0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

*
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #40 -: Юли 09, 2014, 23:26:14 pm »
http://www.shofior.com/traffic-cop
Като съм прочела преди да допишеш не ми известява повторно :)
После видях в този сайт има и листовки за решаване, аз съм взела книжка без грешка, факт в случая изпаднах :) Всичко се забравя с времето от към простотии, които слабо те вълнуват ( като камион кой/как можел да го тегли/носи при авария, сякаш много ме интересува).
*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #41 -: Юли 10, 2014, 00:54:18 am »
Боби, няма сложно какво да носиш в колата. Искат да имаш аптечка, а такива готови и заредени се продават на 100 места, вкл. в бензиностанциите, пожарогасител - също има там, сигнална жилетка и триъгълник.
Сигнална жилетка? Ти ме разби.  За всеки пътник или как? :-)


  
*
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #42 -: Юли 10, 2014, 01:15:21 am »
Боби, няма сложно какво да носиш в колата. Искат да имаш аптечка, а такива готови и заредени се продават на 100 места, вкл. в бензиностанциите, пожарогасител - също има там, сигнална жилетка и триъгълник.
Сигнална жилетка? Ти ме разби.  За всеки пътник или как? :-)

Не, само един брой.  Представлява грозен, яркозелен елек от някаква изкуствена материя, светлоотразителен. Трябва да го имаш, понеже като ти аварира колата в тъмната част на деня и ти разбира се - тръгваш да си я ремонтираш сама на пътя  :lol: ....та да си видима отдалече за другите шофьори и да не те блъснат. Липсата му в колата ти, след като имаш всичко наистина важно - у нас служи за повод "органите" да ти зададат сакралния въпрос: "И к'во праИм ся?". Добрата новина - струва 10-ина лв. и не заема място. Лошата е, че губиш 15 мин. ровейки из всяка ниша на автомобила си да го търсиш (щото не помниш къде си го смотала преди 2 години), когато при рутинна проверка на пътя си изрядна отвсякъде, а "органите" таят последна надежда да им връчиш 20-30 лв. кеш.
НЯМА НАЧИН, ДА НЯМА НАЧИН!

*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #43 -: Юли 10, 2014, 02:04:05 am »
Тук пък абсолютно нищо не е задължително да имаш. Дори предният капак, стъклата и вратите не са задължителни, да не говорим за екстри като тасове и добър външен вид :-). Изискванията са да имаш работещи спирачки, гуми с еди каква си дълбочина на грайферите, чистачки, фарове, стопове, мигачи и колани ( и на задната седалка е задължително да се ползват). Това е мисля всичко. Няма изискване да носиш каквото и да е с теб.


  
*
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #44 -: Юли 10, 2014, 02:52:45 am »
Оооооо тук, освен какво е задължително да имаш, задължително е и да нямаш доста неща. На свекър ми сливенските полицаи му спряха колата от движение, ей така както е на път, защото И предните му странични стъкла били с фолио. Фолиото на предните странични му беше с 25% затъмнение т.е. като фабрично тонираните стъкла на по-скъпите марки и модели. Ако е фабрично обаче - по закон може да е така. Ако сам си направил същото - не може. В момента на случката караше БМВ 5-ца, но по-стар модел и предните странични стъкла- не бяха фабрично затъмнени. Подчертавам, че като казвам фолио - не говорим за някаква гаражна самоделка за 20 лв. Колата я правиха в компания занимаваща се с оптичен тунинг на автомобили, със скъпи материали и както си е реда. Просто законът допуска стъклата да са така, ако така са направени в завода. Ако си ги направил ти допълнително, дори в лицензирана за целта фирма и ефектът е същия - не може. Та го прибирахме с репатрак. :?
Друг случай. Приятел внасящ в БГ луксозни автомобили. Внася "Бентли", което е произведено за САЩ, мигачите на същото светят в червено, КАТ отказват да го регистрират с такива мигачи, трябвало оранжеви. Разглобяват се мигачи на тая безумно скъпа кола, заменят се с желания цвят китайска крушка, минава се КАТ и регистрацията и после се монтират пак оригиналните.
Лично мен са ме спирали, защото стоповете ми били с диоди. Ама с буркана и сирената след мен, глътнах гипса тогава, помислих си, че съм прегазила човек без да разбера...Що не ми били стоповете с крушки както е базово за моята кола, ами с диоди? Ами щото съм си платила и то немалко да са ми с диоди бе! Не е незаконно да си правиш тунинг на автомобила... Кретените ме питат, дали това било отбелязано в талона обаче  :lol: И започваме да си обясняваме какви промени по външния вид на автомобила изискват промени в талона (тази не е от тях) и си откарахме 30 мин. в скандал и нерви за няма нищо сред нощ с "органите". Пуснаха ме да си ходя, когато по мое искане - не можаха да ми покажат и цитират текст, забраняващ ми да си заменя тъпите крушки на стоповете с диоди. Обаче четоха едно книжле, убедени, че ще открият такова неща. Та смятай колко са и компетентни...
По закон, коланите отзад са задължителни и у нас, столчета за децата и пр. Могат да те глобят, ако желаят, дори защото караш в някакво гнусно време и цялата ти кола е в кал (не по твоя вина), но рег. номера не са ти видими добре. Това, че е безумно на 2 км. да спираш, за да си почистиш номерата, ако караш в такова време по нашите пътища - хич не ги интересува, ако са решили да се заяждат и да ти смъкват пари.

В общи линии Боби, ако си дойдете тук - ще свикнеш набързо да живееш в лудницата  :lol: Ако не свикнеш - значи просто трябва да спреш да живееш. Защото то не е 1-2 -3 да се запъне човек, та да се "пребори". Ако хукнеш за всяка простотия да се разправяш - считай, че на ден по 5 дела следва да завеждаш срещу някого. То затова и корупцията и връзкарството са на почит тук. В един момент опира до въпрос на оцеляване и възможност да си движиш живота в нормален ритъм, или да се бориш нон стоп с вятърни мелници. Но това за негативите. Има си и предимства животът тук ;)

Ти си решаваш, ние с каквото можем - ще помагаме, ако се решите.


НЯМА НАЧИН, ДА НЯМА НАЧИН!

*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #45 -: Юли 10, 2014, 03:21:41 am »
A да, това е нормално и тук има такива забрани. Не кой да го прави, но някакви проценти затъмнения. На мъжът ми колата е с много тъмни стъкла и го спряха и му казаха, че не можел така да я кара. Пуснаха го без акт, но с предупреждение.  Тя наистина е над позволеното, така я купи, не знам дали е фабрично или някой я е правил, но изглежда фабрично. Понеже всеки щат си има различни правила, а тя идваше от друг щат, може там да е било позволено. Също са ме спирали с приятел, че си направил зелени фаровете. Легално било да се продават, ама не било легално да си ги смениш крушките. Пак се измъкнахме без акт, дадоха му предупреждение. Тук за такива дреболии често не се хващат, понеже го няма в акта автоматично да то отбележат, ами трбява да пишат и не се занимават. На предупреждението пише, че щата Тексас вярвал, че като предупреди гражданите, те яли ад бъдат съвестни следващият път :-). Не че има ефект, ама ако е на кеф ченгето за подобни глупости може да се измъкнеш.Спирали са ме за изгорял стоп, не знаех, че не свети и пак не ми написах акт,като видяха очуденото ми изражение.

ДО колкото съм наясно в България ги има тези забрани за промените заради многото кражби на коли. Затова всяка промяна трябва да е одобрена и записана в докумените на автомобила, не може ей така да си го боядисаш без да го направиш и това. Поне така знам. Не че не е абсурдно, ама така са го измислили. Не са намляли кражбите от тая работа обаче :-). Както няма и да намалеят катастрофите, ако им направят повече часове кормуване, щото малдите шофьори не от неопитност катастрофират, а от самонадеяност. Ама нали се иска да правят нещо, уж работа да вършат, че хората негодуват и те вършат хората, правят зкаони и правила, кой м упука дали има ефект, Мен примерно никой не може да ме убеди, че в светъл летен ден има значение дали съм си светнала фаровете, ама ето че и това е вече закон.


  
*
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #46 -: Юли 10, 2014, 06:37:04 am »
За регулировчика на мен така са ми го обяснявали - като видиш гръб или гръден кош, обърнат към теб, това значи стоп, рамо - може да преминеш. Изпъната ръка в страни прави бариера, а не сочи на къде да минеш. И като включим и артистичните регулировчици, всичко е ясно. За завиването на дясно на червено - на мен за две години така ми влезе под кожата, че не знам това нещо как се изкоренява, Боби, успех! И тооооолкова много знаци в БГ правилник, толкова усложнено излишно. В американски правилник има 20 знака на кръст, че сигурно са и по-малко.

За личните карти - на мен последно преди две години в банката не ми я искаха, минах с шоф. книжка. По-интересното беше защо се налагаше. На ЛК съм с фамилията на мъжът ми, а на шоф.книжка съм с моминската фамилия. И от банката ми искат копие от брачното свидетелство, защото съм си била сменила фамилията, пък в тяхната система съм била със старата. Аз казвам, че ще им го поажа да си сменят името във великата система, ама копие няма да им давам, не можело. Представете си, банката не може да си смени името в тяхната система без да ми преснимат и съхраняват акта за граждаснки брак с всичките ми данни и тези на мъжът ми. Е, да, ама не! Пробвах с шоф. книжка, мина номера, и аз доволна и те доволни.

В нашия щат и предните номера май не са задължителни или ако са, то има ужасно много нарушители по пътищата. И както много неща не са задължителни, така за да минеш изпит, трябва да си покажеш знаците с ръка на самия изпит, следователно трябва да ти се сваля шофьорското стъкло. Е, познайте, кое стъкло не ни работеше на колата :)


Лично мен са ме спирали, защото стоповете ми били с диоди. Ама с буркана и сирената след мен, глътнах гипса тогава, помислих си, че съм прегазила човек без да разбера...Що не ми били стоповете с крушки както е базово за моята кола, ами с диоди? Ами щото съм си платила и то немалко да са ми с диоди бе! Не е незаконно да си правиш тунинг на автомобила... Кретените ме питат, дали това било отбелязано в талона обаче  :lol: И започваме да си обясняваме какви промени по външния вид на автомобила изискват промени в талона (тази не е от тях) и си откарахме 30 мин. в скандал и нерви за няма нищо сред нощ с "органите". Пуснаха ме да си ходя, когато по мое искане - не можаха да ми покажат и цитират текст, забраняващ ми да си заменя тъпите крушки на стоповете с диоди. Обаче четоха едно книжле, убедени, че ще открият такова неща. Та смятай колко са и компетентни...


Жбрул, те са скучаели момчетата, видели една хубава жена и решили да си пробват свалката, пък ти и написано правилото си им искала, много си ги объркала, завалийките :)
*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #47 -: Юли 10, 2014, 07:19:32 am »
В нашия щат и предните номера май не са задължителни или ако са, то има ужасно много нарушители по пътищата.
В някои щати дори ти пращат само един номер като регистрират колата. Мисля, че Аризона беше така и също Луизиана ( имах кола от там и дойде без преден номер).Тук обаче ме спряха, че трябвало да имам преден номер. Зависи от щата.


Аз обаче така и не разбрах къде се записва за детска градина и къде да търся информация какви документи трябват.
« Последна редакция: Юли 10, 2014, 08:04:12 am от Bobbie »


  
*
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #48 -: Юли 10, 2014, 08:28:15 am »
Боби, виж тук http://kg.sofia.bg/isodz/
orchidblossom предполагам си на ясно, че шофьорската ти книжка е невалидна, щом си сменила данни в  ЛК, аз по сходна причина съм с невалидна книжка в момент ( сменях си адреса и трябваше на друго място да ми преиздават книжката). Това за банките е така, не знам дали във всички са толкова много копията на документи, на мен май само в Пощенска са ми направили такова обемно досие.
*
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #49 -: Юли 10, 2014, 12:03:58 pm »
Аз обаче така и не разбрах къде се записва за детска градина и къде да търся информация какви документи трябват.
Боби, първо се кандидатства, после се записва. Класирането за детски градини в София е по-трудно, от колкото да влезеш в Харвард.
Разгледай сайта, който са ти дали по-горе, ако имаш въпроси питай  :D
Съветвам те да огледаш частните градини.

*
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #50 -: Юли 10, 2014, 12:37:33 pm »
Боби, то навсякъде има някакви забрани какво не можеш самоволно да си правиш по колата, нормално е и си има поне логични причини в разни случаи, да не може това и онова. Забраната да си затъмниш предните стъкла е, защото органите трябвало да имат добра видимост към шофьора. Защо им е да я имат - не знам точно. Допускам, че е за ситуации, ако спрат някой криминален тип, който е готов да стреля по тях да кажем, да могат да видят овреме, че има пистолет и се готви да стреля по тях. Примерно. Ако са 100% затъмнени тези стъкла - ще им се съкрати времето  за реакция. В случая на свекър ми обаче - въпросните бяха с 25% затъмнение и фолио с UV-филтри - демек има перфектна видимост, просто човекът не се пържи ненужно лятото като шофира. Е, не та не, нямал право и куп ядове заради това. Следващата му кола пак й затъмнихме стъклата по същия начин, но помолихме дилъра да отбележи в документите й, че те са си фабрично такива ;) И щом пише, че тя така излиза от завода - няма проблем. Пък и в двата случая - едно и също фолио, един и същи % затъмнение. И понеже текстовете и формулировките са тъпо написани - органите имат мегдан да си ги тълкуват както им изнася на тях и да те крънкат за пари. Понеже пише, че нямаш право да си затъмниш предните стъкла, но не е конкретизирано от какъв % нагоре нямаш право и им идва дюшеш една такава ситуация. За моите диоди пък - нийде не пише, че нямам право да си туря такива на стоповете вместо крушки, има изискване само какъв цвят да бъдат и те са какъвто трябва. Освен по естестически съображения, диоди са ми по-изгодни, щото те реално не горят за разлика от крушките. Плащам веднъж да ми ги наредят и си ги избивам 100 пъти. Другарите полицаи ме спират обаче с "аргумента", че тооооолкова ярко светели, че заслепявали тези зад мен и съм създавала предпоставка за ПТП така. Което разбира се преценят "на око" и то така било според тях. Това разбира се не е вярно, понеже в тунинг-фирмата дето ги правим - хората чудесно знаят какви точно диоди да сложат и те светят толкова "ярко", колкото и диодите на стоповете на автомобил, който си излиза с диодни от завода. А аз пък знам, че ако ми се запъват по темата полицаите - отивам в технотест, замерват ги и полицията духа супата по казуса. Просто полицията не очаква кифла като мен да знае дори, че съществува звеното "технотест", ама ядец.  :lol: И за разлика от смяната на цвят да кажем, смяната на източник на светлина на стоповете - не трябва да се описва в талона на колата. Но понеже винаги са готови да се пробват да им кихнеш някой лев на ръка - добре е да си запозната с тези и други законови положения, когато караш тук. Иначе с такъв компетентен тон те почват как ся трябвало да ти спрат колата от движение, че ако не знаеш каква е задната им мисъл - вързваш им до две.

За детските градини в София, Ники е съвсем права за жалост. Не мисля и аз, че имаш реален шанс да ги приемат децата, докато все още са на възраст да посещават ясла и градина. Първо трябва да кандидатстваш, има точкова система която да класира детето по-напред, или назад в списъка на чакащи. Точки получаваш, или не получаваш по куп показатели. Ако детето ти е посещавало ясла, преди ДГ например има една точка по тоя параграф, ако не е - няма тази точка. Ако нямаш задължения за плащане - има точка (в С.З. поне, в София не знам), ако имаш - не получава. Накрая детето ти има Х броя точки по всичките тези показатели. Твоите задължително ще са с по-малко точки спрямо другите деца в списъка. Дори тези деца, които имат максималния брой точки - често чакат година, или две за прием в държавно детско заведение в София, просто защото няма места. При нас също така - не можеш да кандидатстваш по всяко време, нито приемът е по всяко време. Има си фиксирани периоди за целта (два пъти годишно мисля). Това, че ти започваш работа през май да кажем - никой не го интересува, чакаш класиране за септември, без да е сигурно естествено, че ще приемат детето ти, а ти се оправяй междувременно както намериш за добре. Стой си в къщи, наемай бавачка, плащай частна градина, викай на помощ баби, ако имаш... Твой си проблем. Като излезе класирането и пак не е прието детето - същото положение е. Та най-добре отрано си търси човек, който да ти ги гледа в къщи и се договаряй за цена, или гледай частните ясли и градини, които в София са откровена цифромания. От 600лв. на месец до над 1000. На дете. Нямам идея каква заплата ще получаваш у нас, но дори да е от високите - за две деца този разход всеки месец ще ти идва въз според мен. Все пак няма да ти е само той нали, ще си имаш куп сметки и други разходи. Та си мисля, че по-изгодно ще ти е да си спазариш някоя жена, която да ти ги гледа у дома двете на цената на едната такса за частна ясла, или градина. В София поне има достатъчно места, където детегледачката да ги води да си играят с други деца, разни "арт-центрове" тип занималня, в които работят педагози и се провеждат същите занимания като в ДГ (ама на по-добро ниво). Т.е. нямаш риск да станат асоциални и от вида.

П.П. Отделно, че хич не съм убедена, че щом нямат българско гражданство изобщо има чалъм да кандидатствате за държавните детски заведения. Не го знам и не го твърдя, но предвид с осигуряването (здравното) що за батак е, няма да е по-малък и в тази област.
« Последна редакция: Юли 10, 2014, 13:42:47 pm от Jbrul »
НЯМА НАЧИН, ДА НЯМА НАЧИН!

*

    jam

  • Piu nessuno mi portera nel Sud.
  • *
  • 14924
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #51 -: Юли 10, 2014, 13:34:34 pm »
Въобще отказвам са да го разбирам, назубрям ги2 часа преид изпита и толкова. Толкова ли не можаха да кажат, ако е настрани можеш да минеш, а ако е с лице или гръб, не можеш.
Сега до колкото разбiрам правилото е, че с тялото и ръцете си  прави нещо като указание от къде може да се мине. Ако е напред далечната от теб ръка, се мианва в посока свързваща тялото и ръката. а ако му е напред близката до теб ръка, не се минава, понеже отсреща вървят. Абе... объркващо е.

Боби, според мен, символите, които той изобразява са нещо като възможностите на водата да тече по улицата:

напречна преграда (с лице към теб, с гръб към теб, странично, но лявата му ръка е така изпъната, че пак образува напречна преграда) - потокът не може да протече/мине

когато е застанал странично - потокът го обтича и продължава направо (и надясно, това винаги е разрешено, когато може и направо)
когато е странично и е насочил напред дясната ръка, той образува нещо като ъгъл, който позволява насочване на потока и наляво.

мн. е просто. има само две стойки, при които можеш да минеш. вс.останало е стой и не мърдай.

на практика, те ползват и помахващи движения с ръка и свиркат към онези шофьори, които се заплесват или не схващат знаците. нормално,  регулировчик се вижда мн. рядко, освен на кръстовището пред Нар.събрание. другаде е по изключение, при неработещ светофар


"Форумите са място за свободна дискусия между потребителите на сайта при спазване на правилата. Сдружение "Зачатие" не носи отговорност за изразените мнения от потребителите. Тези мнения не изразяват официалното становище на сдружение "Зачатие", освен в случаите, когато са публикувани изрично от името на сдружението."

Клостилбегит не се пие без да имате направено изследване за проходимост на тръбите, на репродуктивните хормони и спермограма на мъжа!

*

    jam

  • Piu nessuno mi portera nel Sud.
  • *
  • 14924
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #52 -: Юли 10, 2014, 13:36:52 pm »
Тук пък абсолютно нищо не е задължително да имаш. Дори предният капак, стъклата и вратите не са задължителни, да не говорим за екстри като тасове и добър външен вид :-). Изискванията са да имаш работещи спирачки, гуми с еди каква си дълбочина на грайферите, чистачки, фарове, стопове, мигачи и колани ( и на задната седалка е задължително да се ползват). Това е мисля всичко. Няма изискване да носиш каквото и да е с теб.

много се радвам, че поне в това отношение сме по-напред от "тук" :) абе, Европата си е Европа... ;)

автомобилът трябва да е в изправно техническо състояние, което изключва дори и пукнатина по предното стъкло.
"Форумите са място за свободна дискусия между потребителите на сайта при спазване на правилата. Сдружение "Зачатие" не носи отговорност за изразените мнения от потребителите. Тези мнения не изразяват официалното становище на сдружение "Зачатие", освен в случаите, когато са публикувани изрично от името на сдружението."

Клостилбегит не се пие без да имате направено изследване за проходимост на тръбите, на репродуктивните хормони и спермограма на мъжа!

*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #53 -: Юли 10, 2014, 15:38:10 pm »
Тук пък абсолютно нищо не е задължително да имаш. Дори предният капак, стъклата и вратите не са задължителни, да не говорим за екстри като тасове и добър външен вид :-). Изискванията са да имаш работещи спирачки, гуми с еди каква си дълбочина на грайферите, чистачки, фарове, стопове, мигачи и колани ( и на задната седалка е задължително да се ползват). Това е мисля всичко. Няма изискване да носиш каквото и да е с теб.

много се радвам, че поне в това отношение сме по-напред от "тук" :) абе, Европата си е Европа... ;)

автомобилът трябва да е в изправно техническо състояние, което изключва дори и пукнатина по предното стъкло.
Защо се радваш, това което там изискват не е безопаснот? И тук уж не може да ти е пукнато предното стъкло, така ми бяха казали. но аз много години си карах така и си минавах на прегледи без нищо да ми кажат. Малки пукнатини може, понеже те ги поправят и ги спират, като а във формата на звезда. Ама моята беше мнала през цялото стъкло. Пък де да знам, може и да не е забранено, щом не са ми казвали нищо като са ме спирали. Накрая дори така я продадох, онзи още си я кара :-). Не виждам как това стъкло ме прави по-опасна за движението.

За мен автомобилът трябва да е безопасен. Наличнието на преден капак или прозоречно стъкло( аз тях имах предвид горе) не го прави такъв, нито наличието не 4те таса. Щом имам право да карам със свалено стъкло, би трябвало да имам право да карам и без странично стъкло. Бъгитата нямат стъкла по принцип. Определено тук правилата са по-добри, по мое мнение. В България се заяждат за глупости. Примерно мен ме блъсна някой преди 2 години на паркинга и бронята отзад в ъгъла ми е лего вдлъбната. Още не съм я оправила и не смятам и да я оправям, но в България до колкото съм запозната, това не може. Защо? Защо въобще ще има правила за външен вид? Ако ме блъснат и временно сложим врата от друга кола, ама нямам пари точно днес да я боядисам, защо да нямам право да си карам колата? Другият цвят по-опасна ли я прави? Пълни безсмислици, ако питаш мен.
Или пък това, дето Жбрул описва. Легално е да е такова затъмнението, ама не ако сам си го направиш. ???

Това за водата и регулировчика е много добро обяснение, мерси. Така ще го запомня.


Ники, аз за кандидатстване имах предвид. Сега ще вида сайта от м-и.  Оглеждах се за частни, в съседният квартал намерих някаква частна градина, в която може да ги оставяш и почасово или на половин ден, та това може би ще ме уреди. Свекърва ми бачка на половин ден ( в ясла - нямаме ли някакви точно заради това? ) и децата може да ходят половин ден на градина и другата половина да са си в къщи.
« Последна редакция: Юли 10, 2014, 15:54:34 pm от Bobbie »


  
*
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #54 -: Юли 10, 2014, 16:34:37 pm »
Според мен също има един куп тъпи и излишни правила (като посочените по-горе), от които има само една "полза" - катаджиите да се заяждат с теб, понеже все пак има такъв закон и правило и те според буквата на закона са в правото си да се заядат. Или пък интерпретират не особено конкретен текст, както им изнася и от това следва единствено корупция. Ползи - нула.

В същото време, за наистина важни неща, касаещи безопасността на самия шофьор и на другите участници в движението - изобщо не са стриктни. По една проста причина. Когато си наистина в някакво яко нарушение и ти е ясно - предпочиташ да ти напишат глобата, която и без това не е особено висока ( в общия случай), вместо да им дадеш почти същата сума "на калпак". Ей така, защото и за шофьорите е кеф и "отмъщение на дребно" да не могат катаджиите да изкарат някой лев отгоре.  ;) И по тази причина - любимото на катаджиите е да се заяждат с някакви маловажни въпроси, ама за сметка на това текстовете за тях са неясни, подлежат на тълкуване, често самият шофьор не е наясно дали наистина е в нарушение за някоя глупотевина, или всъщност не е. И като не е - предпочита да даде някой лев, че да не го занимават с малоумия. Защото дори не знае колко е глобата, ако наистина е нарушител, дали наистина могат да му спрат колата от движение за това, както те разправят. Затова - предпочита да остави 50 лв. и толкова.

Вместо да зависнат сутрин пред някоя ДГ и да глобяват наред всички онези "симпатяги", които возят деца без столчета (което е масова практика!!!) - те ми пускат бурканите и ме спират мен, защото ми били Убави стоповете. Мда, ей това трябва да правят наистина ;) Трябваше да ме похвалят даже, че са такива, защото в тъмната част на денонощието са много по-видими за околните т.е. е по-безопасно да бъдат точно такива. Не, никого не заслепяват (и това им е ясно). Всички нови автомобили от скъпи марки и модели са с диодни светлини все пак и това не е случайно. БМВ видите ли не са отчели, че стоповете на  изделията им от по 100 000 евро заслепявали другите... :lol: В същото време, аз не съм чула дори за един случай, да са написали една хубава глоба на шофьор, каращ с чисто летни гуми на сняг. Всяка година, като падне снега било в София, било в друг град - новините започват с как снегът изненадал шофьорите (през ноември). Риъли? М'найсе верижни катастрофи и куп тъпанари дето са се въртяли и са помлели и други коли, защото карат с летни гуми.
Ей това е момента, в който поне 10 униформени трябва да минават от кола на кола и да пишат яки глоби за летните гуми. И не само това, ами за точно такова нарушение - да се спира и колата от движение и да се пуска едва когато минеш повторен технически преглед изряден и да си го платиш същия. Понеже това Е наистина опасна неизправност по МПС. Не кЪФ цвят ти била вратата, какво фолиото на джамовете и дали ти била чукната бронята, или не била. Последните три - никого не са убили, ама неизправните и неподходящи гуми - знаете.

И съм категорично на мнение (било по този въпрос, било по друг), че е много по-ефективно да има 10 правила за едно нещо - ясни, точни, за съществените неща и да се следи изкъсо те да се спазват. А не като при нас 110, от които 100 - за пълни глупости, без никакво реално отношение и значение за безопасността на пътя. Обсъжданите по-горе листовки са прекрасен пример за тия неща. Вместо да ти набият в главата 15 знака и какво означават те и 20-ина съществени правила за движение по пътищата....то идиотщина до идиотщината. На листовките ми на изпита втория път имаше "много важни въпроси", като следния. Ако возя товар на покрива на колата си, тя колата повече ли гори, по-малко ли гори, или няма разлика в разхода? Това другари и другарки е много съществено да го знам, за да управлявам автомобил, или да се движа безопасно за другите шофьори с него. Дума да няма!  :lol: Ако ми се налага да возя багаж на покрива на колата си (или да си сложа покривен багажник на същата) - значи просто се налага. Колко ми гори - няма значение а) защото просто ми се налага и нямам друг избор б) защото явно не ме бърка разхода на гориво. Просто е. Но вместо да наблегна на кой, кога и къде е с предимство, аз зубря половин учебник ей такива безумия, понеже иначе книжка - йок. Друг сходен и важен въпорс от моя изпит беше (цитирам по памет) дали водачът на камион с тегло еди к'во си, имал право да дърпа авариралият камион с тегло еди  колко си? И мен точно к'во ме засяга шофьорите на камиони кога имат, кога нямат право да се теглят един - друг, като се явявам на изпит за категория за лек автомобил? Ей така просто, да си знам и да съм енциклопедична личност явно.

И знаете ли от толкУ "знания и обучения", когато си купих първата кола и реших да идем до село с нея какво стана? Накарах майка ми да се обади на Иван да го пита, при колко км/час и какви обороти следва да включа вече на 5-та скорост.  :lol: Хич не се шегувам, нито ме е срам да си го призная. На курса карахме предимно градско (повече от 3-та не се е налагало), два пъти извън града, ама малко и там до 4-та. И в първия случай, в който тръгнах да карам нормално, а не учебно - запецнах за нещо такова.  :oops: Сега ми е смешно и странно, но факт, че ми се случи. Иначе да ти изпея, ако караш мотор "Кавазаки" 1100, каква категория ти трябва в онзи момент -веднага можех, ама кога да си превключа скоростите - нъц.  Липсата на тренинг ме панира дотолкова, че не разсъдих логично, ами ми минаха няк'ви шашави мисли, че ако включа на грешна предавка когато не му е момента - може да прецакам нещо скоростната кутия.

П.П. Боби, вече тотално ти оспамих темата, тоя разговор, ако искате да го местим в "моториката".  :D
НЯМА НАЧИН, ДА НЯМА НАЧИН!

*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #55 -: Юли 10, 2014, 16:50:46 pm »
 
 

Да, я по-добре да го направим в друга тема, че верно и аз се увличам да отговарям, а ми е по-важно за документите да е.
« Последна редакция: Юли 10, 2014, 16:52:28 pm от Bobbie »


  
*
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #56 -: Юли 10, 2014, 17:37:22 pm »

 

Да, я по-добре да го направим в друга тема, че верно и аз се увличам да отговарям, а ми е по-важно за документите да е.

 osi_9 Там писах вече.
НЯМА НАЧИН, ДА НЯМА НАЧИН!

*
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #57 -: Юли 10, 2014, 20:22:25 pm »
Боби, аз изобщо не съм от най-запознатите с градините, но знам, че е имало варианти, в които се получава точка за това, че близък работи в ДГ ( не съм сигурна дали не са го премахнали, защото се е злоупотребявало).
Частните градини са вариант, но знам, че и в София не навсякъде е абсолютно невъзможен приема.
Дали пък няма някакви програми за интеграция, по които деца с чуждо гражданство биха били приети  :D
*

    Bobbie

  • *
  • 5701
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #58 -: Юли 10, 2014, 20:50:23 pm »
Боби, аз изобщо не съм от най-запознатите с градините, но знам, че е имало варианти, в които се получава точка за това, че близък работи в ДГ ( не съм сигурна дали не са го премахнали, защото се е злоупотребявало).
Частните градини са вариант, но знам, че и в София не навсякъде е абсолютно невъзможен приема.
Дали пък няма някакви програми за интеграция, по които деца с чуждо гражданство биха били приети  :D
Ха ха, като циганите да ни итнергират... не ми беше минало през ума. Може и да има, знаели човек, някоя НПО може да изкарва пари за това.
На мен обаче друго ми мина през ума. Дали пък има някъде детска градина на английски. Не знам как ще им запазим английският на тези деца, безумие би било да ги оставим да го забравят и да ходят да го учат после. Те сега си го говорят като майчин, без да са ги учили.
« Последна редакция: Юли 10, 2014, 20:52:24 pm от Bobbie »


  
*

    ema2

  • ****
  • 888
  • You kill the beauty of today
Re: Въпроси за български документи
« Отговор #59 -: Юли 10, 2014, 21:11:01 pm »
Боби, моите деца за една година в България бяха забравили да говорят на английски.Като се върнахме в Канада разбираха, но не можеха да вържат две думи в изречение.

В София има/ предполагам/ детски градини с английски.
Но ако останете за постоянно в България, ще е трудна задача да продължат да говорят. Много са малки
We are all a part of everything
The future, present and the past
Fly on proud bird
You're free at last