Да бе, заради тази конвенция (в началото на темата съм ти я цитирала) е цялата тъпотия с щатските книжки у нас. Понеже САЩ не били договаряща страна по нея....нЕкви бюрократични глупости.
Четох тогава и за тези международни книжки, които визираш, но не намерих в нашите закони нещо по темата, сигурно има в някой европейски закон писано за тях. Иначе каквото намерих по форумите - твоите "колежки" - не бяха на едно мнение по темата и затова не хукнах да ти го предлагам като опция.
Точно миналата седмица си дойде на моя приятелка гаджето, което живее в САЩ, по принцип в Чикаго, ама поне 20 дни в месеца прекарва в Хюстън. Коментирахме, че никакво лято нямаше при нас тази година, а той се "оплака", че и при вас нямало, щото в Хюстън било само 37-38 градуса, а по принцип трябвало да е повече
Ама и 38 стават за без чорапи де...
Та него хванах да разпитвам за твоята книжка, но не можа да ми е от полза особено, защото той идва 2-3 пъти годишно, за по месец и нещо и си кара тука с американската книжка. Има и българска, изкарвана тук преди да замине навремето, но просто не я е подновявал и никога не е имал проблем като го спрат тука катаджии и е с американската. Нито са го питали откога е тук и откога кара с нея (въпросните 3 месеца), нито са проверявали в системата. Пожелават приятен ден и толкова. От което аз си правя извода, че и години да си кара с нея тука - никой няма да се занимава с въпроса.
Разправя ми и как взел при вас книжка за камион (от тия огромните), при положение, че преди това не е карал камион. В Чикаго бил много скъп курса, 3000$ и отишъл до съседен щат (там го насочили приятели) и "курсът" - 400$, целият инструктаж и обяснения траяли 50 мин.
и го метнали на камиона на изпит. Как да е вика - подкарах го, той автоматик, напред си карам, завивам си, ама на задна с това ремарке - ха познай. Бутнал две от "колчетата" при тази маневра, ама изпитващия като му сметнал точките от всичко - стигали му да мине изпита и му дали книжката. После си я легализирал в Чикаго въпросната, ама без изпит, без нищо. Просто в съответното ведомство на база тази, която вече притежава му издали и такава, с която има право да кара в този щат. Това поне преди 15 години е било де, каза, че сега било по-трудно, ама...колко да е по-трудно отколкото ще е у нас за камион. Като знам за едната лека кола как те гърчат... Питах го с какъв кураж е подкарал вече не на изпит такъв камион, ами по пътищата, като все пак - умения не е имал ( в началото е работил като шофьор, сега има свои камиони). Вика ми...ами в началото по-полечка карах, избирах си маршрути, избягвах маневри, които не съм сигурен, че умея добре, особено ако има риск да бутна хора, или друг камион (автомобил). Пък като не работя и на някой паркинг - упражнявам разни маневри, дето ми бяха трудни и така. И за една година - можех да го карам отвсякъде и всякак камиона, нямам и произшествия. Той като е пристигнал там - сам, с жена си (която не работела) и малко дете, трябвало да изкарва пари, които да стигат за всички им и това му било опцията. Подкарах го вика не, амииии...де ще ида.