Макар, че щом твоето разбиране за знания по нещо - се свежда до рецитали на учебници
очевидно е, че и ти не четеш опонента си, а предпочиташ, ако може да го клъвнеш нищо не си разбрала, не си и искала. математика и статистика не се рецитират.
нормално е на изпит да ти поставят въпроси и задачи от различни области на дисциплината, за да ти оценят задълбочеността на знанията. излишно е по-нататък да дискутираме.
Бях на изпит озаглавен от тях "въведение в икономическите знания". В превод микро+макро+ик. теории + малко мениджъмънт + малко маркетинг. Всичко така базово и по МАЛКО...сега какъв компот са написали наречен учебник - тури му пепел. По тези точно дисциплини, кое точно налага рецитал според теб? Това не са дисциплини с формули и сметки, като счетоводство и статистика. Като съм се явявала на последните две - наизустявала съм типове задачи не, амииии....пушек се вдигаше.
Така както сега ЗУБРЯ латински, пиша, пиша, пиша, преписвам, докато съм сигурна, че всичко съм запомнила вярно как се пише, в кое спрежение, какъв е превода... Може да има и по-модерни начини за учене на език, не знам. Аз лично не съм запозната с тях, та си карам постарому и не се оплаквам.
Изказвайки мнение за случката онзи ден - изказвам го от позицията на човек учил, ходил, вземал с високи оценки (от първи път) изпити по изредените дисциплини + доста други свързани с тях, ама къде по-подробно изучавани т.е. предполага се, че все пай известен хабер имам за к'во иде реч и кое е съществено кое не е. Разбира се, че ще роптая когато някой ми заявява, че допускам фактологична грешка казвайки САМО "планова икономика", или само "централизирана икономика", а не задължително "централизирана, планова икономика".
В един тон учебници се употребяват и двете, като взаимозаменяеми все пак и не сме на литературен кръжок. В контекста на материята - верни са и трите формулировки + тази "тоталитарна икономика" (която е по-рядко срещана и само в по-нови учебници). Та не, не приемам подобни е***и за ОК, хеле пък в посока, че не знам и не съм дала верен отговор. Не съм го дала, ако не мога да ги изброя и характеризирам, или вместо типове икономики изредя някакви други неща, които не са отговор на поставения ми въпрос.
Мнението ми за начините на преподаване и изпитване, е каквото го изразих, не от онзи ден. То е такова от години насам. Това, че сега пак имам челен сблъсък с тази идиотска и нереформирана система - само го затвърждава. Признавам си - на старта наивно се надявах, че за 15 години, все маааалко поне, с нещо нещата са мръднали към по-добре. Уви - нищо подобно. Взех повод от случката, за да изкоментирам тези неща, на 35г. - отдавна ми е минало времето да ме развълнува истински това, че някой ме порязал с оценка. Да, унизителното и нагло отношение спрямо мен - ме дразни винаги и навсякъде, но и това ми минава за два дни. Нервите ми отдавна са минали няколко сезона на "Сървайвър" все пак.
Още нещо
Jam, когато искаш да дадеш урок на такива, като описаните от мен младички и нагли "колеги" - нали следва да им врътнеш по една хууубава двойка в ст. книжки, да им прибереш свалените от нет-а курсови работи, да си отбележиш на коя тема са и да ги накараш да пишат нови на нова тема? Ако и тях дръпнат от нета - барем пък ги прочетат другия път поне.... Не да им дадеш избор да ги пишат "неявил се" и: "Ми дръжте си я тази курсова работа, на есен ще ми я дадете". След което да си излееш целия яд и накърнено преподавателско его, върху малкото студенти явили се подготвени за този изпит. И да се ядеш и дрънкаш за пълни дивотии с тях, само за да демонстрираш мускули и надмощие. Това последното е откровена простащина за мен, ако и да имат някакви титли пред имената си. И да, тя все още е възможна за случване с тия "устни изпити/доизпитвания". Аз нямам против и 5 часа да стоя на изпит и още 10 въпроса да получа и да ги НАПИША, за да не може ей такива да ме правят на луда калинка. Пише ли - пише, вярно ли е - вярно. Аз учебник, в който "според мен" да съществува като докзателство за правота - все още не съм чела. Нито доц. Х от МУ-София, може по някакъв въпрос да е по-права от нобелови лауреати по икономика. Или може? Може, щото няма камери, микрофони, черно на бяло и един куп комплекси за гарнитура.
Който не желае да учи - няма да пожелае, както и да се държат те с него. Като им писне да го гледат по поправки - пишат му една тройка, да им се маха от главите накрая. Но тези им изцепки - демотивират всички останали, отишли там наистина с желание да учат и постарали се за всеки изпит. Това е проблемът главно за мен. То вместо да те запалят дето се вика и да учиш с кеф - те се гаврят с теб и почваш да се чудиш "Бе аз как и защо можах да си го причиня ПАК?!" В 3 ч. сутринта съм станала, за да преговоря всичко за изпита и четох докато запаля колата към ИСУЛ, освен всичките други дни, в които учих старателно. Уча, щото искам и ми е важно. И накрая получих гавра с труда си, безпочвени обвинения и оспорване на базова икономическа терминология, която и при чукване в Уикипедия ще ти излезе както съм я казала. Ама не....не било така. Тя дамата измислила нова икономика, кибичейки в МУ. Поклон на такива "мислители", дамммм