@nimikra
1.По-гръб. В първите 25-30 дена непосредствено след нахранване и оригване е добре да поставяте на дясната страна за около 10-15 минути. След това по гръб.
2.Да.
3.Нито помагат, нито вредят (освен риск от травма, който е голям при определени обстоятелства). Играчка е, подвижно столче. И нищо повече. Определено има благоприятно въздействие върху психо-моторното развитие според мен.
4. Когато детето може само да изкачва стълби.
5. Не.
6. Не, не трябва. Детето само си спира ненужните хранения. Насилственото спиране на нощните хранения води до водички нощем и безкрайни мъки. Само е нужно последното хранене да е 23-00.
7.Не разбира се. Масажче след баня-да. Разпъване, както и Христос не са разпъвали? естествено НЕ. Никаква гимнастика не може едно дете да го накара да се обръща, ако:
*няма анатомична зрялост
*няма съответната регресия на архаичните рефлекси
*има неврологичен проблем, хипертонус, хипотонично, или други проблеми.
(Ако тук четат колеги, нека хвърлят поглед върху една от последните Case report NEJM "Хипотоничното новородено". Статията е безпрецедентно фантастична.)
Най-често какво правят в Бг? Понеже болшинството изобщо не познава стадиите на психо-моторното развитие, смята, че едно дете започва да се обръща на 3 месеца. Да, ама не. И почват "гимнастики". Мъка ден, след ден. Когато се стигне възраст за обръщане, и са минали месеци, казват "Ето, гимнастиката помогна!" Нищо не помогна... дойде си времето детето да се обръща. Ако изначално знаеха, кое и кога, щяха да спестят на родителите мъките. ВСЯКАКВИ ГИМНАСТИКИ НА ЗДРАВИ ДЕЦА са изключително болезнени, поради факта че крайниците насилствено се разгъват (те нормално са във флексия)упражнявайки сила срещу физиологичното им състояние. Затова междувпрочем и плачат по-малките деца, когато ги обличате
.
Огромната трагедия тук е че, болшинството от практикуващите Педиатрия в Бг изобщо не са наясно с темата за моторното развитие, изследването на децата до 12м възраст, и това кое и как трябва да се следи (т.нар. red flags и milestones). Ако не познаваш физиологичното, как можеш да кажеш кое е патологично?
Друг проблем са "патентите", тоест всеки (контра на всичко утвърдено) САМ да си определя, кое е физиологично и кое, не. Резултат от това? колкото Педиатри, толкова мнения (по "съвпадение"-все грешни). "Имаме право на второ мнение!" крещят алчни, когато им посочиш истината... Да, стига да не е грешно. Ако е, не се брои
.
В тази сфера бяха и споровете ми с наглия Господин, самоопределил си Визитата на 50Е ...