Явно си зависи от яслата. Нашата си беше държавна и децата доста неща научаваха, песнички и малки стихчета. Даваха ми информация за битовите неща почти всеки ден, но и с педагожката се засичахме доста често и никога не ми е отказвала да ми каже какво правят. За празници като Коледа, 8 март, Великден, 1 юни винаги са ми давали стихчета за учене у дома. Боби говори за деца на 2-3 години, това в Бг е яслена възраст и групите не са 30 деца и в държавните детски заведения. Нормативите са ясла са по-ниски, в най-пиков период нашата група е стигала 21 деца. В яслата винаги е имало 3 човека на обяд - сестрите от двете смени + лелката. В детската градина в 1-ва група пак беше така. Във 2-ра група вече нямаше нужда.
Влизане с обувки - и в двете детски заведения е имало коридорчета пред стаята, с гардеробчета. До там се ходи с обувки, ако се налага да помогнем на детето, в коридорчето се влиза по чорапи. За как се справя детето - не е нормално да ми обясняват на мен навън, докато никой не гледа децата, но пък трябва да има начин да се получи тази информация. И не, таблата навън не са достатъчни, те показват какво правят децата по план, но не и как се справя конкретното дете и на какво да се набляга точно с него. В яслата говорех с педагожката, която не е пряко ангажирана с опазването на децата. В градината съм питала учителките как да поговоря с тях спокойно - в групата на едното дете учителката ми даде телефона си и веднъж на 1-2 месеца звъня, когато не е на смяна; в групата на другото дете пък предпочитат да мина или звънна около 2 следобяд, когато децата спят.
Coffee lungo, аз бих те посъветвала да говориш с директорката какъв е най-удачният вариант да получаваш такава информация във вашата ясла. Така хем не топиш никого, хем тя разбира, че има интерес от страна на родителите и трябва да се измисли система, ако вече не съществува. А памперси по-добре носи повече, щом тези не им стигат. Може и да е прекалено според твоята система, но поне Марти ще е сух, това е най-важното все пак.