Според мен също има един куп тъпи и излишни правила (като посочените по-горе), от които има само една "полза" - катаджиите да се заяждат с теб, понеже все пак има такъв закон и правило и те според буквата на закона са в правото си да се заядат. Или пък интерпретират не особено конкретен текст, както им изнася и от това следва единствено корупция. Ползи - нула.
В същото време, за наистина важни неща, касаещи безопасността на самия шофьор и на другите участници в движението - изобщо не са стриктни. По една проста причина. Когато си наистина в някакво яко нарушение и ти е ясно - предпочиташ да ти напишат глобата, която и без това не е особено висока ( в общия случай), вместо да им дадеш почти същата сума "на калпак". Ей така, защото и за шофьорите е кеф и "отмъщение на дребно" да не могат катаджиите да изкарат някой лев отгоре.
И по тази причина - любимото на катаджиите е да се заяждат с някакви маловажни въпроси, ама за сметка на това текстовете за тях са неясни, подлежат на тълкуване, често самият шофьор не е наясно дали наистина е в нарушение за някоя глупотевина, или всъщност не е. И като не е - предпочита да даде някой лев, че да не го занимават с малоумия. Защото дори не знае колко е глобата, ако наистина е нарушител, дали наистина могат да му спрат колата от движение за това, както те разправят. Затова - предпочита да остави 50 лв. и толкова.
Вместо да зависнат сутрин пред някоя ДГ и да глобяват наред всички онези "симпатяги", които возят деца без столчета (което е масова практика!!!) - те ми пускат бурканите и ме спират мен, защото ми били Убави стоповете. Мда, ей това трябва да правят наистина
Трябваше да ме похвалят даже, че са такива, защото в тъмната част на денонощието са много по-видими за околните т.е. е по-безопасно да бъдат точно такива. Не, никого не заслепяват (и това им е ясно). Всички нови автомобили от скъпи марки и модели са с диодни светлини все пак и това не е случайно. БМВ видите ли не са отчели, че стоповете на изделията им от по 100 000 евро заслепявали другите...
В същото време, аз не съм чула дори за един случай, да са написали една хубава глоба на шофьор, каращ с чисто летни гуми на сняг. Всяка година, като падне снега било в София, било в друг град - новините започват с как снегът изненадал шофьорите (през ноември). Риъли? М'найсе верижни катастрофи и куп тъпанари дето са се въртяли и са помлели и други коли, защото карат с летни гуми.
Ей това е момента, в който поне 10 униформени трябва да минават от кола на кола и да пишат яки глоби за летните гуми. И не само това, ами за точно такова нарушение - да се спира и колата от движение и да се пуска едва когато минеш повторен технически преглед изряден и да си го платиш същия. Понеже това Е наистина опасна неизправност по МПС. Не кЪФ цвят ти била вратата, какво фолиото на джамовете и дали ти била чукната бронята, или не била. Последните три - никого не са убили, ама неизправните и неподходящи гуми - знаете.
И съм категорично на мнение (било по този въпрос, било по друг), че е много по-ефективно да има 10 правила за едно нещо - ясни, точни, за съществените неща и да се следи изкъсо те да се спазват. А не като при нас 110, от които 100 - за пълни глупости, без никакво реално отношение и значение за безопасността на пътя. Обсъжданите по-горе листовки са прекрасен пример за тия неща. Вместо да ти набият в главата 15 знака и какво означават те и 20-ина съществени правила за движение по пътищата....то идиотщина до идиотщината. На листовките ми на изпита втория път имаше "много важни въпроси", като следния. Ако возя товар на покрива на колата си, тя колата повече ли гори, по-малко ли гори, или няма разлика в разхода? Това другари и другарки е много съществено да го знам, за да управлявам автомобил, или да се движа безопасно за другите шофьори с него. Дума да няма!
Ако ми се налага да возя багаж на покрива на колата си (или да си сложа покривен багажник на същата) - значи просто се налага. Колко ми гори - няма значение а) защото просто ми се налага и нямам друг избор б) защото явно не ме бърка разхода на гориво. Просто е. Но вместо да наблегна на кой, кога и къде е с предимство, аз зубря половин учебник ей такива безумия, понеже иначе книжка - йок. Друг сходен и важен въпорс от моя изпит беше (цитирам по памет) дали водачът на камион с тегло еди к'во си, имал право да дърпа авариралият камион с тегло еди колко си? И мен точно к'во ме засяга шофьорите на камиони кога имат, кога нямат право да се теглят един - друг, като се явявам на изпит за категория за лек автомобил? Ей така просто, да си знам и да съм енциклопедична личност явно.
И знаете ли от толкУ "знания и обучения", когато си купих първата кола и реших да идем до село с нея какво стана? Накарах майка ми да се обади на Иван да го пита, при колко км/час и какви обороти следва да включа вече на 5-та скорост.
Хич не се шегувам, нито ме е срам да си го призная. На курса карахме предимно градско (повече от 3-та не се е налагало), два пъти извън града, ама малко и там до 4-та. И в първия случай, в който тръгнах да карам нормално, а не учебно - запецнах за нещо такова.
Сега ми е смешно и странно, но факт, че ми се случи. Иначе да ти изпея, ако караш мотор "Кавазаки" 1100, каква категория ти трябва в онзи момент -веднага можех, ама кога да си превключа скоростите - нъц. Липсата на тренинг ме панира дотолкова, че не разсъдих логично, ами ми минаха няк'ви шашави мисли, че ако включа на грешна предавка когато не му е момента - може да прецакам нещо скоростната кутия.
П.П. Боби, вече тотално ти оспамих темата, тоя разговор, ако искате да го местим в "моториката".