Mарго, сигурно си права. Аз последно 2009-а съм вадила шоф. книжка, с цветна снимка ми е т.е. още се правеха във фото-студио въпросните. А Иван като го знам как вечно нещо не е разбрал...
Ама за последната си ЛК, отишъл чинно да се снима, взел си снимките, отишъл в паспортна служба и там му казали, че вече не било с тези снимки, ами те щели да му направят. И му направили де. Платил си е накуп каквото са поискали и явно е останал с впечатление, че е платил и снимките.
Рачо, на моя приятелка гаджето живее в САЩ и често си идва тук. Има и американска книжка, има и българска и да - тук кара с американската. Понеже, ако го спрат за нещо, дори когато е пил - реално няма последствия за него, не могат да му вземат книжката и глоба да му напишат - то е някаква баси хамалогията да изискат парите по нея и просто не се разправят. Ако направи някакво тежко ПТП, недай Боже с жертви - вече ще реагират предполагам, както биха на мен и теб. Но за по-леките нарушения - нищо не следва за него.
Боби, щом това ви е изпита там - вярвам, че и аз мога да изкарам ваша книжка от раз
Ама само кормуване ли е изпита? Преди него няма ли теория както при нас? Някакъв тест аналогичен на нашенските листовки, да те изпитват за правилника? Дето вика Рачо, ако не си минал прясно, прясно курса тука и си шофирал активно поне няколко години...май повечето ще ни резнат тиквите на изпит по кормуване. Тук на изпита имаш наказателни точки за всяка грешка и те са маловажни и важни същите. Ако натрупаш няколко маловажни - изгасиш колата, предните ти гуми настъпят стоп-линията, на нерегулирано кръстовище където ти не си с предимство, обаче този който е ти жестикулира да минаваш и те вземеш, че минеш - скъсан си. В реална обстановка - ще минеш при тази ситуация, но на изпит ако го направиш - считат, че просто не си наясно, че не си с предимство в тази ситуация. Ако пък не спреш на знак "стоп", напълно да спреш, а само намалиш , защото имаш перфектна видимост и няма кьорава друга кола - директно те късат. Или това, което много хора правят (аз лично не), на червен светофар да си направиш десния завой все пак. Или това, което често правим всички, вкл. и аз - на широк булевард, някой трябва да слезе от колата на определено място, пък на три преки от въпросното - няма къде да спреш регламентирано и подадеш десен мигач, цъкнеш аварийните (такситата най-често го правят), че да слезе този някой и после пак се включваш в движението... Дори да не си създал предпоставка за ПТП с това си действие, ако ще да си единствената кола на този път в момента - направиш ли го това на изпит - директно те късат.
Та в общи линии, да минеш кормуване у нас - имаш много по-висок шанс, ако никога не си карал преди това и не си натрупал навици за едно друго от практиката. Понеже въпросните навици, обикновено са в разрез с правилника и са си откровени нарушения, ако и да си преценил пътната обстановка в този момент и да не си създал реална заплаха за никого.
Етърва ми я късаха таман три пъти навремето и единият случай беше на пешеходна пътека. Стоят пешеходци на тротоара, канят се да пресичат, тя намаля с намерение да им спре. Пешеходците обаче стоят там и си говорят нещо, тя спира те не тръгват да пресичат и тя потегля отново. ОК, ама в този момент явно си приключват разговора и единият тръгва да пресича, стъпва с единия крак на платното, без да се огледа преди това. Вече стъпил с единия крак я вижда и се връща на тротоара, а тя все пак скача на спирачките, за да му даде предимството, което му се полага по закон. Човекът обаче й маха да си мине и си стои изцяло на тротоара докато го прави и тя взела, че минала. И като минала, изпитващият й казал: "Отбийте в дясно, изпита за вас приключи, скъсана сте". Трябвало просто да седи и да го чака да пресече някога си и точка.