиш? Едва тогава започнах да се уча да шофирам, както мисля е било и с всички други тук. Всеки от нас го е учил тати, бати, гаджето, мъжа преди курса, или след курса, щото то е егати курса както казах вече. Да не споменавам, че на първото ми извънградско каране сама, звъннах на мъжа ми да го питам кога би трябвало да превключа на 4-а скорост, че и на 5-а после, по простата причина, че за 34 часа кормуване с инструктор - не се е случвало да включвам над 3-а предавка. За тези "знания" се разделих с 1000лв. и близо 2 месеца лично време и ако не беше тъжно, би било наистина смешно. Имах книжка, имах собствена кола, знаех как да сигнализирам на идващия влак ако същата остане на ЖП-прелез, ама виж ти...кога да включа 4-а нямах никаква идея.
Та си мисля, че ако нашата система стане като вашата - ще е по-добре за всички ни, защото и сега не инструктура те учи на практика, само даваш едни излишни пари и после всичко отначало. Пък който не иска да минава през тази хамалогия - си купува книжката и си кара без понятие от правилник, пътни знаци и опасно за останалите участници в движението.
Мише и на мен ми се струва, че Ярис ще ти е малък с две деца и прилежащите багажерки. Хвърли едно око на "Мазда 3", имат и автоматик, пак е компактна кола, малко по-големичка от Ярис, мисля че ще ти допадне.