Рачо, съвсем направихме темата литературна,
"Памятник нерукотворный" е от Пушкин.
http://az.lib.ru/p/pushkin_a_s/text_0400.shtmlМаяковски е друго - Стихи о Советском паспорте, например.
http://www.stihi-rus.ru/1/Mayakovskiy/47.htmОтносно "Сините листа" - задължителен си беше разказа, от читанката. Там идеята е за поискана, но неполучена помощ. Макар тук, в нашия случай, да разглеждахме предложена, но отказана помощ. Та накратко: рисуват децата, Лена установява, че няма зелен молив (тук и аз не помня хич ли няма или нейният е счупен) и иска от Катя, а Катя се колебае и когато й предлага своя зелен молив, вече е късно - Лена е нарисувала сините листа. Учителят пита Лена защо е нарисувала сини листата и тя простичко му отговаря, че не е имала зелен молив. Катя се намесва, че й е предлагала своя, но... И тук в края на разказа учителят обяснява, че предлагането трябва да е адекватно (не са точно тези изполваните думи, но това е смисъла).
П.П. Марси, добре си го спомняш,
Та няма лошо, когато има изградена схема на размяна - близки, роднини, приятели... Но мнението ми е, че когато става въпрос за хора, които не познаваш добре, е по-добре тактично да ги питаш. Защото това, което за мен е добро, за друг може да не е.
И като съм обърнала темата на литературна, има страхотен разказ за различията в мисленето, на Георгий Гуревич - Осемнулевите. Защото зад хоризонта има страна иначе.