0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

*

    Ganka

  • *****
  • 5926
  • мама и леля на ангелчета
Ети, при нас проблема с навлизане в кръстовище е решен лесно - има стрелка, която светва зелено, за да може да си довършиш маневрата, а не да висиш в кръстовището. Ама от де пари за такава секция в България...
Обещах на Лили:)
 
"... Защото, ако има някаква утеха в трагедията да изгубиш любим човек, тя е в необходимата вяра, че може би така е по-добре.
""Вещицата от Портобело", Паулу Коелю
*
Гане, за мен не е до пари това. А до:
1. недобра организация на движението
2. недисциплинирани шофьори, които тарикатстват
2. а) тарикатстват често не защото не знаят правилника, ами защото няма кой да ги глобява и дере затова, че го нарушават съзнателно.

На този конкретен светофар с левия завой, дето го разправям. Свети зелено за тези идващи срещу мен, свети и за мен 40 сек. За тези 40 сек., аз опитвайки да завия на ляво трябва да пропусна задължително:
1. каращите направо
2. завиващите на дясно
3. пресичащите пешеходци

Когато за идващите срещу мен светва червено, за мен светва също червено не повече от 5 сек. по- късно, а обикновено не съм само аз, ами още няколко чакащи коли. Онези отсреща ще минават на жълто до дупка, на червено също, пешеходците ще притичват и те на червено и няма никакъв реален шанс аз и колите зад мен да минем на зелено, или жълто дори. Ако чакаме, че да навлезем изобщо в кръстовището да няма коли и пешеходци там където ще завиваме - реално няма подобен момент. Или да оправят "тайминга" на този светофар, или да забранят ляв завой там и толкова.
НЯМА НАЧИН, ДА НЯМА НАЧИН!

*
Ако още някой ми каже, че то оправията у нас била в избори, постоянство и бачкане и ще стане  - не само ще се смея, ами лично ще му подпечатам жълтата книжка.

Аз когато го осъзнах това и реших, че нямам място в тази държава. Криво ми беше, и сега ми е криво и винаги ще ми е криво, заради семейството и приятелите, но това е истината, за съжаление.
*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Тук също има стрелки , но не абсолютно навсякъде. Стрелка когато има означава, че имаш право да си минеш и си с предимство ( т.е. на този отсреща му свети червено и няма да се набие в теб), а ако свети само зелено, което няма стрелка, тогава не си с предимство, а трябва да изчакаш. На много места, където няма много трафик, няма никакъв смисъл да се слага отделен светофар специално за ляво, понеже я някой мине през ден или два, я не. По вътрешните квартални улици обикновено няма.  Честно казано ми е трудно да повярвам, че и в Германия, и в Сиатъл 100% от кръстовищата на всяка мъничка улица имат ляв завой с предимство.


  
*

    elle22

  • *****
  • 1645
  • La donna `e mobile ;)
Боби, има още една тънка подробност - в САЩ няма сигнал "жълто" на светофара преди "зеленото", съответно никой не тръгва, /пардон, приготвя се за тръгване  :wink: / преди да светне "зелено". Така шофьорът, завиващ наляво,има достатъчно време да завие преди да потеглят останалите. Хитро и евтино решение.
*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Боби, има още една тънка подробност - в САЩ няма сигнал "жълто" на светофара преди "зеленото", съответно никой не тръгва, /пардон, приготвя се за тръгване  :wink: / преди да светне "зелено". Така шофьорът, завиващ наляво,има достатъчно време да завие преди да потеглят останалите. Хитро и евтино решение.
Така е да. То  в София дори на повечето светофари има сега таймери, които ти казват след колко секунди ще стане зелено, та и да го нямаше жълтото, те пак знаят.

Аз между другото това е , което не можах да схвана в българският правилник - има ли въобще ситуация в България, при която има защитен ляв завой? Както е тук със стрелката, която мисля, че е много добра идея. Питах свекър ми как разбира, че трябва да чака и как разбира, ако е с предимство и той ми каза, че си бил знаел светофарите. Шях да падна от този отговор. Реално май и той не знае :-).
Друго което много ми харесва тук е как е обозначена смяната в посоките. Имаш жълта линия между платна, които се движат разнопосочно и бяла линия между съседни платна, които се движат в една посока. Нямам нужда от знак, за да знам дали се движа в еднопосочно или двупосочно В България като най-голям идиот изскочих в насрещното и си карах там известно време. Ето каква беше ситуацията. Вървя до един канал в Сухата Река и си мисля, че от едната страна е еднопосочно и от другата също. И заставам аз най в ляво, минавам си покрай всички коли, че ще правя ляв завой, спирам на светофара, понеже е червено и отсреща ми идва кола, започва да свирка, всички ме гледат, викат си "жена шофьор" и кой знае какво още , сигурно че съм си купила книжката и аз чак тогава се усещам, че съм в насрещното.  Минах после от там още един път и така и не разбрах по какво трябва да разбера, че е двупосочно, вместо еднопосочно.  Знак нямаше, поне не в тази отсечка от където аз излезнах на канала и докато стигнах до светофара.


  
*

    Ganka

  • *****
  • 5926
  • мама и леля на ангелчета
Абе да ти кажа и тук има разни недомислици, но основните им светофари са направени добре. Тук при нас върви трамвай и доста време имаше ударени коли, защото когато светофара свети зелено за трамвая, свети за ляв завой и на колите. Верно, че трамвая има предимство, но понякога, колата като заходи, не винаги може да мине, защото примерно има доста коли направо да минават. А тея вместо да намалят с трамваите, засилват се от светофар до светофар и дрънка като че ли пожарната минава... Бая колички си отидоха геройски тук. Сега уж карат по-бавно, но пак е недомислено :?
Обещах на Лили:)
 
"... Защото, ако има някаква утеха в трагедията да изгубиш любим човек, тя е в необходимата вяра, че може би така е по-добре.
""Вещицата от Портобело", Паулу Коелю
*
Това за стрелката дето го разправяте, аз в Ст. Загора съм го виждала само на едно кръстовище, ако говорим за същото де. Светофарът светва зелено за минаващите направо и за завиващите на ляво, но има монтирано на следващата светофарна уредба едно такова, като единичен светофар. И в него свети една стрелка за на ляво - бяла на черен фон.
Истината е, че много му се чудех това какво е и какво означава. Нямам спомен да съм учила за такава сигнализация на курса, а и до момента - на това кръстовище само съм виждала такава стрелка. Може би от 2-3 години я има някъде. Та си правя левия завой както навсякъде другаде - "на тръни" и бързайки да се изнеса. Направи ми впечатление обаче, че за разлика от други места, колите, които следва да тръгнат (понеже вече им е зелено)  - не тръгват и си се изнасям спокойно. Но все още не правех връзка, че това е заради тази стрелка и на тях всъщност им е червен светофара още някоя секунда отгоре, че правещите ляв завой да го направят безопасно.  :lol: По някое време коментирах въпросната стрелка с познати и точно един от тях живял в Германия ми обясни какво е това и каква му е целта. Не знам дали по същия начин изглежда и там, но явно функцията е същата.

Боби, ситуация в България, при която имаш защитен ляв завой....сещам се само за една такава аз лично. Караш по някой по-големичък булевард с повече от две ленти в едната посока и за най-лявата от тях - имаш си светофар обозначаващ завой само на ляво. Тогава, докато за теб е зелено - за тези отсреща е червено и завиваш спокойно. Иначе, в повечето случаи - правиш такъв от лента и на светофар, който разрешава движение направо и на ляво, същият е и за тези отсреща. И става един мармалад чуден... Ако ти завиваш наляво и някой срещу теб ще завива наляво - трябва да се разминете безопасно в кръстовището първо. А после този след мен може да е за на право, а отсреща да има друг за на ляво. По такива кръстовища е винаги яко свирене, псувни и много често се удрят. Или пък пътното платно събира три коли, няма маркировка по средата и се ползва като път с две платна. Но при завой на ляво - ти "на око" определяш къде е "средната лента" нагласяш се там и оттам си правиш левия завой, когато ти дойде ред. Псуват те движещите се направо срещу теб, понеже пък им стесняваш на тях платното така, в случай, че на някое кръстовище (не на всички е така) в същия момент е разрешен и десен завой за тези движещи се по перпендикулярната улица на тази по която караш ти. Понеже минаващите направо и тези за надясно от другата улица - следва да се пласират в едно и също платно на твоята и това ги бави, минават по-малко хора. Ако теб те няма да правиш ляв завой - карат си направо през мястото където ти си застанал. Което реално си е навлизане в насрещното де. Обикновено става така, когато се пресичат някоя по-широчка улица, с по-тясна такава. И другият любим прийом на нашенските шофьори е да не ползват мигачите, или ако все пак го направят - мигачът се пуска едва след като е започнал да извършва съответната маневра, а не преди това, че останалите да са наясно какво смята да прави. За водачите на особено скъпи и едрогабаритни автомобили - явно е въпрос на чест да не ползват мигачите, защото за тях следва всеки каращ нещо по-евтинко и дребничко да им осигури място за преминаване и да им се поклони. Явно.  :? На моя позната, която управляваше Мрцедес G-класа (кубчето) преди години й се подиграваха, че била единствената в София, която кара такова нещо и дава мигач. Понеже въпросните машини у нас - масово се управляваха едно време (че и сега) от охраните ескортиращи някоя мутра - демек се движеха като "конниците на апокалипсиса" и ни светофари, ни предимства, ни мигачи базареха. И всички се бяхме научили като ги видим да се задават - да им правим път и да ги чакаме да минат, щото иначе - хем си прегазен, хем си и пребит (ако оживееш). И на магистрала правят същото де. Както си караш харабийската и изведнъж в огледалото за обратно виждане забелязваш някакъв конвой идващ за теб с над 200 км/час и бързаш да се изнесеш, ако може и в аварийната лента, че да не им пречиш. Понеже те карат задължително заемайки двете платна. Шефът напред с някое Бентли, Ферари и от вида, а отзад няколко джипки с кратунковци му правят "крило". При последното ми ходене към морето ми се случи пак тази ситуация. Иначе казано - видиш ли да се задават такива зад тебе - реагираш по същия начин, ако видиш, че се задава ескорта на мин. председателя ескортиран от колите на НСО с лампите. Да подаваш жалби е крайно безсмислено упражнение.

Пък за ситуацията, която описваш с еднопосочни и двупосочни - би трябвало преди да навлезеш в такава отсечка да имаш знак, указващ, че и двете платна са за една посока на движение, ако го нямаш - считаш, че е двупосочно. Но както ти казах и по-горе - тук сме много зле откъм маркировки, където трябва да има знак - няма изобщо, на друго място пък има взаимноизключващи се знаци. Наскоро ми беше попаднала снимка, на едни знаци забучени на едно островче на пътя. На едно пилонче са три броя знаците и забележи какви са: Най горният указва задължително движение на ляво, или на дясно, под него има знак "стоп", а най-отдолу се мъдри знак "път с предимство"  :lol: Ако я намеря снимката ще постна тук. Как хем съм на "стоп", хем на "път с предимство" - нЕам идея, явно не съм внимавала на курса достатъчно.
НЯМА НАЧИН, ДА НЯМА НАЧИН!

*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Пък за ситуацията, която описваш с еднопосочни и двупосочни - би трябвало преди да навлезеш в такава отсечка да имаш знак, указващ, че и двете платна са за една посока на движение, ако го нямаш - считаш, че е двупосочно.
Мерси, това ще ми е много полезно. Дори да са забравили знака няма страшно, понеже не е зор ако объркам и сметна за двупосочно място, което не е такова. Обратното е проблема, така че липсата на знак е добра идея.   

Аз при нас в София знам защитен ляв завой къде има, но честно казано за единият въобще не разбирам по какво е по-различно обозначен, от другите. Не е със стрелка светофара.
« Последна редакция: Юли 13, 2014, 18:13:27 pm от Bobbie »


  
*

    jam

  • Piu nessuno mi portera nel Sud.
  • *
  • 14924
Всеки може да сметне, че всички пари налични в гаранционния фонд - не стигат да се покрият депозитите до 100 000 евро в КТБ. И знаете ли как се предвижда съвсем законно да се набави разликата? Точно така - от фиска. Демек всички ние с вас, ще покрием тази разлика от джоба си.

прощавай, това къде го прочете?
"Форумите са място за свободна дискусия между потребителите на сайта при спазване на правилата. Сдружение "Зачатие" не носи отговорност за изразените мнения от потребителите. Тези мнения не изразяват официалното становище на сдружение "Зачатие", освен в случаите, когато са публикувани изрично от името на сдружението."

Клостилбегит не се пие без да имате направено изследване за проходимост на тръбите, на репродуктивните хормони и спермограма на мъжа!

*
Не го прочетох, такива цифри изнесе шефът на Капитал при Митко Цонев в петък. След него на гости беше министърът, който не отрече цифрите, нито, че ако парите от фонда не стигат - следва държавата (от фиска) да допокрие разликата за депозити до 100 000 евро.

Разбира се, аз мога да коментирам само каквото се изнася по медиите по тази тема, нямам по-вътрешни данни (като теб да кажем). И това правя де - каквото говорят - това коментирам в случая. Предполагам има запис на предаването в сайта. Изчетените статиии по темата - пак са в този смисъл и спрягат тези данни, но там вече съвсем става "мазаница" кое издание на кого е и защо някой пише нещо... Това, което коментирам беше по БНТ.

Аз съм от хората, които не вярваха, че случката с КТБ може да се окаже реална като се разсмърдя в началото. Вярвах , че след банковите фалити през 90-те, след като сме в борд, в ЕС - контрол наистина има. Поне за тези неща. Сгрешила съм и то много.
НЯМА НАЧИН, ДА НЯМА НАЧИН!

*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Като сте заговорили за банки, та да ви попитам. Ако искам да ползвам карта в България, трябва да си отворя там сметка нали?


  
*
Ами...не Боби. У нас можеш да си ползваш всяка международна кредитна и дебитна карта, издадена от банка в САЩ (т.е. сметката да ти е там). Следва да провериш при такива разплащания кое ти е по-изгодно чисто финансово.
Аз например имам паундова кара, която ползвам само за шопинг в Англия през нет-а, защото иначе губя кинта от разликите в обменния курс за деня + таксите за операцията. А картата ми струва някакви смешни пари като поддръжка за годината.
Нямаш проблем да се разплащаш тук с коя да е ваша карта и сметка там, само не знам дали така не би се набутвала. И да е така не са крупни суми, ама пък защо да го правиш?
НЯМА НАЧИН, ДА НЯМА НАЧИН!

*
Честно казано ми е трудно да повярвам, че и в Германия, и в Сиатъл 100% от кръстовищата на всяка мъничка улица имат ляв завой с предимство.

Навсякъде не, но то и светофари няма там, но почти навсякъде където има светофар има и лява стрелка. Като дойдохме два дена се чудих защо има по 4 къгчета на светофарите, докато се осъзная каква е работата. По малките улички не са се скъпили за стоповете, обаче.

За лявата стрелка в Бг, аз във Варна знам за само една, в целия град, да има и още една някъде, и в Бг е бяла, а не зелена. Масово на ляво се завива по посочеия от Жбрул начин, т.е. на жълто и със стиснати палци, че този отсреща ще спре.

Редактирам се, за да допълня, че и тука някои хора не признават мигачите. Полудявам като ги видя на пълна магистрала как се престрояват без никакъв сигнал. Вече си мисля, че трябва да направят коли, които да им светкат автоматично мигачи ли, какво ли, не знам, но да се разчита на съвестта на хората за това е абсурд.
« Последна редакция: Юли 14, 2014, 04:13:54 am от orchidblossom »
*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Ами...не Боби. У нас можеш да си ползваш всяка международна кредитна и дебитна карта, издадена от банка в САЩ (т.е. сметката да ти е там). Следва да провериш при такива разплащания кое ти е по-изгодно чисто финансово.
Аз например имам паундова кара, която ползвам само за шопинг в Англия през нет-а, защото иначе губя кинта от разликите в обменния курс за деня + таксите за операцията. А картата ми струва някакви смешни пари като поддръжка за годината.
Нямаш проблем да се разплащаш тук с коя да е ваша карта и сметка там, само не знам дали така не би се набутвала. И да е така не са крупни суми, ама пък защо да го правиш?
Как да го проверя това? С моята банка ли? Тук няма такси, но може би като е от чужбина да има, ще ги питам.  А от към българска страна може също да има такси, нали?

orchidblossom, аз ви погледнах правилника и е като нашият. Ако има стрелка си с предимство, ако няма си изчакваш като в България.  Явно в града почти навсякъде има, но иначе опцията си я има в правилника.


  
*
Не съм те доразбрала, Боби, или не съм дочела. Аз имах предвид, че почти навсякъде, където има светофар, има и стрелка, а не, че левия завой е с предимство. То изобщо в нашия правилник пише, че предимството не е на колите, не е на пешеходците, не е на колоездачите. Предимството се преотстъпва. Реално обаче пешеходците си правят каквото искат, не се оглеждат изобщо като пресичат, даже нарочно гледат на другата страна, защото са сигурни, че ще спреш. И в действителност колите винаги спират. Даже имам куриозния случай, да стоя на троатоара и да изнасям на Мишока лекцията, че трябва да спрем, да се огледаме, да държим мама за ръка, като пресичаме, защото не всички коли спират. Ами, провали ми се урока, те пък всички взеха че спряха. (аз естествено не разчитам на това, все още, но тука много родители си учат децата така)
*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Реално обаче пешеходците си правят каквото искат, не се оглеждат изобщо като пресичат, даже нарочно гледат на другата страна, защото са сигурни, че ще спреш. И в действителност колите винаги спират.
И тук е така. Най-много ме дразнеха едно време като се влачеха по паркинга и вместо да се мръднат настрани да мине колата, нарочно ходят по средата, че да трябва и ти да се влачиш след тях. Но вече съм им свикнала.


  
*
Ами...не Боби. У нас можеш да си ползваш всяка международна кредитна и дебитна карта, издадена от банка в САЩ (т.е. сметката да ти е там). Следва да провериш при такива разплащания кое ти е по-изгодно чисто финансово.
Аз например имам паундова кара, която ползвам само за шопинг в Англия през нет-а, защото иначе губя кинта от разликите в обменния курс за деня + таксите за операцията. А картата ми струва някакви смешни пари като поддръжка за годината.
Нямаш проблем да се разплащаш тук с коя да е ваша карта и сметка там, само не знам дали така не би се набутвала. И да е така не са крупни суми, ама пък защо да го правиш?
Как да го проверя това? С моята банка ли? Тук няма такси, но може би като е от чужбина да има, ще ги питам.  А от към българска страна може също да има такси, нали?

orchidblossom, аз ви погледнах правилника и е като нашият. Ако има стрелка си с предимство, ако няма си изчакваш като в България.  Явно в града почти навсякъде има, но иначе опцията си я има в правилника.
Боби, като плащаш тук в магазин примерно нямаш такса от магазина, че си им платила с чужбинска карта, само банката ти може да те таксува нещо. Може да имаш такса обаче ако теглиш от банкомат. Може би ако се задържиш повече тук е хубаво да си направиш сметка и в наша банка.
*
Малко в страни от вашия разговор, но преди време говорехте на кой за какво трябвало да се обадим и как да не ползваме 112 нон стоп.Е аз днес като добър гражданин реших да се обадя на КАТ и да ги питам дали има право един ТИР, да спре на нашата улица, да затвори едното платно за движение и така вече 30 мин.Улицата е 7м макс 7,50, натоварена с коли, градски транспорт и пешеходци.
И гледай веселба. РПУ-то ме прехвърля към КАТ, Кат нямат дежурен звъни на РПУ-то и така 10 мин. Накрая ме питаха мен има ли знак, че е забранено за коли над 3,5 тона движението в квартала.СЕРИОЗНО!!!Мен ме питат.Да не им знам знаковото стопанство в района бе?

*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Малко в страни от вашия разговор, но преди време говорехте на кой за какво трябвало да се обадим и как да не ползваме 112 нон стоп.Е аз днес като добър гражданин реших да се обадя на КАТ и да ги питам дали има право един ТИР, да спре на нашата улица, да затвори едното платно за движение и така вече 30 мин.Улицата е 7м макс 7,50, натоварена с коли, градски транспорт и пешеходци.
И гледай веселба. РПУ-то ме прехвърля към КАТ, Кат нямат дежурен звъни на РПУ-то и така 10 мин. Накрая ме питаха мен има ли знак, че е забранено за коли над 3,5 тона движението в квартала.СЕРИОЗНО!!!Мен ме питат.Да не им знам знаковото стопанство в района бе?
Явно ако няма знак има право да го затвори това платно. Представи си сега, че същото става и като се обадиш на 112 за подобен казус само дето няма кой да има каже има или няма знак :-).