Имиджа на учителя не трябва да се руши в никакъв случай. Напротив, детето трябва да има респект задължително. Обаче ... просто не вярвам ученето да мине без наше участие. В началото с учене в къщи, после надявам се само контрол. Два примера - миналата година, в ДГ на Никола учат по системата "Ръка за ръка" на просвета. В рамките на цялата година, поне 3 пъти съм питала учителките - как е Никола, справя ли се, има ли проблеми я с математика, я с логика, я с упражненията, които правят. "Неееер всичко си е наред, много е умен, всичко си прави, няма нужда да се обяснява". И аз естествено - пълен пас, доверявам се напълно (щото ми е по-лесно
). Накрая на годината ни връщат учебните тетрадки. Половината страници - празни, другата половина пълни с грешки, непоправени разбира се. Е от тук нататък дали ще имам доверие ... какво правят докато ужким учат - изобщо не ми е ясно. Ясно ми е само, че нещата, които трябва да се усвоят, не са усвоени. Познайте през лятото какво сме правили. После - родителите не трябвало да си прехвърлят болните амбиции на децата, да не се учело допълнително в къщи, да не се "натискали" излишно децата и да си карали спокойно детството ... толкова съм ги слушала тия...
Втори пример - любимата ми Британика - първия срок - супер! Проверявам нивото в къщи - всичко се знае, думите, изреченията - абе ток и жица. Втория срок, напусна учителката - ела да видиш - шапка на тояга - научиха думата present. Айде пак в къщи - "допълнително" учене просто за да се научи, това, което би трябвало да се знае от курса.
Тамара, аз обвинения изобщо не видях, напротив
ези, които смятате да гнездите до първи клас, имайте предвид това и вземете мерки да преподадете на децата си нужния обем учебен материал сами - като се запознаете с учебните програми за предучилищната подготовка.
абсолютно съм съгласна