0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

*
Понеже ме сърби да разчепкаме въпроса, откакто в темата на Боби стана дума за книжките (американски и български)....  :lol:

Та аз не мога да намеря грам логична мисъл в тази постановка сегашната. Значи идва си Боби на ваканция в България и с американската си книжка - има право да си шофира тук. Има право да го прави три месеца поне. ОК, ама ако Боби не знае местните правила за движение по пътищата - то следва, че Боби е опасна за всички други шофьори, ако кара с американската си книжка. Значи щом е опасна - следва, че не трябва да има право да кара с нея у нас ИЗОБЩО! Ни три месеца, ни три часа, ни три минути.
Още по-весело нататък. Боби решава да поостане повече от три месеца тук и със същата тази Хамериканска книжка може да си кара пак (допускаме опасно за нас, щото тя не ни знаела правилата), до навършване на година откакто е пристигнала.
Когато тази година мине - Боби "от днес за утре" става опасна за всички с български книжки по улиците. Понеже Боби никога не е учила нашите правила и след цяла година шофиране тук - се предполага, че не ги е научила "в движение"?!  :lol: Приемаме това за вярно, палим по една свещ в църквата, че Боби с американската си книжка не ни е убила и вече караме спокойно, защото след година треперене, че Боби кара между нас (без БГ книжка) тя вече няма право да го прави това. Амин!
Сега Боби трябва да положи изпит теория и кормуване по "високите" БГ-стандарти, за да се сдобие с БГ-книжка. За да кара безопасно у нас, след цяла година треперене и небезопасно каране с тъпата си американска книжка. По въпроса дали трябва да изкара шофьорски курс преди изпитите, или може и само изпити - служителите на ДАИ и до ден днешен не са на едно мнение.

Според моята доволно изрусена тиква има само две логични положения на този казус. Никой с американска (и от вида) шофьорска книжка - няма право да кара у нас с нея. Или - има право да си кара с нея безсрочно, без ограничения, без да му се налага да ходи на изпити и да си вади аналогичен документ, ама български. Има и трето (за мен). Ако е въпросът до това да има БГ-талон, че да може да бъде санкциониран за някакви свои нарушения - това се решава по други начини просто. Измисляме талон, задължителен за всички граждани каращи с американски и пр. книжки у нас и без него те нямат право да шофират. За нарушение, което у нас предвижда да ти се отнеме книжката - на тях им отнемаме този талон "спешъл едишън", а ако го нямат - нямат и право с тази книжка да шофират у нас. Елементарише. Що хора с 20-30-40 години стаж зад волана, да бъдат длъжни да минават през същото, което и някой дето сефте се качва на кола - не разбирам аз. И друго, хайде Боби си е българка и няма езикова бариера. Мистър Смит, който е назначен в БГ-офиса на американския си работодател и по тази причина си откарва тука 5 години пребиваване - не е длъжен да ни учи езика. Мистър Смит обаче - не може да си разчете питанията на листовките, ако иде на изпит все пак. Не може да ползва преводач, понеже преводачът може да му посочи верните отговори... Простотия без край!
НЯМА НАЧИН, ДА НЯМА НАЧИН!

*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Аз виждам някакъв смисъл да се полага изпит, въпреки че си права, че имам право 1 година да си карам без него. Но е пълен абсурд ситуацията, че трябва да карам кормуване. Да речем искат да ме научат да давам първа помощ и къде ми е идстрибуторната капачка и затова трбява курс. Обаче от какъв зор аз, дето карам кола от 20 години ( точно толква станаха, от 1994та) по нам колко си часа на ден, трябва да отида да карам учебен автомобил и да ми се разяснява къде са скоростите, мигачите, кой педал е за спирачката и т.н. Смешно е направо. И аз какво - да кимам усърдно и да се правя, че научавам нещо ли, че да не взема да обидя, недай Боже да ядосам, инструктора?  Прекрасно се справям и без никога в живота си да съм учена от професионален интруктор. Да, вярно е, че не карам толкоа сигурно като съм си в България, но то е въпрос на време и свикване със ситуацията. При всяко положение след година каране ще съм свикнала.  Искрено се надявам да не е така и да не ми се налага никога в живота да карам кормуване, ама знае ли човек.


  
*
Аз още предишният път щях да ти казвам за прословутата дистрибуторна капачка... Значи - не ти е нужно нищо да научаваш за нея, понеже тя е част на автомобилите с карбуратор.  :lol: (Ти кога кара такъв за последно, ако изобщо си?). Карам по стари спомени (може да ме поправяте), но дистрибуторната капачка стои на делкото (по тази причина някои така я наричат направо) и имаше някаква връзка с разпределението на тока на свещите по реда им на запалаване... Та свекър ти да е жив и здрав и много поздрави от мен лично да има по този въпрос. ;) Ти такъв автомобил няма да караш просто и темата не те засяга.

Считам, че ако наистина правилата за движение у нас и у вас са различни - бива да ти връчат едни листовки, да се явиш на тест и дотам. К'во кормуване, к'ви 5 лв.? Ако са ти разрешили дори веднъж да караш у нас с американската книжка, без изпити и пр. (както е сега) - не следва по някое време това да се променя според мен. За талона - казах. Ако там им е мъката - бам едно законче, че може с твоята книжка, ама със специален БГ-талон към нея, за да подлежиш на всякакви наказания при нарушения, на които и ние тук и толкова. Без такъв талон - нямаш право да караш тук, ако ти бъде отнет - все едно ти е отнета книжката.
Ако не греша, англичаните имат право да си карат тука с английските книжки, ако и при тях движението да е обратно на нашето. За мен те са по-опасни на пътя, ама понеже са в ЕС - няма да имат и нямат твоя казус. Както и приятелите ми преместили се в Англия - не карат курс и не вадят нови книжки, понеже там движението обратно на нашето я. Някаква политическа недомислица е това. Аз да ида в Англия, ей така за седмица-две на гости - не бих посмяла да карам кола, честно. Братовчед ми ни кани вече 5 пъти, ама при мисълта да увисна там две седмици и да не мога да мръдна сама никъде, ами да чакам някой да е свободен, че да ме развозва като куфар - отказвам се.

То, че законите и правилата си ги има и следва да се спазват щом ги има - ясно. Ама когато нещо е тъпо и нелогично - то може и следва да се промени по подходящ начин. А това с книжките си е често срещан казус у нас и все така си седи м'найсе години вече. Политиците ни нали знаеш как обичат да призовават емигрантската общност да се завърне в България, да се труди тук и да помага за развитието на държавата и бла-бла.... И к'во са направили по темата, че ако някой реши да се върне тук да му е оптимално лесно завръщането на местна почва? Не просто едно голямо НИЩО, ами и куп препятствия.... Децата неосигурени, книжката невалидна, кой знае още колко глупости ще ти изскочат, ама иначе....елате си та елате си. И кЪт си дойдеш какво? Не ти стига галимацията по преместване от един континент на друг и започване на нова работа, адапатцията в среда от която няма как да не си се отчуждил....ами за разкош - ай ся един курс и изпити за "запълване на времето". Евалата!
НЯМА НАЧИН, ДА НЯМА НАЧИН!

*
Според мен също има един куп тъпи и излишни правила (като посочените по-горе), от които има само една "полза" - катаджиите да се заяждат с теб, понеже все пак има такъв закон и правило и те според буквата на закона са в правото си да се заядат. Или пък интерпретират не особено конкретен текст, както им изнася и от това следва единствено корупция. Ползи - нула.

Пак да кажа как е в САЩ (не че е перфектно, ама ми е правило впечатление) Тука те спира г-н полийс офисър, много учтив в повечето случаи, разяснява ти какво си нарушил, ти се правиш, че не знаеш естествено и той ти пише тикет (ако имаш късмет и предупреждение, но трябва да направи нещо, защото имат камери и няма как да се направи, че не е видял нарушението). Написва ти тикета (на компютъра в колата си) и отдолу на листа имаш три възможности, които той ти разяснява. Първата възможност е да си платиш като поп ( с чек по пощата); втората възможност е да се явиш в съда и да кажеш, да направих нарушението, но имаше тези и тези обстоятелства, обикновено ти опрощават първото нарушение или зависи от това какво можеш ти и адвокатът ти да измислите; и третата възможност е да кажеш, че ти такова нарушение не си правил, че полийс офисър е луд и не знае какво приказва и тогава вече се привиква полицая дава обяснения в съда, евентуално се вадят записите от камерите, тълкува се закона и т.н и т.н. И тези дела в съда са в рамките на месец, месец и половина, не е като да се занимаваш с години нали. Т.е. работата на съда е да реши какво точно казва закона, да го разтълкува и да отсъди кой прав кой крив, а не на полицаите по пътищата с книжле в ръка. Та няма случай да те спрат и да ти се заяждат за крушките на стоповете, освен ако не светят изобщо. Ако не си направил някакво нарушение, изобщо не спират коли за "рутинна проверка" Пък да предложиш подкуп на полицай си е направо криминално нарушение и те арестуват на момента. За съжаление и полицаите вадят пистолетите и стрелят за щяло и нещяло, но това е друг въпрос.
*
На мен ми е интересно, че в САЩ, можеш да се отървеш с предупреждение, а тук задължително си глобен и не става въпрос само при срещи с Пътна полиция, а с проверяващи от всеки вид. Тук просто си длъжен да им знаеш правилата и да ги прилагаш, независимо, че никой не те уведомява за промени, били те и от вчера.
На мен също ми е странно защо може да караш известен период, пък после да полагаш изпит. С цел да приберат пари предполагам, че е де, както всичко, ама що има гратис съвсем не ми е ясно  :lol:
*
На мен също ми е странно защо може да караш известен период, пък после да полагаш изпит. С цел да приберат пари предполагам, че е де, както всичко, ама що има гратис съвсем не ми е ясно  :lol:

Е, как що има гратис? За да не мине през ума на никого с логическо мислене, че до вчера може така, а от утре вече не може, да го спрат, глобят и да го вкарат в куп приключения  :lol: Адреналин требе да има!
НЯМА НАЧИН, ДА НЯМА НАЧИН!

*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
orchidblossom, общо взето ако ченгето каже нещо в съда е твоята думa срещу неговата. Няма нужда от записи, не всички полицейски коли имат камери.


  
*
Абе цялата работа на тоя казус с книжките е да се приберат едни пари. Ако за европейските книжки имаме спогодба, значи остава възможността да вземем тия пари от жителите извън Европа. Сега обяснявам за гратисния период - има такъв, защото иначе ще се вдигне шум, че сме егати обирджиите и искаме пари от хора, дошли тук за 2 седмици на море или на гости например. То докато дойдат и трябва да си ходят, няма време за курсове, изпити и т.н. Но... що пък да не вземем едни пари от тия, дето ще останат повече от година - дали бизнес ще развиват, дали тук ще си живеят няма значение. Казваме, че документът им е изтекъл и трябва да се снабдят с наш и ето - парите са оправдани.
"Една малка крачка за човека - един голям скок за човечеството..."
Нийл Армстронг
*
Точно така е rtfrtf - няма никаква друга причина за този "казус". Няма, понеже както се убедихме - то просто липсва логика. И понеже сме цървулска държава - това, че ще създадеш огромна хамалогия за едни хора, за да изкараш смешни пари всъщност - нас не ни спира и замисля. Малко, малко, ама...кой ти ги дава. И те така.
Те и нас ни дрешат по същия начин де.  :? Пререгистрирайте всички коли, щото н'ам какво решихме. След 2-3 години - хайде сега пак ги пререгистрирайте до една, понеже измислихме друго. Няма "не искам" и "нямам пари за поредната ви глупост" нали. Същата история с личните ни документи, пък снимките за личните документи...чудесии. Сега пак ЛК се гласят да сменяме, че щели да бъдат 2 в 1, хем електронна здравна карта, хем ЛК. Абе то здравеопазване няма, тоя тумор НЗОК е като черна дупка за парите които постъпват там, ама нъц ся - това ни е проблема, че нямаме ел. здравни карти и то непременно комбинирани с ЛК. Веднъж да ги направим и хайдееее - и ние с европейско здравеопазване. Че кЪ ;)
НЯМА НАЧИН, ДА НЯМА НАЧИН!

*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Това за личната карта да е и здравна книжка не е лошо, ама да го направят заварено положение,. Като ти изтече, отиваш и я сменяш с новия вид, а не да карат хората да плащат всеки няколко години за тях.


  
*
Това за личната карта да е и здравна книжка не е лошо, ама да го направят заварено положение,. Като ти изтече, отиваш и я сменяш с новия вид, а не да карат хората да плащат всеки няколко години за тях.

Ми така е, ама планът е ънблок да се мине от размятане на листове и писане на какво ли не на електронни досиета. Което значи, че ще трябва всички едновременно да си подменим личните карти, че да са ни 2 в 1. Ще ни кажат, че са избрали еди каква си система, тя вече е изградена и платена и няма друг чалъм. И ще ни одрусат пак по домова книга да си платим новите ЛК (което вече не са малко пари за няколко млн. души ;) )
Обърни внимание също така, че този план чудесно илюстрира, колко са взаимнозаменяеми шофьорска книжка и лична карта у нас.  :lol: Ти си имай книжка и си настоявай какво и къде пишело, обаче няма да имаш здравна карта, ако не си извадиш лична карта. Точка по въпроса и "ако щеш". И да, никой няма да те кара насила ЛК да си вадиш, а "само" здравна, обаче като са 2 в 1 - сещаш се. Не, че това е дерт само по себе си, но както текстовете по този въпрос са недомислени и на места абсурдни. Така е и по всеки друг. Та....чакай да се "оправим" някога по тази схема.

За номерата на колите, аз не помня как беше точно случая, ама ако друг помни - да разкаже. Беше няколко години преди да ни приемат в ЕС - масова смяна на табелите, понеже трябвало н'ам какво да се оеднаквява. Мрънкаме, не мрънкаме - смениха си всички номерата. Мина се някоя година, приеха ни в ЕС и....оп другари и другарки, хайде сега същото упражнение, всички до един, че ще сменяме табелите с такива дето били пък за ЕС и не можело с предишните. Втори дубъл на същия филм се състоя. Все пак се очакваше да ни приемат в ЕС в близко време при първата смяна на табели. Ми що бе джанъм тогава не ги сменихме с тези "европейските" направо и да не се занимаваме повече? Не е било незаконно да бъдат като сегашните ни, само защото не сме член на ЕС. Ама дали недомислица, дали поредна "касичка", дали и двете - убихме се от "табелосване"  :lol:

Пък със снимките за лични документи какво чудо беше. Първо бяха цветни. Ама на точно еди какъв си фон трябвало, еди как си да застанеш, еди какво си да ти се вижда непременно, ама формата бил по-специален... Фото-студиата пишман станаха да им покрият изискванията по темата и като ще снимаш за лични документи - непременно казваш и те щракат само с тази цел по всички стандарти. Последната хрумка е друга обаче. Сега пак черно-бели снимките, пак някакви мнооого специални и сега ги правят само в полицията ;) (паспортната служба), защото са толкова специални тези снимки, че никой друг и никъде другаде явно не може да те щракне както трябва. Пак си ги плащаш разбира се. Само, че парите дето даваме за тях - вече не отиват в ръцете на частните предприемачи. Аз още не съм сменяли последните си документи, с тия най-мУдерните, Иван скоро си сменя ЛК, че той ми разправя. Та нашата полиция не знам дали лови бандити, ама е всестранно развита поне - вече са и фотографи.


Или както се казва: "Няма такава държава!"  :lol:
НЯМА НАЧИН, ДА НЯМА НАЧИН!

*
Признаването на шофьорските книжки не опира ли до реципрочност? Ако САЩ не признава българските, България не признава американските. С Европейския Съюз въпросът се реши така преди няколко години.
*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
САЩ правят същото. Можеш да караш с международна и паспот, зависи от щата, но тук мсиля е 3 месеца пак. Но това е, защото книжката е документ за самоличност, а те искат до 3 месеца да изкараш такъв.


  
*
цигу, ако до това опира въпросът само - то не следва притежател на американска книжка да може да шофира с нея изобщо у нас. Не за 3 месеца, не за една година, а въобще не трябва да може, понеже да не му се "признава" книжката у нас - в превод значи, че го считаме за неправоспособен водач. Пък то става така, че като дойде за сефте някой американец у нас, с американската си книжка - броим го за правоспособен и може да си кара безгрижно. Две седмици, 2 месеца, 6 месеца 12 месеца. 12 месеца максимум обаче. Като изтекат те - внезапно спираме да му признаваме книжката. По каква логика е това според теб? Следва,или този документ да го признавам, или да него, а не да го "признаваме чат-пат и от време на време"  :lol: Понеже у нас е това в момента.
Не съм ходила в САЩ и не съм се пробвала да карам там с тукашната си книжка. Обаче имам приятели, които ходят често - по работа, на гости, на екскурзия. Знам, че всички те са си наемали коли и са ги карали там и всичките са с български книжки.

Боби, ама просто ти я ЗАМЕНЯТ с американска книжка, или те карат да си я ИЗКАРАШ наново по вашите правила? Понеже има съществена разлика. Ако примерно си с немска книжка и си над година в България - и тук само ще ти я заменят с българска. Няма изпит и ала-бала. Пък за теб не се отнасят тези правила в случая, защото САЩ не са договаряща страна по онази конвенция (дето ти постнах в другата тема първо) и ще трябва да ходиш на изпит.
НЯМА НАЧИН, ДА НЯМА НАЧИН!

*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Боби, ама просто ти я ЗАМЕНЯТ с американска книжка, или те карат да си я ИЗКАРАШ наново по вашите правила?
Карат те да я изкараш. Дори от друг щат да идваш пак трябва да я изкараш. Само дето не ти трябва курс и  ти струва само $24.  Толкова е и таксата като си я сменям сега, без да ме изпитват т.е. реално плащаш книжката, но изпита е без пари. Изпита отнема към 15-20 минути, има едно паралелно паркиране и после из квартала по 3 десни и 3 леви завои, на светофар дори не те изкарват.  Направо съм била в почуда как няма повече катастрофи, а у нас какви ли не трикове трябва да можеш, за да вземеш книжка, полигони и нам какво си  все едно на формула ще се състезаваш и пак има толквоа катастрофи.


  
*
Хи,хи, интересна дискусия. :lol: Да отбележа  и една друга страна на проблема,ако въобще можем да го наречем така. Идват си хора от САЩ със съвсем читави шофьорски книжки - хамерикански. Ползват си ги,само дето тука никога не са минавали изпит и не им е издавана бг книжка...... 8O И друг,по тъп вариант - отнета бг книжка,но си идва от САЩ и ползва тяхна.... :? А и не съм сигурен колко човека ще минат теоретичния изпит,без значение хамериканци или нашенци, ако си със стаж повече от 10 години и не си професионалист ,не ми се вярва да имаш успех :lol:. Поне при мен може и да не се получи,та затуй си я пазя книжката много :wink:.
/www.mamaibebe.com][/url]
*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Ми аз съм така, никога не съм имала българска книжка.


  
*
Жбрул ако не са измислили нещо ново през последните 4г. за снимките в полицията не се плаща. За ЛК плащаш само 11лв ( това за стандартна процедура) и това е, та облекчено е финансово и реално никой не вади пари от снимките, няма разпечатване и нищо.
*
Mарго, сигурно си права. Аз последно 2009-а съм вадила шоф. книжка, с цветна снимка ми е т.е. още се правеха във фото-студио въпросните. А Иван като го знам как вечно нещо не е разбрал...  :lol: Ама за последната си ЛК, отишъл чинно да се снима, взел си снимките, отишъл в паспортна служба и там му казали, че вече не било с тези снимки, ами те щели да му направят. И му направили де. Платил си е накуп каквото са поискали и явно е останал с впечатление, че е платил и снимките.

Рачо, на моя приятелка гаджето живее в САЩ и често си идва тук. Има и американска книжка, има и българска и да - тук кара с американската. Понеже, ако го спрат за нещо, дори когато е пил - реално няма последствия за него, не могат да му вземат книжката и глоба да му напишат - то е някаква баси хамалогията да изискат парите по нея и просто не се разправят. Ако направи някакво тежко ПТП, недай Боже с жертви - вече ще реагират предполагам, както биха на мен и теб. Но за по-леките нарушения - нищо не следва за него.

Боби, щом това ви е изпита там - вярвам, че и аз мога да изкарам ваша книжка от раз  :lol: Ама само кормуване ли е изпита? Преди него няма ли теория както при нас? Някакъв тест аналогичен на нашенските листовки, да те изпитват за правилника? Дето вика Рачо, ако не си минал прясно, прясно курса тука и си шофирал активно поне няколко години...май повечето ще ни резнат тиквите на изпит по кормуване. Тук на изпита имаш наказателни точки за всяка грешка и те са маловажни и важни същите. Ако натрупаш няколко маловажни - изгасиш колата, предните ти гуми настъпят стоп-линията, на нерегулирано кръстовище където ти не си с предимство, обаче този който е ти жестикулира да минаваш и те вземеш, че минеш - скъсан си. В реална обстановка - ще минеш при тази ситуация, но на изпит ако го направиш - считат, че просто не си наясно, че не си с предимство в тази ситуация. Ако пък не спреш на знак "стоп", напълно да спреш, а само намалиш , защото имаш перфектна видимост и няма кьорава друга кола  - директно те късат. Или това, което много хора правят (аз лично не), на червен светофар да си направиш десния завой все пак. Или това, което често правим всички, вкл. и аз - на широк булевард, някой трябва да слезе от колата на определено място, пък на три преки от въпросното - няма къде да спреш регламентирано и подадеш десен мигач, цъкнеш аварийните (такситата най-често го правят), че да слезе този някой и после пак се включваш в движението... Дори да не си създал предпоставка за ПТП с това си действие, ако ще да си единствената кола на този път в момента - направиш ли го това на изпит - директно те късат.
Та в общи линии, да минеш кормуване у нас - имаш много по-висок шанс, ако никога не си карал преди това и не си натрупал навици за едно друго от практиката. Понеже въпросните навици, обикновено са в разрез с правилника и са си откровени нарушения, ако и да си преценил пътната обстановка в този момент и да не си създал реална заплаха за никого.

Етърва ми я късаха таман три пъти навремето и единият случай беше на пешеходна пътека. Стоят пешеходци на тротоара, канят се да пресичат, тя намаля с намерение да им спре. Пешеходците обаче стоят там и си говорят нещо, тя спира те не тръгват да пресичат и тя потегля отново. ОК, ама в този момент явно си приключват разговора и единият тръгва да пресича, стъпва с единия крак на платното, без да се огледа преди това. Вече стъпил с единия крак я вижда и се връща на тротоара, а тя все пак скача на спирачките, за да му даде предимството, което му се полага по закон. Човекът обаче й маха да си мине и си стои изцяло на тротоара докато го прави и тя взела, че минала. И като минала, изпитващият й казал: "Отбийте в дясно, изпита за вас приключи, скъсана сте". Трябвало просто да седи и да го чака да пресече някога си и точка.
НЯМА НАЧИН, ДА НЯМА НАЧИН!

*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Боби, щом това ви е изпита там - вярвам, че и аз мога да изкарам ваша книжка от раз  :lol: Ама само кормуване ли е изпита? Преди него няма ли теория както при нас? Някакъв тест аналогичен на нашенските листовки, да те изпитват за правилника? Дето вика Рачо, ако не си минал прясно, прясно курса тука и си шофирал активно поне няколко години...май повечето ще ни резнат тиквите на изпит по кормуване. Тук на изпита имаш наказателни точки за всяка грешка и те са маловажни и важни същите. Ако натрупаш няколко маловажни - изгасиш колата, предните ти гуми настъпят стоп-линията, на нерегулирано кръстовище където ти не си с предимство, обаче този който е ти жестикулира да минаваш и те вземеш, че минеш - скъсан си. В реална обстановка - ще минеш при тази ситуация, но на изпит ако го направиш - считат, че просто не си наясно, че не си с предимство в тази ситуация. Ако пък не спреш на знак "стоп", напълно да спреш, а само намалиш , защото имаш перфектна видимост и няма кьорава друга кола  - директно те късат. Или това, което много хора правят (аз лично не), на червен светофар да си направиш десния завой все пак. Или това, което често правим всички, вкл. и аз - на широк булевард, някой трябва да слезе от колата на определено място, пък на три преки от въпросното - няма къде да спреш регламентирано и подадеш десен мигач, цъкнеш аварийните (такситата най-често го правят), че да слезе този някой и после пак се включваш в движението... Дори да не си създал предпоставка за ПТП с това си действие, ако ще да си единствената кола на този път в момента - направиш ли го това на изпит - директно те късат.
Та в общи линии, да минеш кормуване у нас - имаш много по-висок шанс, ако никога не си карал преди това и не си натрупал навици за едно друго от практиката. Понеже въпросните навици, обикновено са в разрез с правилника и са си откровени нарушения, ако и да си преценил пътната обстановка в този момент и да не си създал реална заплаха за никого.

Етърва ми я късаха таман три пъти навремето и единият случай беше на пешеходна пътека. Стоят пешеходци на тротоара, канят се да пресичат, тя намаля с намерение да им спре. Пешеходците обаче стоят там и си говорят нещо, тя спира те не тръгват да пресичат и тя потегля отново. ОК, ама в този момент явно си приключват разговора и единият тръгва да пресича, стъпва с единия крак на платното, без да се огледа преди това. Вече стъпил с единия крак я вижда и се връща на тротоара, а тя все пак скача на спирачките, за да му даде предимството, което му се полага по закон. Човекът обаче й маха да си мине и си стои изцяло на тротоара докато го прави и тя взела, че минала. И като минала, изпитващият й казал: "Отбийте в дясно, изпита за вас приключи, скъсана сте". Трябвало просто да седи и да го чака да пресече някога си и точка.
Има изпит разбира се. Трябва да го минеш, за да те пуснат да взимаш кормуването. Не само изпита, но въобще за да имаш право да се качиш в кола да се учиш, трябва да си го минал. По принцип както беше едно време, че сега вече не знам, ако си над 18 ( на 16 се взима книжка иначе, а дори има положение и на 15, ако си някъде на края на света и ти е нужна) нямаше нужда от курс, но трябваше да си вземеш изпита, за да ти дадат временно разрешително, с което можеш да караш като до теб има човек, който те учи. Този човек трябва да е имал поне 3 години книжка някъде и да има Тексаска книжка. Мен ме е учила майка ми, която имаше Тексаска книжка от няколко седмици, но е имала книжка от много години. Изпита е много по-лесен от при вас, Качва се изпитващият и си носи някакъв формуляр на който да си отбелязва какви грешки си направил. Пише изрично, че изпитващият никога няма да те накара да направиш нещо незаконно. Тръгвате да карата из квартала, като буквално както ти го казах задължението е да има 3 леви и 3 десни завоя, стоп, паркиране, каране назад( около 7-8 метра:-) ) и това е. Гледа те как реагираш и ти маха точки. Не те скъсва в движение, а накрая като свърши изпита седи и си смята точките и изчислява проценти някакви, предполагам като всичко тук и това е 70%, а може и да е по-строго. Ако примерно блъснеш колчето при паркиране, те късат защото е катастрофа. Но за друго не мисля, че те късат. Като спреш на стоп, трябва така да спреш, че да ти се върне назад колата от инерцията. Като завиваш гледа дали включваш мигачи, дали навлизаш в насрещното и дали режеш напряко завоя. Като караш назад, въпреки че моето беше на един празен паркинг за буквално 6-7 метра, е важно да те види, че си гледаш огледалата и като тръгнеш си се обърнал назад, а не да караш по огледала. Абе честно казано изпита е фасулски. Няма опасност да те накарат да спреш на забранено или нещо подобно и просто си караш спокойно. Хубавото е, че като те скъсат, ако искаш още на следващият ден може да се явиш. Не мисля, че има ограничение колко пъти, докато ти е валидно временното разрешително.
Сега се сетих, че на мен ми махнаха точки, понеже като съм спирала  трябвало да минавам от 4та в 3та, 2ра и чак тогава да спра, пък аз съм изключвала от скорост направо ( майка ми така ме е учила ).  Но като ги смяташе, явно не беше достатъчно да ме скъса и минах. Изпита се взима на твоят личен автомобил, всеки си идва с него. Няма значение дали е автоматик или ръчка, на каквото имаш, на това взимаш после имаш право да караш каквото прецениш, че можеш :-). Загасването на коалта ти на светофар явно не се смята за кой знае колко опасно за движението ( щото то не е, освен че е изнервящо за чакащите). Аз като взех книжка после в началото редовно си ми гаснеше поне месец след това :-). Много хора не могат да карат ръчни скорости въобще. Най-трагичното беше, че един ден си закарах колата да ми сменят маслото, показаха ми къде да я остава и да чакам. Идва след малко тоя дето ще ми сменя маслото, на който това му е работата, да оправя коли и ми вика, ама тя е с ръчни скорости, не можел да е премести да я сложи на крика д я вдигнат. Та отидох да си я преместя, а наум си мърморех "баси автомонтьора". Някакво младо момче беше, може помощник да е бил, ама пак.
« Последна редакция: Юли 11, 2014, 15:59:56 pm от Bobbie »