bonbolini, по повод застраховките се отвори дума, не защото са излишен (глупав, ненужен) продукт, а по-скоро заради агресивните, да не кажа нагли на моменти методи на предлагане на същия. Поне на мен ми е безкрайно неприятен този терор по телефона. Давам си сметка, че при мен негативната реакция е и характер донякъде - когато ми се тръгне така остро, напористо и се чувствам притисната буквално и спирам да слушам даже какво ми се предлага.
Ще дам и обратния пример, без да назова компанията, която ми предложи такъв продукт по цивилизован начин. Позвъняване, представяне кой се обажда и по какъв повод, уверение, че ще ми отнемат не повече от 2 минути (и така беше). Поканиха ме в конкретен ден и час, на публична презентация на продукта. Ако не съм имала възможност да отида - оставали на разположение по всяко удобно за мен време - да ме посети техен консултант у дома, в случай че имам интерес. Толкова. И тези са единствените, които отразих именно защото подходиха както за мен е нормално.
Другите обичайно ми започват с КОГА ще можело да се видим.
Не дали имам интерес изобщо, или ако имам, що пък да е към тяхната фирма...Обичайно се държат така, все едно следовател от полицията ми звъни и ме вика на разпит и нямам право да откажа.
Друг проблем с тези компании, е често некоректната презентация на самия им продукт. Изпяват ти какви са му предимствата, естествено премълчават какви рискове той не покрива и ако не седнеш сам ден-два да четеш в детайли т.нар. "дребен шрифт" - по-вероятно е да се прецакаш. Вместо да ти кажат, че за сума Х - получаваш това и това покритие, за малко повече - получаваш още...те гледат да ти продадат там нещо просто и това е. Поне в масовия случай де, разбира се има и някои приятни изключения, ама наблягам на изключения все пак.
Преди 15-ина години, на моята съседка внезапно почина съпругът й (на 33 години), получи инсулт и си замина за няма и час. Детето им беше на 3 годинки. Тя е фризьорка, бяха теглили кредит, за да купят мъничко помещение, в което се помещава салонът й и до днес. Кредитът беше на името на съпруга й и естествено - банката го беше задължила да сключи и застраховка живот. И на фона на цялата сполетяла я трагедия - застрахователите успяха да извъртят нещата така, че настъпилото събитие - не се покривало от полицата.
Вече няма спомен за детайлите, но щом тя нае адвокат и не и не - не платиха, явно е имало съответния "дребен шрифт", за да се измъкнат от плащането. Добре, че братът на съпруга й е свестен човек и имаше финансовата възможност малко по малко да погаси кредита (над 20 000лв. беше), че ти си представи вдовица, с малко дете, чиито единствен доход е квартално салонче как щеше да се оправи.
И да ти кажа честно, поне край мен случаите, в които някой е опрял до това да се възползва от подобна застраховка - са повече като споменатия, отколкото да вземат мирно, кротко и без запъване да му платят (или на наследниците). Та не, няма лошо човек да се подсигури с такава застраховка - баш напротив. Ама преди подпис бива да рови, пита, чете, ако трябва месец да отдели за целта, че ако всичко изглежда ОК - тогава да я сключва. С "каско" - то нещата са доста по-ясни и простички да ти кажа
За да не пускам отделен пост, докато сме на темата за този вид телефонен тероризъм, не мога да устискам да споделя за "любимите" ми в това отношение, които са неизменно номер едно в личната ми негативна класация. За "Рейнбоу" става дума, онези с "космическите прахосмукачки" по 3 бона. Е, те като захпаят, така захапват, че всеки питбул спокойно може да иде да се срамува в ъгъла и да се прекръсти на "бяло пухкаво зайче"
Мине не мине и някой познат, или приятел си купи въпросното чудо (ще правят бизнес хората). И във фирмата им казват - дайте ни 10 (десет!!!) имена и телефони на ваши приятели, за да им се обадим и да им направим безплатна презентация на нашия продукт и като се съгласят - ние ви подаряваме н'ам какви приставки на стойност 300лв. Разбирам, че им казват да дават координати на такива познати, които са в добро финансово състояние и може да захапят. Естествено - хора на МРЗ не са им таргет. Попадам в "черния списък" аз и следва обаждане: "Добър ден, вашите прители Пенчо и Пенка си купиха нашата прахосмукачка, ако вие се съгласите да ви се стоварим в къщата и да ви демонстрираме уреда - чудо - МОЖЕ да им подарим джаджи за 300 кинта". Атаката е още на старта, на ниво подсъзнание. Ся, ако откажа нали и ще прецакам някой приятел... Откровено обяснявам на лелята, че за слугински уреди пари не бих дала, а техния и да ми го подарят - не бих го ползвала, пък нямам и за какво да го ползвам освен това, а и у нас чисти чистачка, не аз, та нали...няма нужда да се виждаме изобщо. Нямам нищо против да отметнат някъде, че са идвали у нас, даже ще се подпиша, ако трябва и под клетва ще го потвърдя, но иначе - не желая никой да идва в дома ми с някакви прахосмукачки. Все едно не съм казала нищо и следва питане дали имам килими. Не, нямам. А диван поне имам ли? Имам. Ми да дойдем, ще ви го изперем безплатно и да видите сама какво чудо е нашия продукт... Съвсем искрено я уведомявам напористата леля, че две мои близки приятелки я имат тази прахосмукачка и ако искам да си пера дивана - мога да ползвам техните. Хрумва ми да кажа, че диванът ми е кожен освен това и не подлежи на пране. Да, да, естествена кожа е разбира се...
Обаче нали имам баня а? - не се предава тая жена! Ами имам да... Е, ся кЪт дойде и да видя аз как ще светнат тези плочки, като ги измият с тоя ми ти "Рейнбоу"...Вече с жлъчна и неприкрита ирония, казвам, че банята ми е добре осветена с лампички, поради което нямам необходимост да си я осветявам, чрез плочките. Надявам се да се обиди тази жена и да ме пстави най-после на мира. Повтарям за приятелките горди собственички на това чудо, пък и както разбирам, освен тези приятелки, вече още едни приятели я имат и изобщЕ нямам интерес лелята да идва да ми прави "демо"... Пак все едно не ме е чула, следва конкретно питане на тази, или онази дата дали било удобно да дойдат да перат дивана ми.
Опитвам да остана учтива и казвам, че не е удобно. И до края на месеца - също не е и другия месец даже ме няма у нас. Следва леко отстъпление във вид: "Добре, ще ви се обадя пак след два месеца, за да уговорим дата и час". Да бе викам си, ще се обадиш... И затварям с облекчение, че съм се оттървала от тази. Колко съм наивна само! Тази жена вЕрно след два месеца се обади пак и разговорът се повтори. Завърши като първия, което не ме спаси от трето обаждане около 3-4 месеца след второто. Е, там вече не ми издържаха нервите, забравих учтивия тон, насолих лелята и й казах, че ако още веднъж ми звънне - ще ида до офиса им и ще го направя на трески. Това помогна до тъжния за мен момент, в който други познати си купили таА прахосмукачка и пак ми дали телефона и пак се почна същия филм. И вече сериозно се замислям да проверя - има ли институция на която да се жалвам по каналния ред за този тормоз и да им натресе поне една хубава глоба. За момента - успях само да помоля оператора си да блокира номер Х, от който ми звъняха досега, което не се оказа особено трайно решение - взеха да звънят от друг номер. Едва ли са им кът служебните телефони... От всякакви компании ми досаждат чат-пат с такива изпълнения, факт. Ама 1-2 пъти, набързо и се спират. Тези обаче със слугинския уред - трета година ме терорят гадовете!