Смайли, в общи линии Монтесори методът цели да развие детската индивидуалност. Вярва се, че всяко дете трябва да бъде оставено да се развива в сферата, която го влече. Вместо да учи няколко неща, в които да се справя на средно ниво( т.е. покрива нормите за възрастта си), да наблегне на едно в което да е най-добро и самото дете само да разбере кое е то. Учителят не е точно учител, той е наставник, т.е. подпомага избора на детето и то, ако то пожелае. Има специално изработени играчки,( наричат се Даровете на Фрьобел), които се използват. Като цяло тези центрове биха били изключително полезни за деца от аутистичния спектър. Хубава идея, обаче трудно приложима и съвместима с нашата образователна система. Отделно и таксите са много високи, а не виждам на какво отгоре. Да даровете на Фрьобел са скъпи играчки и се поръчват от чужбина, но това е еднократно. Освен това, както казах в бг няма достатъчно подготвени кадри по тази методика. Често я бъркат с Русо, който смята че детето трябва да прави квото си знае без някой да му се бърка. Т.е. ако детето ти на 5 г иска да пие алкохол ти трябва да го оставиш да опита, защото то така иска. Или да го оставиш да ходи по па перс, докато то реши, че вече е готово да ходи на гърне и пр. още примери. В общи линии Русо смята, че детето само трябва да се възпита и образова.