0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #20 -: Юли 08, 2014, 23:20:36 pm »
А относно ползването на книжка, вместо ЛК у нас е като всичко друго - "царят дава - пъдарят не дава".
Ха ха, да така е, много точно казано. ЛК ще я вадя със сигурност, това е първото, което ще вадя и без това. Вчера я погледнах и е изтекла преди 3 години :-) .

То май и тук направих задължително курсовете. Когато аз взимах бяха задължителни ако си меjду 16 и 18 годишен,но иначе можеше да те учи някой, който е имал книжка поне 3 години. Мен майка ми ме е учила, а мъжът ми аз го учих :-). Но не знам дали сега не е задължителен за всички курса.  А иначе и тук е така с листовките - имаш някакъв период от време, в който след като ги минеш трябва да отидеш на кормуване. Май по-малко от вас е - мотаят ми се някакви 3 месеца в главата.
Мисълта ми е сега, в България аз нямам от къде да им показвам, че имам курс, щото нямам такъв. Мога да им докажа, че много години имам книжка и си карам, включително и като си дойда в България. Обезателно ще се печатат закони и ще има разправии, пък дано да стане. Ако ли пък не, току виж и ученичка съм станала.
« Последна редакция: Юли 08, 2014, 23:23:31 pm от Bobbie »


  
*
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #21 -: Юли 09, 2014, 00:03:22 am »
Обезателно ще се печатат закони и ще има разправии, пък дано да стане. Ако ли пък не, току виж и ученичка съм станала.

Щом ти се разправя, поне опитай на няколко места.
На въпроса за американските книжки и изискванията за листовки, кормуване и изпити са ми давали различни отговори в различни населени места.
*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #22 -: Юли 09, 2014, 00:49:47 am »
Обезателно ще се печатат закони и ще има разправии, пък дано да стане. Ако ли пък не, току виж и ученичка съм станала.

Щом ти се разправя, поне опитай на няколко места.
На въпроса за американските книжки и изискванията за листовки, кормуване и изпити са ми давали различни отговори в различни населени места.
Ще опитам, щом Жбрул казва, че това е закона. Иначе е бая работа да ходиш на курсове, не знам колко дена са, ама мисля, че не е малко. Пък као не стане, здраве да е, не е края на света, ако трбява да изкарам един курс. Но за сега ще си чакам и ще си карам с американската докато мога. И без това кола там нямам и все карам чужди.


  
*
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #23 -: Юли 09, 2014, 02:08:22 am »
Да не те натъжа, но и за това си има ново "правило" от вчера: ако не си регистриран шофьор на чужд автомобил, друсат солена глоба на собственика. Жбрул може да ти изкоментира подробности.
*
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #24 -: Юли 09, 2014, 03:28:02 am »
Цигу, за щастие това още не е влязъл в сила закон, а само законопроект. Въпросната глупост мисля, че за втори път пробват да я пробутат, ако не и за трети. Ето един текст по въпроса: http://www.novini.bg/news/149907-%D0%BA%D0%B0%D1%82-%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B8-%D1%84%D0%BE%D1%80%D1%83%D0%BC%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%8F-%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%BD.html
Не вярвам дори у нас такова безумие да бъде гласувано, но що се отнася до казусите на Боби конкретно - на този етап поне такъв проблем няма. То няма НС реално, скоро и кабинет няма да има, ако изобщо опре до пленарна зала това "нещо" - няма да е скоро, а и ще бъде отхвърлено при гласуване според мен. Та Боби, като си дойде (ако) ще може да кара коли назаем с американската книжка поне на първо време.

Боби, продължителността на теорията при шофьорски курс  (ако ти се наложи такъв) е две седмици приблизително. Опция за по-ускорен - няма. .Влачиш се там по 2 часа на ден и ти четат това, което го има в учебника ти, ама...такива са правилата. После поне 35 часа кормуване с инструктор (ако не са станали и повече). Имаш и еднодневен курс към БЧК за оказване на първа помощ, от който (преди поне) лица с медицинско образование можеха да се освободят (ако желаят). Ама той точно не е основната "загубачка на време". Опреш ли до вадене на нашенска книжка, при положение, че ще работиш, ще гледаш деца и пр. - важното е да избегнеш самия курс. Не заради плащането му, а защото втория път като го карах, при целия напън и стиковка с инструктора само и само да стане по-бързо и да ходя на изпити....над месец и половина мотане се получи. И най-гадното е, че това ти разпокъсва времето, не можеш да си гледаш нормално живота и работата и пр. Та всячески се постарай да го избегнеш, все тая какво ти говорят раните му служители, да - не съм юрист, но за твоя случай в закона не пише И курс, а само изпити. Как ще се подготвяш - твоя си работа, щом можеш да ги издържиш. За ЛК няма смисъл да се хабиш, ама за тая прАстатия - струва си да се попениш тук-там при нужда ;)
А да! Изпитът тук се провежда на автомобил с ръчни скорости! Автоматиците още ги водят "екзотика", имай го предвид. По едно време се обсъждаше, че ще може да се изкарва книжка, позволяваща ти да управляваш само автоматик и те изпитват на такъв автомобил. Нещо като подкатегория го гласяха, ама дали го приеха , или  не са - не знам, защото не ме е засягало лично. Аз карам и двата чешита. Но изпитите са на "ръчка" у нас. Като изгасиш три пъти колата при потегляне - късат те и да няма друго.
НЯМА НАЧИН, ДА НЯМА НАЧИН!

*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #25 -: Юли 09, 2014, 06:18:14 am »
Нямам проблем, 8-9 години само ръчка съм карала, на това съм си взела изпита навремето. Минала съм през 4 или 5 автомобила с ръчка, а и като си дойда нали все това карам. То оставаше и да я изгася :-). Ако не са задръстванията дори предпочитам.  Тук взимаш на твоята кола и после имаш право да караш и двата вида. Мъжът ми взе на автоматик, но има право да кара каквото си поиска.
 Но ако мога поне кормуването да избегна, пак е кяр. Направо абсурдно ми се струва да седне някой да ми показва "тук  е първа, тук втора, тук задна ...". Макар че тая задна ме опули къде я бяха сложили горе в ляво( тук са в дясно долу, поне японските ). Ама за това кормуване не ми трябва.

За този законопроект, дето каза цигу и аз четох, но и мен ме съмнява да го гласуват.
« Последна редакция: Юли 09, 2014, 06:26:10 am от Bobbie »


  
*
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #26 -: Юли 09, 2014, 09:52:32 am »
Боби, задната при различните автомобили е на едно от двете места.

Само аз ли съм ходила на шофьорски курс без теоретични занимания? Инструктора ми връчи комплект листовки, купих си правилник и ходих на изпит.
*
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #27 -: Юли 09, 2014, 10:22:33 am »
Боби, за задната е както Маргото казва. Макар, че на моите коли все е била долу в ляво. За ръчните скорости - ти си карала с такива, ама щерката на приятели (родена в САЩ) и карала само автоматик, като си дойде едно лято....на море ще ходи, с колата на чичо си, ама тя с ръчни. И баш така седяхме и й обяснявахме - така 1-а, така 2-ра... Изпадна в шок горката, изгаси колата 10 пъти, ама така и не потегли. Та спешно търсихме кола под наем с автоматични  :lol: И да я беше подкарала някак тази на чичо си - чисто се е пребила по пътя и не рискувахме. Да си призная и аз когато от автоматик пак подкарах ръчка, първите дни пробвах на няколко светофара да тръгна на свободна с мръсна газ :lol: Навикът си е навик.

м-и, освен за теб - аз за друг случай така да е провеждана теоритичната част на шоф. курс не съм чувала. Но според мен - баш така трябва да е. С каква цел трябва да стоя две седмици по два часа на ден в някаква класна стая и някой да ми казва какво пише в учебника пред мен - не знам.  :?  Аз мога да чета все пак. Не, че не опитах да мина по твоя начин, но ми се каза, че нямало как да не посещавам заниманията и това е. А що глупави въпроси има из листовките и те са от времето когато се караха Москвичи у нас. Тези по техническата част визирам. Амен-амен те изпитват дали можеш да направиш основен ремонт на пътя, ако колата ти се скапе.  :lol: Ми не мога, за тия аварии има пътна помощ и сервизи все пак.
Боби ще се облещи на една част от написаното в учебника. А и у нас изпита по кормуване започва с кратка авто-техническа експертиза на возилото: "Отворете капака, кажете коя част каква е и за какво служи, ха сега къде е маслото, хайде премерете нивото му...". Все едни супер "важни" неща, че да караш кола налЕ. Виж да те учат как да паркираш - тцъ. Обикновено застрахователите ти научават когато се учиш сам да го правиш с вече взета книжка.  :lol:

Боби, сори че ти оспамих темата с такива детайли, ама пък ако опреш до това наистина - няма лошо да си психически подготвена за местната простотия по въпроса. В общи линии - с доста по-малко нерви можеш да завърши гимназиалния курс у нас, отколкото да докопаш заветната книжка по каналния ред. Такава "подготовка" ти дърпат все едно ще управляваш джъмбо джет поне и ще ремонтираш същия лично при нужда и то докато лети.
НЯМА НАЧИН, ДА НЯМА НАЧИН!

*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #28 -: Юли 09, 2014, 12:57:46 pm »
м-и, вече знам, ама тогава не знаех, никога не бях виждала на друго място и изпаднах в смешната ситуация, да разправят после каква жена шофьор са видели. На няколко пъти опитвах и като не стана и накрая човека дето чакаше се изнерви и дойде да ми премести колата ха ха ха. Умрях от срам :-). Чак като видях къде е скоростта схванах какво не правя като хората.

Жбрул, аз ги знам простотиите, точно както казваш, едва ли не основен ремонт ще правиш на пътя. Аз понеже имах "щастието" първите 2-3 години да карам доста стара кола, на която май всичко сменихме междувремено, та съм запозната с доста неща. Не че е лошо да знаеш, но не е необходимо, за да караш. Свекър ми един ден ми философстваше как му се развалила колата и насред пътя сменил нам какво си (нещо май на дистрибуторната капачка) и ето как аз като не съм знаела, щяла да ми остане колата на пътя. Ми то по тази логика пък ако му се скапе двигателя и не си носи нов, пак ще му остане колата на пътя.. баси.

Аз между другото имам нужда да понауча правилника, щото в момента карам, но не го знам добре. Някои неща ги знам и игнорирам ( например десният завой на червено просто винаги си го правя), но има и разни неща, които наистина не знам. Регулировчика например не смятам, че съм достатъчно умна да го науча :-).  Нямам нерви направо. Кой я измисли тази глупост не знам. Другата глупост е изискването да носиш  с теб стерилни ръкавици, все едно операция ще се прави на пътя. Ми нали в момента на отварянето има на пътя, те вече не са стерилни. Но при всяко положение трябва да науча какво се иска да се носи в колата.
« Последна редакция: Юли 09, 2014, 13:03:02 pm от Bobbie »


  
*
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #29 -: Юли 09, 2014, 13:30:42 pm »
Регулировчика например не смятам, че съм достатъчно умна да го науча :-).  Нямам нерви направо. Кой я измисли тази глупост не знам.

Не мисля, че някой е достатъчно умен да научи български регулировчик ;) Аз шофирам отдавна и много добре мисля, но като видя такъв да ръкомаха и често съм объркана какво точно се опитва да направи  :lol:
*

    Pesheck

  • *
  • 5861
  • Туй аз няма да го търпя и толкоз!
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #30 -: Юли 09, 2014, 14:00:46 pm »
Не съм шофьор, но съм решавала листовки с брат ми. Е тези въпроси с регулировчика ми бяха от непреодолимите. Но на живо регулировчик съм виждала тук в П-в. Ами да ви кажа нищо общо нямаше с картинките от правилника. Вдига на горе ръка - ще сменя знака и от там нататък - на тези които им дава път им помахва в стил „айде, давай давай, минавай“. А от време на време протяга напред ръка с отворена длан - универсален сигнал за „спри“. И всички го разбираха човека, даже и аз. Та за мен е пълна мистерия що по най-сложният начин трябва да стават нещата все.
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #31 -: Юли 09, 2014, 15:26:30 pm »
Аз книжка още нямам, но регулировчика научих като ме караше приятеля ми на работа. Минавахме  покрай Александър Невски и от там по паветата и накрая го научих, явно е до практика. Оказа се, че не е толкова сложно колкото изглежда, но на какви сцени съм се нагледала там не е истина. Обаче имаше един уникален регулировчик дето беше много атрактивен. Той направо си танцуваше човека, такъв маниер вкарваше... Така зареждаше с добро настроение от сутинта :)


След бури - мир и тишина,
След нощ - безбрежна светлина.  

*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #32 -: Юли 09, 2014, 15:50:12 pm »
Да ви кажа какво стана за децата. Снощи пратих имейл на информационният имеил адрес на НАП със запитване как да си застраховам децата, обясних ситуацията, че са деца чужди граждани на родители българи. Отговориха ми, че въпросът не бил от компетенцията на информационният център на НАП и са ми дали някакви адреси, на които да съм пратела запитване да изразят становище.  Много подробно са ми обяснили каква информация да има в писмото със запитването. Явно не е толкова просто и самите техни служители не са наясно. Иначе много бързо и професионално са отговорили, но за съжаление отговор на въпроса си явно няма лесно да получа.


Това с регулировчика на мен не ми е ясно защо въобще е нужно да е в правилника. Много е по-просто, който регулира да ти ръкомаха в стил тази колона ела на сам, онази колона спри, както вика Пешек. Тук в правилника въобще не фигурира регулировчик и се прави точно така и до сега никой не се е блъснал, че не разбирал инструкциите.


  
*

    jam

  • Piu nessuno mi portera nel Sud.
  • *
  • 14924
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #33 -: Юли 09, 2014, 15:57:55 pm »
знаците на регулировчика са много прости и логични. учудвам се, че не ги схващате. аз ги схващам, а определено имам проблем с такива ми ти работи... :)
"Форумите са място за свободна дискусия между потребителите на сайта при спазване на правилата. Сдружение "Зачатие" не носи отговорност за изразените мнения от потребителите. Тези мнения не изразяват официалното становище на сдружение "Зачатие", освен в случаите, когато са публикувани изрично от името на сдружението."

Клостилбегит не се пие без да имате направено изследване за проходимост на тръбите, на репродуктивните хормони и спермограма на мъжа!

*
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #34 -: Юли 09, 2014, 16:29:46 pm »
Съгласна съм с Джам за регулировчика, като схванеш основното, кога ти минаваш и другото е песен  :lol:
Забравила съм го де, на пътя наистина ако пропусна да тръгна като ми е ред, съм сигурна, че задните ще ме освиркат и ще разбера  :lol:
Боби, много хубаво, че си почнала със запитванията, ако питаш мен повечето служители не знаят нищо  :x
 Жбрул и по колата нищо не са ми обяснявали, то все пак всички автомобили са различни, елементарно, но дори акумулатора е на различно място, някъде скрит дори, излишна информация ми се струва. Явно на готин или луд инструктор съм попаднала. Качи ме човека, излязох извън града и по едно време чувам "Кво ми се влачиш като бабичка, дай газ, че Москвича ще ни изпревари" :lol: е след като набрах до 130 ми каза, че е ок, явно Москвича толкова не вдига :lol:
« Последна редакция: Юли 09, 2014, 16:34:05 pm от м-и »
*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #35 -: Юли 09, 2014, 17:59:56 pm »
знаците на регулировчика са много прости и логични. учудвам се, че не ги схващате. аз ги схващам, а определено имам проблем с такива ми ти работи... :)
Аз лично въобше не съм ги и чела,но правих разни листовки по интернета преди години и се опитвах да схвана "по логика", ама нещо не ми провървя :-). Но днес точно си мислех и аз това - щом всички ченгета ги схващат, няма начин аз да не мога :-).

Ето го на тук загубения регулировчик http://www.shofior.com/traffic-cop. Има 2 различни знака, при които мога да мианвам направо и надясно и 2 различни  ( с по 2 варианта вскеи - с гръб и с лице) при които е забранено минаването. Освен това трябвало да е с ляво рамо към мен. А онези отсреща, към които е с дясно рамо?  Няма подобна ситуация описана. Ако е настрани с изпъната дясна ръка можело да мина, но ако е лява било забранено. Е това ако не е предпоставка за ПТП, не знам какво е. Въобще отказвам са да го разбирам, назубрям ги2 часа преид изпита и толкова. Толкова ли не можаха да кажат, ако е настрани можеш да минеш, а ако е с лице или гръб, не можеш.
Сега до колкото разбiрам правилото е, че с тялото и ръцете си  прави нещо като указание от къде може да се мине. Ако е напред далечната от теб ръка, се мианва в посока свързваща тялото и ръката. а ако му е напред близката до теб ръка, не се минава, понеже отсреща вървят. Абе... объркващо е.
« Последна редакция: Юли 09, 2014, 18:13:56 pm от Bobbie »


  
*
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #36 -: Юли 09, 2014, 18:22:45 pm »
Хехехе. Аз си мисля, че знаците на картинка ги разбирам, мен трудно ми е да позная по някой път "свободните интерпретации" на някои полицаи :) Или поне няколко случки съм имала дето определено не ми стана ясно ръкомаханията на господина какво показват, а и по реакциите на автомобилите около мен съдя, че не съм само аз ;)
*
*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #38 -: Юли 09, 2014, 22:36:31 pm »
Я кой не чете ;-). Същият линк съм сложила по-горе :-)


  
*
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #39 -: Юли 09, 2014, 23:17:02 pm »
Регулировчика го бях назубрила за изпита и тогава знаех знаците от-до. В сегашния момент имам само откъслечни спомени обаче....Че ако е с гръб към мен - нищо не мога да правя, не мога да минавам зад гърба му, ако е застанал "в профил". А като човек, който цял живот си гледа коя ръка му е лява, коя дясна, при неочаквана реплика "завий на дясно"  :lol: - хич нямам спомен за детайлите, за "раменете на регулировчика". Понеже, ако е е с еди кое си рамо към мен имах право да се придвижа почти без ограничение, пък с другото - нямах, ама кое и накъде - бяло петно. Друг въпрос е, че откакто изобщо съм шофьор - на истински регулировчик никога не съм попадала (такъв като на картинките, с такива жестове). Когато е имало някой да регулира трафик на кръстовище с повредени светофари - прави баш каквото споделяте и вие. На едните вдига ръка с характерен жест "да чакат", на другите със също толкова характерен жест е "давай, давай" - неразбрали няма. Предполагам, че длъжностните лица така регулират трафика при нужда, не защото и те не знаят и са забравили как е по правилник, а понеже им е ясно, че 98% от тези в колите - отдавна са забравили сигналите и ще стане мармалад, ако я подкарат "по устав". А и това нещо като всяко нещо - без практика се позабравя. Ако попадах чат-пат на регулировчик, който прави каквото съм учила в листовките...и да се объркам един-два пъти "на мястото на събитието" ще запомня поне за цял живот кое какво е означавало и най-малкото като се прибера у нас - ще седна да си припомня тези правила. Ама те си ръкомахат съвсем "народно" нашите и аз си карам с "белите петна" по въпроса и това е то.  :D

м-и, както казах - това с кое къде е по колата и к'во праИм ако се скапе - за мен е отживелица, която отдавна трябваше да е разкарана и от теорията и от листовките. И к'во като знам кое е двигателя? Ми те сега са капсуловани двигателите най-малкото. И монтьор да съм - не мога да го разглобя на пътя, нито да му бучна две телчета и един пирон, вместо повредената част и да подкарам пак колата. Или като ми даде борд  компютъра грешка и всичко спре - си нося в жабката уред, който ги чисти въпросните софтуерно. Такъв имат някои сервизи, при това е скъп и не всеки може да борави с него...Или пък ще седна да меря нивото на маслото аз лично. Има си индикатори за тая раУта, датчици, направо ти изписва на дисплея като за дебил: "другарко маслото ви е опасно малко", или "преден ляв фар не свети". Е, не го изписва точно така, на немски го пише, веднъж съм отбивала и съм ровичкала в нет-а за превод на това , което тоооолкова настоятелно ми изскачаше с "внимание!!!". Естествено - оказа се прецакан датчик, заради който системата твърдеше, че ми е изскочил еърбега и да спра веднага  :lol: Та познанията ми как се мери нивото на масл - иЧ не ми бяха от полза.

Боби, няма сложно какво да носиш в колата. Искат да имаш аптечка, а такива готови и заредени се продават на 100 места, вкл. в бензиностанциите, пожарогасител - също има там, сигнална жилетка и триъгълник.
НЯМА НАЧИН, ДА НЯМА НАЧИН!