Ха "добър ден" Боби - гледам лично си се запознала с простотиите, за които ти разправях няколко страници по-напред. Вкл. въпросът с трамваите ти е попаднал, аз като ти казах, че на изпита дори ми се падна той - ти се смя със сълзи и не ти се вярваше, че и такава простотия има... И както предполагам си установила - запъване и грешки си имала само на въпроси, които по никакъв начин не касаят пряко твоя шофьорлък, ама като не им знаеш отговорите и на тях - гориш. Та, за да изкараш книжка в България - не се иска да си кой знае колко интелигентен, ами да го изиграеш "тъп и упорит" за листовките, да назубриш и важното и още толкова излишни глупости, че да минеш. Към днешна дата, ако мислиш, че мога да ти изрецитирам всичките налични категории и коя за какво е точно и детайлно - тцъ. За изпита ги знаех и рецитирах, като стихотворение.
Знам само, с притежаваната от мен категория какво мога и какво не мога да карам и това ми е напълно достатъчно. Ако реша да подкарвам нещо, което тя не покрива - тогава ще проверя каква друга категория ми е нужна за целта, не е като да не го пише на 100 места. Преди да забременея с Дани - много исках да си взема мотор, ама за него ми трябва специална категория и като си помислих пак същия тормоз да си причинявам, че изпит, че нерви, за да карам мотор 2 седмици в годината максимум - все отлагах. Пък вече след Дани - съвсем се отказах, предвид риска да си оставя детето сираче, заради тези си страсти. Имам едно скутерче на село. Над 50 кубика е и по закон - нямам право и него да карам, ама то на село пък - познай кой ще седне да те проверява, та си джиткам чат-пат с него де. Пък и то е сдухано горкото, поне половината му кончета са се споминали...
Карала съм и пикап, който е над 3,5 тона реално, ама в документите му пише, че е по-лекичък, та и при проверка - формално не съм в нарушение.
За мен поне - местните правила и изисквания си остават излишно тегави, с много ненужна информация, която си длъжен да зубриш, като се пренебрегват наистина важните неща, часовете кормуване, паркирането и пр. От това - следват само два ефекта - хората са много склонни да си пазаруват книжки, или да правят нарушения, като тези, които споменах, че аз съм правила. Еми ся за да карам нещо дето е 300-500 кг. над категорията, която притежавам и по същество си автомобил, който по света се кара и като градска кола - няма да хукна да изкарвам още една категория и то по нашите процедури. Нищо сложно не виждам, да седнат, да проверят кой е най-тежкия в момента произвеждан джип/пикап и да направят категорията до неговите килограми. По същество - не се кара по-различно от по-малък джип все пак, ама...българска ни работа.
Ако оставаш тук и имаш чалъм да си караш с щатската книжка с някой и друг "трик", като напускане на страната поне веднъж годишно, че да започва наново да ти тече срока - най-добре така направи.